handdator

Visa fullständig version : Taxibåt på Skiathos


Klick
2008-06-08, 19:20
Hej!
Jag åker till Skiathos för andra gången d 11 augusti. För att dämpa lite av den längtan man har så börjar man planera lite i förväg. Nu till min fråga, jag läste i ett resebrev från Skiathos och där skrev hon (tror jag) att det gick att åka badbåt / taxibåt från Skiathos Stad till stränder såsom Banana beach, koukonaries och Achladies m fl. Stämmer detta? Ngn som har provat detta? Om man nu gjort detta varifrån avgår båtarna och hur mycket kostar de osv....

Jag ser fram emot jättemånga svar så jag kan fortsätta min egna lilla planering kombinerat med dagdrömmeri fram till d 11 aug för då åker jag ju....

K

CamillaN
2008-06-11, 13:45
Det finns badbåtar. Vet inte vilka stränder dom stannar på. Har bara hoppat på nån gång FRÅN stranden när den dykt upp.
Tror dom stannar i "gamla hamnen", den delen av hamnen som är till "höger" om du står med näsan mot vattnet.
Annars går det buss utmed hela sydkusten som stannar vid stränderna där. Går varje kvart och är smidig att ta.... dock många gånger väldigt packad. Men det antar jag du redan vet ;)flabb_flab
//Camilla.

Klick
2008-06-11, 17:20
Hej!
Jo jag har haft tur på vägen till Koukonaries och hoppat på tidigt och då fått en plats men på vägen tillbaka så har jag stått i mycket knökfulla bussar till bristningsgränsen.... Eftersom jag inte ser fram emot detta så tänkte jag testa ngt bekvämt såsom badbåt / taxibåt:)