Logga in

Visa fullständig version : Köpa båtbiljetter på plats

Annelie
2008-06-07, 10:58
Jag undrar om det är någon som vet om man kan köpa biljetter till blue star på tex flygplatsen i Athen? Eller finns det något annat ställe i Athen förutom i hamnen där man kan köpa biljetter till båtarna? Vi kommer till Athen kl 11,00 och tänker ta båten som går kl 17,30 till Amorgos. Det skulle vara smidigt om vi kunde köpa biljetter på närmare håll än i Pireus så kunde vi tillbringa eftermiddagen i Athen. Ett annat alternativ är ju att förboka och få biljetterna hemskickade men det verkar ju lite dyrt.

Elisabet
2008-06-07, 14:06
Ja det finns båtbiljettkontor på flygplatsen. Det är jättesmidigt att köpa biljetterna där!

Annelie
2008-06-08, 09:53
Låter bra. klapp_klapDå kommer vi att köpa båtbiljetter på flygplatsen. Hur hittar man till platsen för biljett köpet? Är det någon reserbyrå eller?

Annelie

Elisabet
2008-06-08, 11:04
När jag kom från bagageutlämningen och in i ankomsthallen gick jag till vänster och sedan såg jag ett kontor ganska direkt. Det är inte alls svårt att hitta. Jag tror det finns två biljettkontor för båtarna. Det jag köpte hos tog en euro mer än biljetten skulle ha kostat att köpa i hamnen, men det tycker jag det var värt, eftersom det är så mycket enklare än i Pireus där ju avstånden är ganska stora mellan biljettkontor.

Annelie
2008-06-08, 21:30
Låter kanon bra. Vi köper biljetter där istället för att boka hemifrån som var ett alternativ oxå.