Visa fullständig version : Sverige - Grekland
Kalimera
2008-06-05, 16:56
Hur går det i matchen? Lägg din röst här ovan.
Matchen börjar om... (http://www.kalimera.se/grekland/till/juni/stor/sverige_grekland.html)
Jag TROR att Grekland vinner, men hoppas ju att Sverige gör det, fast de har spelat så dåligt och är rankade sist bland de deltagande länderna i EM hörde jag i går... :eek:
Oavgjort vore ju kul för spänningens skull!
Men när vi kommer till Grekland den 20 juni är nog inte Sverige kvar....
Lissi
1-1 blir det nog Anders Svensson gör det svenska målet.Och Karagounis gör mål på frispark för Grekland. Sen är vi alla nöjda och gladaklapp_klap
Tror att Grekland vinner, och att de går vidare tillsammans med Spanien.
Men mest glädjer jag mig åt att se spektaklet på plats i Grekland på tisdag_B-anana
I en match mellan Sverige och Grekland finns det inga förlorare...
Hjärtat klappar lika varmt för båda ;) klapp_klap
Lite kul: På tisdag är det sommafest i mina barns förskola. Jag frågade idag en av pedagogerna vilken tid festen börjar. Fick till svar: "Den börjar halv sex, men den kommer nog bara att hålla på i en timme, för jag tror att alla vill hem och se matchen."
flabb_flab
Jag tror Sverige och Grekland går vidare. Hoppas att jag får se en retur mellan Grekland och sverige i finalspelet på Naxos om några veckor, det vore en upplevelse! Det senare kanske är att önska för mycket, men att sverige och grekland går vidare står jag fast vid!
_B-anana
Jag tror Sverige har svårt att överhuvudtaget vinna någon match i EM. Självklart så hoppas och hejjar jag på dem, men Grekland vinner på tisdag.
//Ingela
Kalimera
2008-06-06, 11:03
Jag tror Sverige har svårt att överhuvudtaget vinna någon match i EM. //IngelaDen känslan har jag också, tyvärr. :o
Sverige vinner med 2-0, Zlatan och Allbäck är målgörare.
Önsketänkande, men det kan man väl få ha.klapp_klapklapp_klapklapp_klap
/Kerstin/
Lite kul: På tisdag är det sommafest i mina barns förskola. Jag frågade idag en av pedagogerna vilken tid festen börjar. Fick till svar: "Den börjar halv sex, men den kommer nog bara att hålla på i en timme, för jag tror att alla vill hem och se matchen."
flabb_flab
Kommer också att vara på sommarfest med kollegorna från min snart fd. skola. Självklart går jag på festen eftersom det är "sista kvällen med gänget", men det snackas redan vart vi ska dra vidare efter middagen.
Killarna på jobbet håller på att undrsöka vilka ställen i Luleå sänder matchen i storbild. :D
Ivi
-som tror att Grekland vinner, men inte mig emot om Sverige skulle överraska ;)
Ska bli riktigt kul att sitta på tavernan och vifta med TVÅ flaggor!
Anki - som nu har nedräkning till avfärd
Ska bli riktigt kul att sitta på tavernan och vifta med TVÅ flaggor!
Anki - som nu har nedräkning till avfärd
Vad kul det låter! Själv kommer jag att sitta hemma hos syrran och verkligen vilja att Sverige vinner. Samtidigt känner jag att om Grekland vinner, blir i a f mina vänner i Grekland nöjda, så det är litet av en "win-win-situation". Syrran däremot är så fotbollstokig (fr a när det gäller Sveriges landslag) att hon nog struntar fullkomligt i mina vänners känslor -- Sverige ska vinna!
Jag gissar dock på oavgjort. Skulle vara ett ganska trist resultat, men klart bättre än förlust och mer realistiskt än seger. Mellberg nickar in ett mål på hörna, och sedan släpper Isaksson in en boll på en fast situation när det är 15 minuter kvar...
Hej!
Det är Ryssland som vinner EM!:eek:__D De vann ju melodifestivalen och vi vet ju hur det gick för Grekland 2004 när de vann den tävlingen. Ja just det, de tog även EM guldet i fotboll.
Fast jag hoppas Sverige vinner mot Grekland den 10 juni!!!klapp_klap
nickabye_bye
BrittMarie
2008-06-07, 00:50
Tycker att det är såååå synd att vi hamnade i samma grupp. Jag håller på båda lagen men jag tror att Spanien och Sverige eller Grekland går vidare. Så jag personligen kommer å ena sidan att glädja mig å andra sidan att "sörja" över det lag som åker ut.
