handdator

Visa fullständig version : Också en resa

inkfish
2008-05-31, 19:55
Puh vilken vinter och vår... Så mycket annat har krävt energi att jag inte alls känt nån reslust. Var rätt övertygad om att jag inte skulle åka.

Men så kom ett så innerligt efterlängtat besked. Tiden hade stannat till när allvarlig sjukdom slagit ner i den närmaste omgivningen – så som tiden alltid gör då. Inget annat räknas. Bara det slutar väl, så...

Och det gjorde det. Beskedet blev det vi knappt vågat hoppats på. Och då kom Greklandslusten igen, samma dag!

Så snart åker jag. Men inte på den ambitiösa luff till nya öar som jag hade tänkt, den får vänta för den är inte det jag vill.

Det enda jag vill är att se solen gnistra i vitkalkade väggar, ha havet ständigt intill mig, vila på en skuggig taverna efter badet, se det stora blås skiftningar med dygnets alla timmar från balkongen ... Det är allt jag vill och orkar. Och massor av böcker tar jag med migflabb_flab.

Jag behöver ingen upptäcktsfärd, jag behöver ett vilohem. Så om några dagar ger jag mig ivägbye_bye

Riitta
2008-05-31, 20:28
Välkommen tillbaka Inkfish. Låter som du har haft en jobbig tid,men att allt ser bättre ut nu. Skönt. Hoppas du får en avkopplande och skön resa.
Riittabye_bye

inkfish
2008-05-31, 20:30
Tack Riitta, önskar dig det samma:)

Bäst att du går och lägger dig nu, du har väl en lång och snirklig väg till Kalymnos i morgon. Men den som reser mot nåt gott reser aldrig för länge (gammalt djungelordspråk:D)

Riitta
2008-05-31, 20:34
Jag får ta det som en medelhavskryssning, eller båtluffning;):D. Får nog krypa till sängs snart. Klockan ringer strags före fyra_B-anana
Riittabye_bye

Pandizz
2008-05-31, 20:46
Ha det så gott Riita!!!!!!!!!:)
Anki från Götet

NewAnn
2008-05-31, 21:17
Trevlig resa Inkfishbye_byeMvh Ann

Moster
2008-05-31, 21:36
Vad kul att höra ifrån dig igen flabb_flab Vi har saknat dig här på forumet. Ha nu en lugn och trevlig resa.

Yeasou _B-anana & Moster :)

malou
2008-05-31, 22:16
Det är allt jag vill och orkar. Och massor av böcker tar jag med migflabb_flab.

Jag behöver ingen upptäcktsfärd, jag behöver ett vilohem. Så om några dagar ger jag mig ivägbye_bye

Ha en god ferie, Inkfish. Når man er sliten, er det ok med vilohem, bøker og havet. Alt det andre, det får vente. bye_bye

inkfish
2008-06-01, 11:15
Tack allihop!

Ja Malou, visst är det så:)

Eva L
2008-06-01, 11:25
Hoppas du får en bra resa Inkfish med vila och nöje för kropp och själ.

Kram från Eva

inkfish
2008-06-01, 11:27
Tack Eva! Det är precis vad jag behöver:)

Smultron
2008-06-01, 11:34
Hoppas du får en riktigt trevlig resa! Kan inte tänka mig ett bättre ställe att koppla av på än Grekland.

Smultron

anoula
2008-06-01, 11:52

Åh härligt du ska till Rhodos förstår jag? ;):D.

Kul att du är tillbaka och hoppas att resan blir precis som du tänkt dig!

P.S. Massor med bläckfisk har lugnande inverkan på själen.

xenos
2008-06-01, 12:18
Välkommen tillbaka!klapp_klap
Trevlig resa!
Read you!

Lefteris

Hellen
2008-06-01, 12:22
Välkommen tillbaka!

Önskar dig en jättehärlig resa, det låter i mina öron som det är Amorgos du sticker till;):D
// Helén

inkfish
2008-06-01, 16:01
Hej på er allihop,
kul att se er!

