handdator

Visa fullständig version : Blir galen? Bo -Var??


emja
2008-05-28, 10:09
Hej igen

Jag sitter o kollar och kollar var man ska bo på Kefalonia.
Vi har ju som sagt där runt Sami och välja på eller runt Lassi.

Känns mer och mer som man ska bo runt Lassi?
Vi är ett par som ska åka, och vi kommer hyra bil/ moppe och resa runt hela ön, men de kan ändå va bra att bo nånstans där man har "nära" till restauranger och lite och gå och kika på under kvällarna.
Vet inte hur stort Sami är.
Bor man i Lassi är de ju nära till "The big city" iaf.

Finns de inget bolag som hyr ut boenade i huvudstaden?

Hjälp mej!!!!!!!!!!!!!flabb_flab

ha de!_B-anana

Kalimera
2008-05-28, 15:51
Känns mer och mer som man ska bo runt Lassi?Om jag skulle välja mellan Sami och Lassi skulle jag utan att blinka välja Lassi. Stranden är mycket bättre och det är nära till Argostoli.

Homeros
2008-05-28, 16:44
Instämmer.
Helt klart Lassi. Härifrån är det endast 5 minuter in till Argostoli också.
Dessutom finns flera av de bästa baden runt Lassi !

råbybettan
2008-05-28, 20:38
HEJ VI KOM HEM FRÅN KEFALONIA IGÅR JÄTTEHÄRLIG VECKA
HADE BOKAT GARDEN VILLAGE, PÅ LIXOURI, KOM DIT OCH BLEV SÅ BESVIKNA :SOM ETT FÄNGELSEOMRÅDE UTSLÄNGT PÅ ETT BERG OCH INGENTING ANNAT
FICK BYTA HOTELL OCH KOM TILL LASSI-HOTELL I LASSI
JÄTTEMYSIGT TREVLIGT GÅNGAVSTÅND TILL EN LITEN FIN STRAND DÄR MAN KUNDE KÖPA TOAST, GREKSALLAD MM OCH ÄVEN GÅNGAVSTÅND TILL "GÅGATAN" MED ALLA RESTAURANGER OCH AFFÄRER
SÅ HA DET NU SÅ SKÖNT!!
BETTAN

emja
2008-05-29, 18:39
Hej alla som svara.

Ja, vi tänker mer o mer på Lassi, men sen tänkte vi att i Sami kanske de skulle va närmare till allt vi vill se.
MEN är de kanske ändå värt att bo i Lassi och ta sig uppåt?????
Vad säger ni?
Vi vill ju se underjordiska sjön, droppstensgrottorna, alla fina sträder och byar uppåt med:rolleyes:
Ja svårt att välja när man inte varit där.
Samtidigt kan de va skoj att va i närheten av liv och rörelse kring huvudstadenflabb_flab
Skriv gärna o berätta mer....
Vi kommer ju försöka se en del, ska man ta sig med moppe eller bil?

Kalimera
2008-05-29, 21:10
Samtidigt kan de va skoj att va i närheten av liv och rörelse kring huvudstadenDet är därför Lassi är så bra. :)

Katitzi
2008-05-30, 19:34
Håller med om att Lassi verkar bäst!
Hoppas min 20-åriga dotter med kompisar hamnar där på sin ospecresa till Kefalonia. Är det någon som har erfarenhet av ospec. dit med Fritte? ;)

Panakakis
2008-05-31, 09:59
Hej! Jag har läst era svar och tycker att bilden är helt klar att ett boende nära Argostoli är ett bra alternativ. Jag har ingen erfarenhet av att bo på någon annan ort än Argostoli och kommer att även i år bo i huvudstaden under några veckor i september för 16 gången. Sami, Poros, Skala och Fiskardo är orter med hotel och lägenheter kan vara mysigt att bo där men är relativt små och en kortare vistelse på dessa orter kan man tänka sig. Är man på Kefalonia ska flera dagar avsättas för att hina se alla platser som är ett måste vid kommande besök. Ett bra utgångsläge är därför Lassi eller Argostoli.

Hälsningar PANAKAKIS

xfarsanx
2008-06-25, 00:26
HEJ VI KOM HEM FRÅN KEFALONIA IGÅR JÄTTEHÄRLIG VECKA
HADE BOKAT GARDEN VILLAGE, PÅ LIXOURI, KOM DIT OCH BLEV SÅ BESVIKNA :SOM ETT FÄNGELSEOMRÅDE UTSLÄNGT PÅ ETT BERG OCH INGENTING ANNAT
FICK BYTA HOTELL OCH KOM TILL LASSI-HOTELL I LASSI
JÄTTEMYSIGT TREVLIGT GÅNGAVSTÅND TILL EN LITEN FIN STRAND DÄR MAN KUNDE KÖPA TOAST, GREKSALLAD MM OCH ÄVEN GÅNGAVSTÅND TILL "GÅGATAN" MED ALLA RESTAURANGER OCH AFFÄRER
SÅ HA DET NU SÅ SKÖNT!!
BETTAN
Hej

Har bokat hotell på Garden Village , är det verkligen så illa och vad är det som inte är så bra??

anna73
2008-06-26, 18:23
se tråden som handlar om just kefalonia garden village,
Anna