Britt-Marie (svenska i Grekland)
BrittMarie
2008-06-07, 00:52
1-1 blir det nog Anders Svensson gör det svenska målet.Och Karagounis gör mål på frispark för Grekland. Sen är vi alla nöjda och gladaklapp_klap
Nu log jag
BrittMarie
2008-06-07, 00:54
Tror att Grekland vinner, och att de går vidare tillsammans med Spanien.
Men mest glädjer jag mig åt att se spektaklet på plats i Grekland på tisdag_B-anana
Var är du? Jag ska också se det här i Grekland. Sen åker jag till Sverige och sörjer?
BrittMarie
2008-06-07, 00:56
sverige och grekland går vidare står jag fast vid!
_B-anana
Sverige ELLER Grekland går vidare... snyft_drop
Sverige ELLER Grekland går vidare... snyft_drop
nänä, Båda går vidare. pga "spanskanerver" och "det rysska tungsinnet". Det kommer att bli så, vänta och se!
Jaaaaaaaaaa då börjar detklapp_klapklapp_klap 18.00 Schweis-Tjeckien 0-2 Eller??
Sverige - Grekland 2-2
//Zanét bye_bye
Surfdude
2008-06-07, 10:54
Jaaaaaaaaaa då börjar detklapp_klapklapp_klap 18.00 Schweis-Tjeckien 0-2 Eller??
Hej Schweis!
I all välmening: Landet som Du syftar på stavas Schweiz. :rolleyes:
Hej Schweis!
I all välmening: Landet som Du syftar på stavas Schweiz. :rolleyes:
Mmm rätt de du. Kom in lite Norsk stavning på slutet där. Är s på slutet där i Schweiz.bye_bye
Surfdude
2008-06-07, 20:26
Helt riktigt!
Heja GUIF och Smederna!!!
_B-anana
Helt riktigt!
Heja GUIF och Smederna!!!
_B-anana
Ja Smederna behöver nog lite heja klapp_klap
Hoppas att det går bättre för Sverige än vad som sägs i alla diverse försnack osv eftersom vi har ju nu Henke med. Det är min favorit. Jag tror att det står att Ryssland, Spanien och / eller Grekland går vidare (hellre Greland än Spanien eller Ryssland).
Vem tror ni vinner hela EM då? Kanske Tyskland fast det vore kul om Grekland lyckades försvara pokalen!!!!
Hoppas att det går bättre för Sverige än vad som sägs i alla diverse försnack osv eftersom vi har ju nu Henke med. Det är min favorit. Jag tror att det står att Ryssland, Spanien och / eller Grekland går vidare (hellre Greland än Spanien eller Ryssland).
Vem tror ni vinner hela EM då? Kanske Tyskland fast det vore kul om Grekland lyckades försvara pokalen!!!!
Tror Spanien men i hjärtat Grekland..klapp_klap
Tror att det slutar 1-1 mellan Grekland & Sverige.
Tyvärr så går inget av dessa lag längre än till kvartsfinal. Tyskland tar hem pokalen denna gång, de ser riktigt vassa ut !
Så ja då fick Italen en lärdom i fotboll. Holland - Italien 3-0.klapp_klap
martinifk
2008-06-10, 05:20
Jag har sen 1998 då Kreta besöktes för första gången, hållt på Grekland.
Inget undantag ikväll, tvärtom.. Grekland måste bara vinna.
Eventuell förlorare tar sig troligen inte vidare.
Hur går matchen då.. jo något säger mig att Theofanis Gekas stänker in
1-0 i mitten av andra halvlek och Sverige pressar på för 1-1 men inte lyckas. 0-0 känns också ganska troligt. Låt oss se hur det går! :cool:
ELLAS klapp_klap
Ojdå, här finns en hel hög med landsförrädare;):D
Undrar hur omröstningsresultatet sett ut om man bytt ut "tror" mot "hoppas"
Helén- som tror att Grekland vinner men självklart hoppas jag på svensk seger.
Vilken rysare så här långt, inget mål trots att svenskarna haft bollen större del av tidenklapp_klap
// Helén
Aj Aj Grekland!
Fult och tråkigt spel!__D
Hoppas på en bättre andra halvlek.