Nej, det är inte Rhodos eller Amo (och inte Ikaria, på förekommen anledning är det väl bäst att säga detAng_elxflabb_flab)

Biljetterna hade jag ju sen tidigare och de är till Samos, sen åker jag vidare därifrån (dock inte till Ikaria, på förekommen anledning osv...;))

Aase
2008-06-01, 16:42
Då måste det vara Fourni!! Det är absolut ett av de bästa vilohem jag kan tänka mig. Eller är det kanske Agathonissi??.
Ha vilket fall som helst en underbar resa.

Åse vars man brukar säga att jag blir tio år yngre i Grekland eftersom alla bekymmersrynkor i pannan slätas ut.

Ivi
2008-06-01, 21:20
Härligt att se att du är tillbaka, Ink!

Att hämta nya krafter i Grekland efter en mörk period i livet är helt rätt. Så vila ut ordentligt och fånga dagarna med alla dina tentakler flabb_flab

Ivi bye_bye

Anna Pernilla
2008-06-01, 21:24
Åh jag skulle oxå behöva en sådan resa! Blev av med mitt jobb sen 10 år och pojkvän sen 1 år på en och samma dag.... Min resa i augusti är det allt för länge tillsnyft_dropSå var så snäll och njut för mig med;)

Siri A
2008-06-02, 08:21
Välkommen tillbaka, du är efterlängtad. :) Ha nu en trevlig resa också! bye_bye

Marie & Thore Marmin
2008-06-02, 08:40
bye_byeSköt om dig bye_bye

Malina
2008-06-02, 09:01
Underbart att ha dig tillbaks!
Ha nu en riktigt BRA resa!!!!

Birgitta63
2008-06-02, 10:48
Inkfish....Tiden stannade av men hoppet kom tillbaka. Vet precis vad du menar. Må så gott och sköt om dig.
Trevlig resa önskar Birgitta 63.

inkfish
2008-06-02, 20:54
Då måste det vara Fourni!! Det är absolut ett av de bästa vilohem jag kan tänka mig. Eller är det kanske Agathonissi??.

Kanske:D. Det verkar finns gott om vilohem kring Samos, så vem vet, jag kanske blir så utvilad på det första att jag åker vidare till nästa:)

Tack allihop för era vänliga hälsningar! Och Anna Pernilla, jag önskar verkligen även dig en härlig viloresa.

Anna Pernilla
2008-06-02, 21:01
Tack!
Lite tungt nu men nu kan det bara gå en väg... :)

inkfish
2008-06-02, 21:02
Det är verkligen ingen dålig inställningklapp_klap

clarafina
2008-06-02, 21:33
Härlig resa ,,,Samos är härligt,, drack min första frappe.Vi kommer till Grekland på Söndag dock inte till din ö om du inte prövat frappe med baileys så rekomenderar jag det ha de bäst

Hellen
2008-06-03, 05:13
Tack!
Lite tungt nu men nu kan det bara gå en väg... :)

Önskar dig lycka till!
// Helén

Marianne
2008-06-03, 13:43
Gott att se dig här igen, Inkfish!
Men inte minst att reslusten återvänt!
Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande semester runt omkring i Samos-trakten.
Gäller det TOTAL avkoppling, så kan jag rekommendera en vecka på Marathi, men det blir kanske FÖR stilla, trots allt. Men gäller det BARA om att ha det bra, koppla av, läsa, sova, bada, äta och vila då kan några dagar på Marathi vara skönt. Vi var där 5-6 dagar för några år sedan och det passade OSS så bra. Men du vet säkert att små torg och gamla gubbar är inte det som finns på Marathi. Däremot getter och lugn och ro.

Var du än hamnar, så tror jag att du får precis den semester som passar dig - och Fourni skulle säkert vara ett bra val. Men säkert även de andra öarna i omgivningarna... Agathonissi, Lipsi m.fl.

