handdator

Visa fullständig version : Strand nära Hotel Adriatica? Eller ska vi åka till Agios Nikitas?


jennyume
2008-06-07, 21:18
Hotel Adriatica ser bra ut men jag hittar ingen uppgift om hur långt det är till stranden? Undrar också om det är en bra (för småbarn) långgrund strand eller stenstrand & tvärdjupt??? Jag har bara varit på andra sidan ön (Kathisma osv) så jag behöver råd!
Ska vi åka till detta hotell eller till byn Agios Nikitas istället? Hade inte barn när jag passerade där så jag har inte nån koll om det är lämpligt? Vi har en tjej som fortfarande sover lunch i vagnen så vi är lite "bekväma".

Tacksam för svar!

Surfdude
2008-06-07, 23:52
Jag har aldrig varit nere vid strandlinjen i höjd med just detta hotell, men östra sidan av Lefkas är ju generellt ingen höjdare när det gäller stränder. Det känns lite som Danmark: Östra Själland = tveksamt - Västra Jylland = perfekt!

Med småbarn är det heller inte sådär jättebra vid Kathisma och Porto Katsiki - det kan gå ordentliga vågor och det blir bråddjupt ganska fort.

Visst är Agios Nikitas ett bra alternativ, men det kan bli ganska trångt för stranden är inte stor.

Jag tycker Ni ska prova Agios Ioannis Beach som ligger nordväst om Lefkas Stad. Inte sådär jättelånggrunt, men funkar ändå. Också ganska nära från hotellet.

Testa även Vassiliki - här är det långgrunt och därför riktigt varmt i vattnet. Vi slog oss ner på västra delen av stranden (nästan vid Pounta) med vår då 4-åriga dotter för några år sedan, och det var perfekt - parkering och restaurang/snack bar alldeles bredvid.

Lycka till!

Kalimera
2008-06-10, 11:52
Hotel Adriatica ser bra ut men jag hittar ingen uppgift om hur långt det är till stranden? Undrar också om det är en bra (för småbarn) långgrund strand eller stenstrand & tvärdjupt??? Det finns inga bra stränder i närheten av Adriatica, men poolen är fin. ;)