Visa fullständig version : Pireus -Naxos
amaretto
2008-06-03, 09:58
Hej Alla !
Skall för första gången ge mig iväg på en hemsnickrad resa till Grekland och Naxos ( endast charter tidigare ). Kommer till Aten mitt i natten(02.25) och undrar om det finns någon där ute som kan tipsa mig hur jag ,smidigast och billigast tar mig till Naxos.
Tackar på förhand
/ Amaretto :cool:
hur jag ,smidigast och billigast tar mig till Naxos.
Smidigast och billigast är svårt att kombinera:rolleyes:flabb_flab
Det går båtar i varierande storlek och med rätt så stor skillnad på biljettpriset, till Naxos från Rafina, Lavrio och Piraeus. Flyg kan också vara ett alternativ. När åker du?
I de flesta fall gäller att ju dyrare biljett desto snabbare kommer du fram.
// Helén
amaretto
2008-06-03, 10:14
Smidigast och billigast är svårt att kombinera:rolleyes:flabb_flab
Det går båtar i varierande storlek och med rätt så stor skillnad på biljettpriset, till Naxos från Rafina, Lavrio och Piraeus. Flyg kan också vara ett alternativ. När åker du?
I de flesta fall gäller att ju dyrare biljett desto snabbare kommer du fram.
// Helén
Hej Hellen !
Jag åker den 15/ 6 och eftersom jag var i Thailand och Malaysia i feb-mars så får detta bli en budgettripp.
Är Blue Ferries från Pireus det billigaste alternativet tror Du ?
Amaretto :cool:
Är Blue Ferries från Pireus det billigaste alternativet tror Du ?
Blue Star kostar 30€.
Det skiljer 5€ mellan NEL Lines lågprisbiljett (ekonomipris 47€) och Blue Star, NEL Lines är den dyrare men å andra sidan ca 45 minuter snabbare.
Vi är fyra stycken i vårt resesällskap så jag hade försökt få tag i NELs lågprisbiljetter, hade inte det lyckats så hade jag valt Blue Star.
// Helén
amaretto
2008-06-03, 10:45
Blue Star kostar 30€.
Det skiljer 5€ mellan NEL Lines lågprisbiljett (ekonomipris 47€) och Blue Star, NEL Lines är den dyrare men å andra sidan ca 45 minuter snabbare.
Vi är fyra stycken i vårt resesällskap så jag hade försökt få tag i NELs lågprisbiljetter, hade inte det lyckats så hade jag valt Blue Star.
// Helén
OK Helèn !
Tack för dina tips. Tror Du att man måste boka nu ( Blue Star tex ) eller finns det bljetter att köpa på plats ?
/ Bibbi....(lite mer personligt)
15/6 behöver du inte boka båtbiljetter i förväg.
OK Helèn !
Tack för dina tips. Tror Du att man måste boka nu ( Blue Star tex ) eller finns det bljetter att köpa på plats ?
/ Bibbi....(lite mer personligt)
Beror lite på när du tänkte åka. Vill du vara säker på att få de billigaste biljetterna från mitten av Juli till slutet av Augusti så är det nog säkrast att köpa på nätet innan. Om man kommer samma dag och köper så kan det nog vara risk att de är slut.
Edit: missade att du skrivit datumet :rolleyes:
amaretto
2008-06-03, 10:59
Tack Siri A !
Då skippar jag det bye_bye
Men.. det måste väl vara den 16 juni?! Men du behöver inte förboka då heller, för att få tag på NELs billiga biljetter skulle jag tro att man behöver förboka, någon som vet? Platsbrist blir det inte.
// Helén
amaretto
2008-06-03, 11:03
Beror lite på när du tänkte åka. Vill du vara säker på att få de billigaste biljetterna från mitten av Juli till slutet av Augusti så är det nog säkrast att köpa på nätet innan. Om man kommer samma dag och köper så kan det nog vara risk att de är slut.
Edit: missade att du skrivit datumet :rolleyes:
Ingen fara Yak !
Verkar vara för tidigt på året för att färjorna skall vara fulla
Det fixar sig bye_bye
Men.. det måste väl vara den 16 juni?!Oj då. :o Jag trodde att hon kom 02.25 15 juni och skulle åka samma dag. :)
Jag har fått info att om man vill ha super economy biljetter (10€), Blue Star Ferries, måste man köpa biljetter 45 dagar före resan. Vet nån hur det är egentligen med denna sak? Det finns säkert redan en annan tråd om detta på forumet?
Eija
Oj då. :o Jag trodde att hon kom 02.25 15 juni och skulle åka samma dag. :)
Inte vet jag, men det står "åker 15/6", landar 02,25.
Ja, ja det fixar sig.bye_bye
// Helén
NaxosLotta
2008-06-05, 07:48
Dessa 10 euro biljetter finns i praktiken men jag har aldrig lyckats hitta nån, inte ens i februari! Jag tror dom lägger ut ungefär 15 såna biljetter per avgång så om man bokar 4 månader i förskott så kanske man hittar en......
Lotta
Dessa 10 euro biljetter finns i praktiken men jag har aldrig lyckats hitta nån, inte ens i februari! Jag tror dom lägger ut ungefär 15 såna biljetter per avgång så om man bokar 4 månader i förskott så kanske man hittar en......
Lotta
Det stämmer säkert, vi fick tag i fyra stycken i år. Med de avgifter som läggs på så är det inte lönsamt att köpa om man köper färre än tre biljetter. Och knappast värt besväret om man bara är treAng_elx
Vi betalade 72€ för fyra biljetter, ord. pris för fyra 120€
Den extra avgiten slipper man ju om man har möjlighet att hämta biljetterna på något av Blue Stars försäljningsställen.
// Helén
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.