Gläder mig redan till att se dig mer här i forumet igen, hoppas också vi får se många av dina fina bilder från resan.

Ha en skön resa och njuuut Grekland igen.

Marianne - som snart åker till en av dina favoritöarbye_bye

inkfish
2008-06-03, 18:09
Tack Marianne!

Och jag hoppas ni också får det fintbye_bye

Lissi
2008-06-03, 21:58
Ha en alldeles underbar resa Inkfish! Har saknat Dig så på forumet....
Jag trodde först Du skulle till Symi, men förstår att så INTE är fallet....
Vore jag på Samos så skulle jag raskt ta mig till Patmos, Lipsi, och /eller Agathonissi
Vart Du än åker..HA DET SÅ GUDAGOTT!!!!;)

Lissi

inkfish
2008-06-04, 14:22
Tack Lissi, önskar dig det samma - på Tinos!bye_bye

theresa
2008-06-04, 16:58
Jag har väl inte hängt med så länge här,så jag vet inte riktigt vad du har råkat ut för...men det verkar ha varit något jobbigt o tungt så jag önskar dej en riktigt skön resa:) .
Jag vet att Grekland är bra för själen och hälsan, när jag förlorade min man i cancer så stack jag bara ett par månader efter begravningen till Zakhyntos med min dotter....alla tyckte att jag var okänslig,men vi behövde det och det fick oss att må bättre...så ha det riktigt skönt på Samos en helt underbar öbye_bye

/theresa

Lissi
2008-06-04, 20:17
.
Jag vet att Grekland är bra för själen och hälsan, när jag förlorade min man i cancer så stack jag bara ett par månader efter begravningen till Zakhyntos med min dotter....alla tyckte att jag var okänslig,men vi behövde det och det fick oss att må bättre
/theresa

Helt riktigt gjort! Du är nog tvärtom en mycket känslig person! Jag kan inte tänka mig något land bättre lämpat att lindra sorg än Grekland!

Lissi

theresa
2008-06-04, 21:56
Tack Lissi...jag håller med dej,synd att ingen av dom andra jag kände förstod det....snyft_dropGrekland är bra oavsett om man vill dit för att glömma,gå vidare eller bara njuta av sol o bad...underbara människor otroligt vacker natur,det är som en lisa för själen att vara där:)....skönt att snart vara tillbaka igen ska till skiathos för första gången...bara 53 dagar kvar nu_B-anana_B-ananabye_bye

kari
2008-06-04, 22:17
Hei Infish :)- et h j e r t e l ig velkommen tilbake fra meg og :D
- en "vegg" har manglet her i Forumet, jeg har s a v n e t deg!
G O D T å høre at det som har vært til stor bekymring ikke e r det lenger nå :)
- ønsker deg deilige dager på en eller flere små perleøyer :)

bye_byeKari

CarinaN
2008-06-05, 07:00
Härligt att du är tillbaka Inkfish!
Även jag önskar dig en riktigt skön och avkopplande resa!!!

Carinabye_bye

inkfish
2008-06-05, 18:53
Tackar så hjärtligt allihopbye_bye. Hoppas få en riktigt lugn resa där det enda stör ron är fotbollen, det ska bli enormt kul att se den i Greklandklapp_klap

Theresa: vilken oförstående omgivning du måst ha haft... I sorg måste man nog själv få avgöra vad som är bäst för en. Skönt att du följde ditt hjärta!

theresa
2008-06-08, 16:23
Tack för dina värmande ord:) synd att jag inte hade er kalimeror då...men det känns bra att ha er nu...jag bröt med alla och gick vidare i livet,nu har jag nytt umgänge. Det är konstigt hur en del i ens närhet beter sej när man råkar ut för svårigheter:rolleyes:

Ha en jätte skön resa/ Theresabye_bye

Marie_W
2008-06-13, 14:34
Vet att du är ute och reser, men vill ändå säga : Välkommen tillbaka!!

:) Marie