handdator

Visa fullständig version : Stränderna kring Kokkari


Aina
2008-06-07, 10:18
Sverige är just nu (igår) varmast i Europa. _B-ananaFast det gör inte min längtan till Samos mindre. Tvärtom! Om EN vecka börjar min semester. Om TVÅ veckor har vi kanske börjat packa! Och den 22 juni går vi upp tidigt, tidigt...

Funderar lite på stränderna i Kokkari och i närheten. Går det att ligga på handduk, strandmatta el dyl? Jag kan tänka mig att hyra solstol någon dag för att lyxa till, men inte varje dag för 4 personer...

Hur har ni andra gjort i Kokkari?

Aina

Danilo
2008-06-07, 10:58
klappersten är inte så skönt underlag när man solar, det funkar med strandmadrass.
ps vi åker till kokkari i morgon 3 gången

kostas
2008-06-07, 15:53
Smaken är som baken, själv tycker jag mycket bättre om att ligga på klappersten än på sand. Och strandmatta och/eller handduk funkar jättebra. Klapperstenarna är ju nästan mjuka...

Och Tsamadou beach (20 minuters promenad från Kokkari) är en riktig höjdarstrand.
/Nicke

Katitzi
2008-06-07, 16:34
Man behöver ju inte hyra varsin solstol till alla. Hyra två att turas om med brukar också funka. :)

Aina
2008-06-09, 22:31
Bra idé med solstolarna, Katitzi. Vi får se hur det går att sola på klappersten. Skönt att slippa sand överallt!
klapp_klap Aina

Grekaliam
2008-06-11, 23:24
Jag kom hem från Kokkari den 1 juni. Just nu är det försäsong så de flesta barer som har solstolar på Long Beach tar inte ut någon avgift. Annars kostar det ca 5€ för 2 personer per dag. Men jag håller tummarna för dig att de inte har börjat ta ut avgift. Alda Bar gör det inte iallafall. Hörde att en bar längre ner på Long Beach faktiskt tog ut avgift. Men kolla och jämför är mitt tips. Då kan ni alla 4 få solstolar. flabb_flab

Manna
2008-06-12, 13:11
De flesta resturanger efter stranden (Long beach har jag aldrig hört att den kallas) erbjuder gratis solstolar om man äter eller dricker på restaurangen. I alla fall har det varit så samtliga gånger (i sptember) jag varit i Kokkari. På "Hello-hello" som är min favorit sköter man det mesta själv, tar fram och ställer tillbaka stolarna, fixar parasollerna m.m. Kan aldrig tänka mig tanken att någon där skulle få för sig att börja ta betalt.

Manna

Manna
2008-06-12, 13:14
Ett litet tillägg:
På stränderna utanför Kokkari som Lemonakia och Tsamadou är det fast pris för 2 stolar och parasoll, tror det var 6-7 euro. Men många ligger på handdukar eller mattor direkt på stenarna. Helt OK

Manna

Aina
2008-06-12, 23:00
Ja, vi får väl se hur det är i slutet av juni-början av juli. Jag laddar med handduk. Oftast ligger man ju inte så länge vid stranden. Eller äta/dricka och få solstol på köpet.
Aina