Heja Sverige!!!!klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap
litentuva
2008-06-10, 21:50
Vilken rysare så här långt, inget mål trots att svenskarna haft bollen större del av tidenklapp_klap
// Helén
I agree...:eek:, men jag tror (hoppas) att Sverige ( Zlatan ) dansar loss ett mål snart_B-anana!
litentuva
2008-06-10, 22:10
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
HEJA SVERIGE!!!! _B-anana
litentuva
2008-06-10, 22:15
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
Hur känner ni er nu då?? :cool: Ni som röstat på Grekland?? ;) :D
Lita på gulblått!! _B-anana
Ja, va gott att ni hade fel på Kalimera! _B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
litentuva
2008-06-10, 22:38
Ja men då så, kali nixta_B-ananabye_bye
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Vi vann!_B-anana
nickabye_bye
Trodde det faktiskt inte men är väldigt glad förstås.
Åse
Nektaria
2008-06-10, 22:42
Trots allt klappar hjärtat för gamla Svedala!
Vi var ju faktiskt bättre!!klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Ujuj var var Grekerna???_B-anana
Kalimera
2008-06-10, 22:42
YEEEEEES!
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
Nektaria
2008-06-10, 22:43
Ujuj var var Grekerna???_B-anana
Mipos sto spiti
Helén- som tror att Grekland vinner men självklart hoppas jag på svensk seger.
Glad att jag trodde fel_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
GRATTIS kära granne :D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eija
Vilket vackert mål av den underbara Zlatan!!! Äntligen!!!
/Marco
YEEEEEES!
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
Det blir till att packa Sverigetröjan precis som du ville alltså :D Åker nog ner utan på söndag... Kanske inte går lika bra mot Ryssland eller vilket lag det nu var nästa gång. Ha en trevlig resa! bye_bye
Från zakka
Erkänner, trodde inte alls på Sverige men jag hade FEL_B-anana_B-anana
Ni var suveräna Sverige_B-anana_B-anana
//Ingela
Patrik S
2008-06-10, 23:21
Seger på plan och på läktaren - vilket gult hav det var!
"Vi är svenska fans allihopa" klapp_klap
Jaaa! Vilken känsla o vilken glädje! Nu kan jag gå ut med huvudet hägt imorgon med;)
// Minx 1,5 månader kvar på Alonnisos
Greken min är suuuuuuur.....men INTE jag...._B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
_B-anana_B-anana_B-anana Underbart, vilka målklapp_klap på två helt olika sätt.
Grekerna spelade ful och tråkig fotboll:mad::mad::mad: Flera var gångerna jag svor över dem:eek:
Nu tar vi Spanien av bara farten_B-anana:eek::rolleyes::cool:
klapp_klapklapp_klapklapp_klapLyckan är total!!_B-ananaHar ont i händerna efter allt klappande igår:)
Mipos sto spiti
Och det betyder???????????:confused:
Som jag sa i en annan tråd så håller jag fullständigt med att grekerna förtjänade inte att vinna med den fotbollen dom spelade. Jag erkänner att jag trodde fullt och fast på Grekland men jag ändrade uppfattning när jag såg vad bra fotboll Sverige spelade....
Så jättekul för vårt landslag, grattis till dem_B-anana Så nedskrivna de var före start. Jag trodde inte att de skulle ha en chans, det var riktigt kul att se.
// Helén
Wardakis
2008-06-11, 10:04
Och det betyder???????????:confused:
Det betyder ungefär "kanske är dom hemma".
Gunilla
dimitris
2008-06-13, 16:42
Nu vet jag varför Sverige vann oss!!!! _B-ananaflabb_flab
http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?act=attach&type=post&id=4608
http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?act=attach&type=post&id=4609
Kalimera
2008-06-13, 16:46
Nu vet jag varför Sverige vann oss!!!!Förstår inte Dimitris. :o
En fråga: Vad skrevs det i grekiska tidningar efter matchen mot Sverige?
Dimitris vi såg varför. Grekland var ju nästan bara på sin egen planhalva.
dimitris
2008-06-14, 06:52
Tidningar i Grekland och alla greker säger att det var en helt rättvis seger för Sverige eftersom vår landskamp spelade så dåligt. Grekland spelade grisfotboll och jag somnade tre gånger under matchen! __D
Grattis Sverigebye_bye
dimitris
Aten
litentuva
2008-06-14, 19:33
Tidningar i Grekland och alla greker säger att det var en helt rättvis seger för Sverige eftersom vår landskamp spelade så dåligt. Grekland spelade grisfotboll och jag somnade tre gånger under matchen! __D
Grattis Sverigebye_bye
dimitris
Aten
Ikväll är det i alla fall ingen risk att en svensk somnar vid Tvn:DRysligt spännande....:eek:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.