handdator

Visa fullständig version : BOENDE CHANIA! NEED HELP!!!


Marigoula
2005-07-25, 19:09
Hej! Bokade nyss en sistaminuten biljett utan boende till Chania för 2 v tillsammans med sambon.
Är det NÅGON som vet var man kan hitta billigt och bra boende i närheten av Chania alt mitt i stan? Vi är greker så vi tänkte att det kan vara ganska enkelt när man väl är där... men lika bra att vara förberedd!
TACKSAM FÖR TIPS!

Maria

Arne
2005-07-25, 19:41
Hittar ni inget bra boende i Chania, då kunna ni förslagsvis taga bussen ut till Agia Marina. Kliv av där och uppsök "Nikos" pension. Ligga just där bussen stannar.
Nikos hava fem studios med utsökt läge samt bra priser. Vinkelaltan ut mot havet och med "getberget" i fonden.

De hava bra priser och ligga centralt beläget.

Arne

Kalimera
2005-07-26, 07:42
Är det NÅGON som vet var man kan hitta billigt och bra boende i närheten av Chania alt mitt i stan?Se din inbox.

CamillaN
2005-07-26, 08:32
Det vimlar av rumsuthyrning i Chania stad. Vi var där i mitten juni och hade inga som helst problem att hitta rum. Gå runt i gränderna bakom hamnen eller på själva shoppinggatorna. Det var på ena shoppinggatan (ej lädergatan) utan den parallellt, ca 50 - 100 m från hamnen som vi hittade "Pension Bassia", jättetrevligt ställe med supertrevlig personal (finns dom inte på plats så finns dom i kryddaffären precis jämte "Bassia"). Balkong mot shoppinggatan, då 25 €. TV, fläkt fanns på rummet och ett litet kök precis utanför vår dörr med fritt kaffe o té där vi fick rumstera som vi ville.
//Camilla.

Mikke
2005-07-26, 10:40
Hej!
Ett område i Xania som jag tyckte verkade trevligt och bilfritt var den västra delen av gamla stan alldeles innan Marin-museét, inte långt från kajen och havet....Där fanns det gott om rum,pensionat, etc.....Sen är det inte så långt till badet heller, vad jag minns...;)
Mikke
(KfK)

CamillaN
2005-07-26, 11:18
Från "stan" i Chania till "stadsstranden" tar ca 20 min att gå. Vi tyckte den stranden var helt OK. Om man nu inte vill ta bussen till nån av småorterna strax utanför.
//Camilla.

Lottaeng
2005-08-06, 22:53
Hej Arne !!

Jag undrar om du vill maila över telefonnumret till Nikos pension till mej på lottis31@hotmail.com

Tack på förhand!

/ Lotta :o)