handdator

Visa fullständig version : Norska vädersidan.-)


Yllie
2008-06-02, 15:46
Hej hej på er alla!
Åker till thassos på onsdag morgon... läst i många inlägg att det finns en norsk väder sida... kan ngn ge mig adressen dit?

Ha det gott

Rob Roc
2008-06-02, 15:49
Vet inte heller MEN, jag har sett så många vädersidor nu och ingen matchar med varandra så jag har beslutat att bara ta det som det kommer. Lär inte bli besviken.

Elisabet
2008-06-02, 15:58
Lätt att komma ihåg om man tänker på YRVÄDER :D
www.yr.no

Rob Roc har rätt, olika sidor har ofta olika prognoser, men yr brukar faktiskt förhållandevis ofta ha rätt (åtminstone i Skandinavien på vintern ;) )

Oavsett prognoser och väder så får man så klart ta det som det kommer. Hur skulle man annars göra??? :)

Rob Roc
2008-06-02, 16:20
Oj, får hoppas du har fel om att yr ofta har rätt... Såg ju inte särskilt lovande ut.

Elisabet
2008-06-02, 16:24
Oj, får hoppas du har fel om att yr ofta har rätt... Såg ju inte särskilt lovande ut.Då hoppas jag det också, för din skull! :)

Rob Roc
2008-06-04, 16:50
Då hoppas jag det också, för din skull! :)

Hahaha... Glöm mitt tidigare inlägg... Nu är det YR som ger bästa prognosen så nu tror jag stenhårt på den.

Edit: Varför började jag kolla på vädersidor?

JOLI
2008-06-05, 08:29
Hahaha, jag hoppas verkligen yr stämmer. Ser ju helt ok ut där på! Åker oxå på söndag. Sköööööööööööönt! _B-anana

Zappa
2008-06-05, 08:52
En sida jag tycker är bra (även om jag inte är så oroad över vädret i Grekland) är freemeteo.com (http://www.freemeteo.com).
Den är tillförlitlig och framförallt snygg. Snabb, lättöverskådlig och informativ.

bye_bye
Sven

eija
2008-06-05, 09:13
Hej!
Jag förstår dock hemskt bra att vi alla som reser till semester hoppas att vädret vore soligt hela tiden och varmt! MEN vi måste också tänka på att om det inte regnar under hela sommaren, har vi snart där stora skogsbränder (såsom på Thassos under åren 1989, 1991 och 1993 då stora områden brann!). Alltså vi ska njuta av regnskurar som i allmänhet tar bara en liten tid och därefter är luften friskare och skönt att andas.

Under regndagar kan man t.ex. besöka Det Argeologiska museet i Limenas eller det lilla Vagis-museet i byn Potamia (Polýgnotos Vagis var skulptör, född i P men levde nästan hela sitt liv i Amerika). Klostret Móni Archángelou i söder är också värt att besökas. Ligger på ett fint ställe. Och alla andra bergbyar där man kan sitta på en taverna och titta på vardagslivet!

Ha en fin semester!
Eija

Rob Roc
2008-06-05, 09:55
Tack för tipsen eija!

ulrikas
2008-06-05, 10:09
Hej. Det är nog så att man kanske får räkna med en eller annan regnskur i juni. Så var det för två år sedan när vi var på Thassos. Första och andra dagen regnade det, så det blev bussen till Panagia där vi strosade runt och tog fina bilder. Det regnar inte ihållande utan kommer någon skur då och då. Som Eija säger så är det faktiskt uppfriskande bye_bye

/Ulrika