handdator

Visa fullständig version : Resa Athen - Pireus


hany08
2005-07-24, 13:15
Hej

7.25 avgår vår båt från Pireus till Naxos, Finns det någon chans att hinna den färjan när vi åker tunnelbana från Athen på morgonen?

Calle
2005-07-24, 16:40
Hej

7.25 avgår vår båt från Pireus till Naxos, Finns det någon chans att hinna den färjan när vi åker tunnelbana från Athen på morgonen?

Hej!
Menar du tunnelbanan från flygplatsen? I så fall så beror det ju på när ni landar. Jag vet inte när första "tricken" från flygplatsen avgår, men det är ju lätt att kolla upp på nätet. Annars finns det en utmärkt bussförbindelse direkt från flygplatsen till Pireus hamn.
Tunnelbanan från centrala Aten till Pireus tar cirka 20 grekiska minuter och från stationen tar det max 5 minuter att promenixa till Blue Star-båtarna, har ni båtbiljetter eller måste ni gå bort till "kuren" och köpa? Ta då tunnelbanan typ 6.10 från Aten till Pireus, så hinner ni gott och väl utan att stressa.

Calle (som har fått uppleva den första lilla jordbävningen här nere på Kreta)

hany08
2005-07-24, 17:14
Hej!
Menar du tunnelbanan från flygplatsen? I så fall så beror det ju på när ni landar. Jag vet inte när första "tricken" från flygplatsen avgår, men det är ju lätt att kolla upp på nätet. Annars finns det en utmärkt bussförbindelse direkt från flygplatsen till Pireus hamn.
Tunnelbanan från centrala Aten till Pireus tar cirka 20 grekiska minuter och från stationen tar det max 5 minuter att promenixa till Blue Star-båtarna, har ni båtbiljetter eller måste ni gå bort till "kuren" och köpa? Ta då tunnelbanan typ 6.10 från Aten till Pireus, så hinner ni gott och väl utan att stressa.

Calle (som har fått uppleva den första lilla jordbävningen här nere på Kreta)

Tack för det snabba svaret!

Då tar vi tunnelbanan 06.10 till Pireus,
Jag har läst någonstans att det gick och köpa båtbiljetter på flygplatsen, är det vettigt?

/Hans

Janérik
2005-07-24, 17:24
Tack för det snabba svaret!

Då tar vi tunnelbanan 06.10 till Pireus,
Jag har läst någonstans att det gick och köpa båtbiljetter på flygplatsen, är det vettigt?

/Hans

Som jag förstått det så är priserna alltid samma oberoende av var man köper biljetterna, alltså borde det kunna vara vettigt att köpa dem på flygplatsen eller på en resebyrå inne i stan. Dels så blir det ju mindre brottom och dels finns ju inte risken (nästan obefintlig) att det ska vara fullt på båten.
Dock har vi vid något tillfälle varit med om att det har varit så många som velat köpa biljetter till samma ställe samtidigt så att den kreativa biljettförsäljaren har bestämt sej för att ordna en "sällskapsresa" och på det sättet fått 10% (eller om det var 20%) rabatt på båtbiljetterna. Chansen för detta är inte stor, jag tror jag varit med om det en gång.

Mvh Janérik