handdator

Visa fullständig version : Hotell Coral östra kreta


isabull
2008-06-05, 19:04
Hej!

Jag och min sambo ska åka till agios nikolaus på östra kreta i juli. Vi ska bo på hotell Coral. Är det någon som bott där?

ricky
2008-07-06, 23:55
Vi har bott där!:D
Ett trevligt hotel med fin mat!
Jag är inte så glad för efterrätter och bakverk.
Och jag trodde definitivt inte att grekerna var bra på det heller.
Jag är glad att vi hade halvpension och därmed fick tillfälle att smaka massa goda rätter och framförallt efterrätter som var helt otroliga!

Det bodde en del neanderthalare på hotellet som åt middagen som grisar i badbyxor o linne på kvällen, fast det rekommenderades kläder.
Dessa gäster (som inte var skandinaviska) hade också för vanan att lasta tallrikarna överfulla från buffén och sedan lämna det mesta kvar på tallriken. De hade "all inc" och drack därför bara dryck som vatten och saft eftersom det var gratis.
Vi klädde iaf på oss kläder innan vi åt mat och beställde öl eller vin till samt lade upp på tallrikarna vad vi åt upp. Detta tyckte personalen förmodligen var trevligt och fick ett fantastiskt bemötande och service.
De hade sett i mitt pass att jag fyllde år och när vi åt vår middag på födelsedagskvällen så kom halva personalstyrkan i med tårta med brinnande bloss i och överlämnade ett kort och sjöng för mig vilket resulterade i att samtliga i restaurangen sjöng med.
Det var skoj!
Läget ligger också bra till om man inte är rädd att promenera 5-10 min till city. Hotellet har en liten strand rakt över vägen som är perfekt till att ta ett dopp eller en simtur.

Rekommenderas!:)klapp_klap

sven.kriti
2008-07-07, 08:32
Vi har bott där!:D
Ett trevligt hotel med fin mat!
Jag är inte så glad för efterrätter och bakverk.
Och jag trodde definitivt inte att grekerna var bra på det heller.
Jag är glad att vi hade halvpension och därmed fick tillfälle att smaka massa goda rätter och framförallt efterrätter som var helt otroliga!

Det bodde en del neanderthalare på hotellet som åt middagen som grisar i badbyxor o linne på kvällen, fast det rekommenderades kläder.
Dessa gäster (som inte var skandinaviska) hade också för vanan att lasta tallrikarna överfulla från buffén och sedan lämna det mesta kvar på tallriken. De hade "all inc" och drack därför bara dryck som vatten och saft eftersom det var gratis.
Vi klädde iaf på oss kläder innan vi åt mat och beställde öl eller vin till samt lade upp på tallrikarna vad vi åt upp. Detta tyckte personalen förmodligen var trevligt och fick ett fantastiskt bemötande och service.
De hade sett i mitt pass att jag fyllde år och när vi åt vår middag på födelsedagskvällen så kom halva personalstyrkan i med tårta med brinnande bloss i och överlämnade ett kort och sjöng för mig vilket resulterade i att samtliga i restaurangen sjöng med.
Det var skoj!
Läget ligger också bra till om man inte är rädd att promenera 5-10 min till city. Hotellet har en liten strand rakt över vägen som är perfekt till att ta ett dopp eller en simtur.

Rekommenderas!:)klapp_klap

Jeg bor i Agios Nikolaos, men jeg anbefaler definitivet ikke hotellet! Det er ett en av de store "turistmaskinene"! Det ligger nær havnen og får sin del av skitten som kommer ut fra båtene der! Om det blåser mot land, du ser vannet blir smuttsig, MÅ DU IKKE BADE PÅ DEN STRANDEN! Jeg refererer til uoficielle bakterieprøver som er "undertrykket" av hotellene! Om du går forbi Hotel Mirabello, (hotelstranden er åpen for alle) , litt lenger bort stranden Havania, anbefales. På Kitroplatia siden er det også rent vann! Om du GOOGLER Agios Nikolaos finner du info om alle strender. Anbefaler også tur til Elounda og Plaka! Se webbsiden!
Jeg har aldri bodd på Coral eller Hermes ved siden , men jeg kommer lett i snakk med skandinavere som bor der. De fleste sier "Aldri mer"Neste gang du skal du besøke Agios Nikolaos anbefaler jeg de små familiehotellene på Kitroplatiastranden. Kontakt meg for informasjon når som helst! email eller PM!
Det med halvpensjon kan diskuteres. De fleste syntes det er mer spennende og besøke byens mange tavernaer, ouzerier og restauranter.