handdator

Visa fullständig version : Va gott


Monica P
2008-05-27, 16:03
det blåser lagom, det är lagom varmt

När man kan sova med bara ett lakan över sig
När tvätten torkar innan man hängt färdigt
När det känns skönt att komma IN i huset
När inga mattor ligger och samlar damm
När vattnet i duschen blir varmt utan uppvärmning
När man kan sitta ute på verandan på natten

Så har vi det just nu. Avundsjuk?

Hellen
2008-05-27, 16:14
Fel dag att fråga;):D
Sommaren har kommit till Göteborg!!!
Fast här vet vi ju inte hur länge det varar....
// Helén

Wardakis
2008-05-27, 16:38
Jag är avundsjuk! I natt sov jag med täcke + filt, tvätten torkar i bästa fall på ett dygn, sol på balkongen har jag några få timmar på förmiddagen. Men jag har iallafall varmvatten i duschen, året runt!
Gunilla

Hjalta99
2008-05-27, 21:59
det blåser lagom, det är lagom varmt

När man kan sova med bara ett lakan över sig
När tvätten torkar innan man hängt färdigt
När det känns skönt att komma IN i huset
När inga mattor ligger och samlar damm
När vattnet i duschen blir varmt utan uppvärmning
När man kan sitta ute på verandan på natten

Så har vi det just nu. Avundsjuk?

Yes! Jag är grön! När jag har det så har jag semester och det har jag inte nu...

/Eva

Masouraki
2008-05-28, 07:43
Det där låter härligt men sommaren har kommit till Sverige me och förhoppningsvis så stannar den ett bra tagklapp_klapVi har rätt varma kvällar vi me så det är inte så illa;)

Finns det ett finare land än Sverige på sommaren?Tror inte det:)

Avundsjuk?;):p:)

anoula
2008-05-28, 08:48
Det som är så härligt med den svenska försommaren med den skira grönskan och de ljusa nätterna. Det har jag turen att få uppleva i år. Det där speciella nordiska ljuset som inte finns i Grekland och som jag ofta saknar när jag bor därnere.

Visst saknar jag värmen, men avundsjuk? Inte det minsta ;).

Monica P
2008-05-28, 09:54
Bra, ni ska inte vara avundsjuka. Med lite planering och tur kan man få flera ställen att älska. Jag har varit en hel livstid i Sverige och vet precis hur det är. Just nu leder Grekland i attraktivitet för mig.

Eva L
2008-05-28, 11:00
Ljuset här hemma är så underbart nu och på morgonen kvittrar fåglarna och idag har spireorna slagít ut i full blom. Finns inget vackrare än en svensk vacker försommardag. Idag får vi kanske 18-20 grader vilket ger löfte om en fin, härlig sommar. De sista åren har jag tillbringar flera veckor i Grekland från slutet av maj till mitten av juni. Förra sommaren kände jag att det just nu är helt fel för mig och bestämde mig för att i år njuta av vår fina försommar. Åker kanske till Grekland senare i år om lusten faller på. Vad fick mig att fatta det beslutet ja inte var det den härliga tiden på Folegandros eller dagarna på Ios utan allt det vackra som mötte här hemma. Avslutningen av förra årets resa i Perissa som var skräpigt, fult med en strandpromenad som sett bättre dagar bidror nog en del också.

Eva