handdator

Visa fullständig version : Santorini


Kjell50
2005-07-25, 13:32
Jag har funderat på att åka till Santorini i början av oktober och tänkte prova att bara ta flygresa och ordna rum själv. Är det någon som rekomendera några rumsuthyrare! Kjell50

Rossa
2005-08-01, 22:45
Jag har funderat på att åka till Santorini i början av oktober och tänkte prova att bara ta flygresa och ordna rum själv. Är det någon som rekomendera några rumsuthyrare! Kjell50



Hej Kjell!!!
Vi kom hem från Santorin för en vecka sedan. Vi stannade bara en natt, men det var väldigt fint så nästa gång stannar vi längre. Vi bodde på ett Mary Rooms vid perissa beach. Lugnt, frächa rum och mycket nära till stranden. vi betala 60 för fyra personer och då fick vi skjuts till flygplatsen./Rossa

babsan
2005-08-01, 23:01
Jag har funderat på att åka till Santorini i början av oktober och tänkte prova att bara ta flygresa och ordna rum själv. Är det någon som rekomendera några rumsuthyrare! Kjell50


Det finns ett ställe i Kamari, Lisos Tours som förmedlar ut rum. Jag brukar själv bo på grannhotellet Villa Sideris. Det är egentligen den engelska resebyrån, Thomas Cook, som har sina resenärer där. Men ringer man Sideris någon vecka i förväg, så brukar han ordna en lägenhet.

Barbro ;) ;) klapp_klap

Fenalena
2005-08-02, 00:01
Hej Kjelle,
Vi åker till Santorini 6/8 och har förbokat 2 nätter på det beryktade Honeymoon Beach Hotel i Perissa på ...tja syd-öst kusten på Santorini (verkar vara mest prisvärt i Periss a o Kamar över huvud taget om man kollar på näteti!!)
Det blir premiär för vulkan-ön och det känns som det kommer bli riktigt bra på Honeymoon :- och förutom bra standard så - Värdparet känns trevliga,ärliga o personliga (hur man nu kan känna det via mail??!)). Ok det var lite dyrt i vår smak...70€ /natt men så är vi 3 pers och får en 2-room apartment med alla de faciliteter. Vi bara orkade inte jiddra o deala heller - pust!! Så länge vår budget håller i snitt så blir det bra har vi resonerat - vi är på vår heliga SEMESTER :-)) visst är det en sport litegrann att komma så billigt undan som möjligt till mesta möjliga "värde" men det får liksom inte förgifta hela resan!! ;-) o bli en j...a mani!?
Lycka till med ditt rums/hotell-letande!!! Det vore välan ball om du fixa nåt i Fira!!! med utsikten hector till ett bra pris! !!Jag har sett rumspriser på nätet i Fira runt 1000€/natt. Urk...inte ens om jag vann på Lotto, ha ha!!
Lena

Kjell50
2005-08-04, 20:14
Hej Kjell!!!
Vi kom hem från Santorin för en vecka sedan. Vi stannade bara en natt, men det var väldigt fint så nästa gång stannar vi längre. Vi bodde på ett Mary Rooms vid perissa beach. Lugnt, frächa rum och mycket nära till stranden. vi betala 60 för fyra personer och då fick vi skjuts till flygplatsen./Rossa


Hej! Det var väl ett bra pris! Och skjuts till flyget kan man kalla service! Ska se om jag hittar det på nätet. Har inte bestämt mig var jag ska bo ännu, men det verkar vara dyrt att bo i staden Fira.Tack för svaret! Hoppas ni hade en skön semester! Kjell50:D bye_bye

Kjell50
2005-08-04, 20:17
Det finns ett ställe i Kamari, Lisos Tours som förmedlar ut rum. Jag brukar själv bo på grannhotellet Villa Sideris. Det är egentligen den engelska resebyrån, Thomas Cook, som har sina resenärer där. Men ringer man Sideris någon vecka i förväg, så brukar han ordna en lägenhet.

Barbro ;) ;) klapp_klap


Hej! Tack för svaret! Ska se om jag hittar Lisos tours på nätet!
Hälsningar Kjell50_B-anana

Lenalu
2005-08-08, 09:06
Jag kan rekommendera ett bra boende på Santorini, nämligen i Karterados, på "Studio Artemis", Jättefina rum med utsikt över havet.
Artemis och hans fru tar väl hand om dig, De skjutsar och hämtar vid båten, flygplatsen eller om du bara behöver handla.:)
Vi har betalat 30 euro/ natt i Juni och september.

Lena

Kjell50
2005-08-08, 11:53
Hej! 30 Euro natten med havsutsikt lät kanonbra! :D Tack för det! Kjell50