Logga in

Visa fullständig version : "Naxos-liknande" resmål?

twixie
2008-05-29, 22:34
Jag och pojkvännen planerar en vecka i Grekland i sommar, men vet inte vart. Förra sommaren var vi i Naxos och ÄLSKADE staden (Chora) med sitt långa, lagom lugna nattliv, vackra byggnader, utmärkta tavernor och fina strand. Vi tycker att Naxos hade allt, men är samtidigt sugna på att prova något nytt! Vi vill gärna ha ett liknande resmål om det går- en fin strand i staden, många bra tavernor och långt nattliv men ändå lugnt. Ingen partyö för oss. Har ni några tips på resmål som kan passa? Finns det något lika fantastiskt?;)

Jag har varit på Kreta innan och gillade det, men det var inte tillräckligt bra.. Var på Chaniakusten kan tilläggas...

Surfdude
2008-05-29, 23:24
Testa Lefkas stad!

Här finns det mesta - bra restauranger, folkliv, barer, stränder - "the works".

Tröttnar man på att hänga där på dagtid, så kan man till fots (eller annat fortskaffningsmedel) snabbt ta sig till andra mysiga stränder och byar.

Lefkas påminner en hel del om Naxos - inte bara turister och solstolar, utan ganska mycket genuint Grekland också!

Homeros
2008-05-30, 08:18
Tror att ni skulle gilla Parga !

Ella
2008-05-30, 09:34
Jag gillar också Naxos, och trivs även i Pythagorion på Samos och i Skiathos stad. Det kanske vore nåt för er? Parga har jag inte provat, men det står definitivt på listan!

Abi
2008-05-30, 10:13
Jag gillar också Naxos, och trivs även i Pythagorion på Samos och i Skiathos stad. Det kanske vore nåt för er? Parga har jag inte provat, men det står definitivt på listan!

Där kom det! Skiathos var mitt förslag också. Jag har varit på både Naxos och Skiathos, däremot inta i Parga eller på Samos.
Det lät ju trevligt med Lefkas, eftersom jeg är på väg dit, efter Zakynthos o Kefalonia. Reser i morgon :D, om 0 dagar, 20 timmar, 10 min............

bye_byeAbi

Homeros
2008-05-30, 10:44
Har varit både på Naxos och i Parga och detta är mina favoritbyar i Grekland.
Ska i sommar besöka Skiathos och hoppas därmed få en ny favorit :D:D

/Homeros

Admirala
2008-05-30, 11:01
Enig i at Chora Naxos og Parga har mye til felles. Fra Parga er det også mange fine utfluktsmål, for eksempel til Korfu - som for øvrig også har en veldig fin hovedstad.

Kalimera
2008-05-30, 11:40
Parga
Skopelos stad på Skopelos (finns dock ingen strand nära stan)
Pythagorion på Samos
Parikia på Paros
Naoussa på Paros

http://www.kalimera.se/bilder/forum/grekland_49.jpg

Jag skulle valt Naoussa på Paros om jag vore ni ,det är en av övärldens finaste byar och det finns många fina stränder i närheten. Bilden är från den tokmysiga fiskehamnen.

Ella
2008-05-30, 13:31
Ja, Naoussa kan nog vara nåt! Parikia skulle jag strunta i, förutom de få labyrintgränderna tycker jag att det är en mycket ocharmig by - jämfört med Naxos stad, i alla fall.

Lissi
2008-05-30, 16:14
Jag har varit både på Naxos, Paros, i Parga, Lefkas och Skopelos av de ställen som räknats upp här som förslag och jag tror PARGA skulle passa er jättebra!! Om det inte exploaterats alltför mycket sen 2001 då jag senast var där så är det jättemysigt och med fina stränder och omgivningar....

Lissi