handdator

Visa fullständig version : Äntligen.. *ler*


MonkanS
2008-05-26, 22:09
NU.. är det bokat och klart med resa till Kreta och Rethymnon. Sent omsider kunde jag bestämma datum för när resan sker. Torsdag 10 juli 17.05 lyfter planet med mig och min särbo ombord. 8 härliga dagar blir det..:D
Hotellet är kanske inte bästa val.. men är man sen att boka så får man ta vad som finnes. Palm beach heter hotellet. Balkong med havsutsikt var ett krav och det hittade vi där. Ingen pool där.. men vad gör det med stranden på andra sidan gatan...:) Vi är ändock hellre på stranden.
Om det skulle råka finnas någon här på Kalimera som vet något om Palm Beach hotell vore det skoj att få veta detta.

Från en som längtar till Kreta.. klapp_klap

litentuva
2008-05-27, 16:03
NU..
Om det skulle råka finnas någon här på Kalimera som vet något om Palm Beach hotell vore det skoj att få veta detta.

Från en som längtar till Kreta.. klapp_klap

Hej Hej!
Jag har jobbat på restaurangen som tillhör Palm Beach fast jag tror att det är annan ägare ( än Vasilis som förestår hotellet, utgår från att han fortfarande äger det) till restaurangen numera. De gäster jag då var i kontakt med var nöjda med hotellet, enkelt men välskött. Det ligger mkt centralt med en kort promenad ned till Centrum, gamla stan och lilla hamnen dit man går på ca 10-15 minuter. Att hotellet ligger en bit ut på strandpromenaden är till fördel tycker jag då både strand och vatten blir bättre ju längre bort man kommer. Det som kan vara ett minus är trafiken som är rätt kraftig men det är den å andra sidan överallt i stan och då spelar det inte så stor roll vart man bor, går inte att komma undan.
Hoppas att ni blir nöjda med semestern!bye_bye

nekjam
2008-05-27, 20:09
Jag undrar om inte Fritidsresor har sitt servicekontor där också. Tror att det var på det hotellet som dom hade det förra året. Reser ni med Fritidsresor?

MonkanS
2008-05-27, 20:17
Jag tackar för svaret litentuva. Enkelt med välskött låter bra. Och de har ju luftkonditionerg om det skulle vara för varmt inne. Inte så tokigt. Annars är tidigare erfarenhet att balkong mot havet borgar för att det kan fläkta in lite svalkande vindar när man öppnar balkongdörren.

Trafiken utanför visste jag om. Har tidigare bott på Ilios. Första gången var när det var rätt nytt och innan de större hotellen runt gjorde att det blev inbyggt. Ilios var/är ett jättetrevligt hotell med bra personal. På den tiden var det väldigt genuint i Rethymnon och på Kreta. Sen har vi sett hur det byggts att fler turisthotell och stranden har rensats upp för att bli längre och badvänligt. Därför är fortfarande den "äkta" stranden för mig inne i själva Rethymnon. Där det är så långgrunt.. som en barägare sa.. att man kan gå halvvägs till Pireus.

Förra sommarern var vi i Platanias utanför Chania. Då var vi bara på en kort genomresa genom Rethymnon. Ska bli SÅ kul att återse gamla kända kvarter igen detta året. Annars är Platanias en ny favorit. Jättefin stad med gamla stan som klättrar uppför berget. Och enkelt att ta bussen in till Chania om man ville se nåt större.

//Monica

MonkanS
2008-05-27, 20:25
Yes nekjam.. vi reser med fritidsresor. Jag tror inte att de har sitt servicekontor där. Om jag tolkar hotellkartan rätt så är det på Elina. Men det visar sig hur det är med den saken när vi kommer dit.

//Monica

nekjam
2008-05-28, 08:58
Yes nekjam.. vi reser med fritidsresor. Jag tror inte att de har sitt servicekontor där. Om jag tolkar hotellkartan rätt så är det på Elina. Men det visar sig hur det är med den saken när vi kommer dit.

//Monica

Vilken hotellkarta menar du? Jag kan inte se det på nätet, har du tips om nån annan karta?bye_bye

MonkanS
2008-05-28, 17:46
Här nekjam är länken till den hotellkarta jag nämnde. Det är en liten flagga på det hotell där fritidsresor har sitt servicekontor.
http://www.fritidsresor.se/Blandade-Sidor/15745/?entry=29&dest=17&city=77&type=cd&cat=2%7c277

Sorry admin om jag frångår reglerna här lite just nu. Det är bara tillfälligt för att svara på en fråga.. *L*