handdator

Visa fullständig version : Upplevelser på Naxos!?


Hellen
2008-05-26, 18:51
Skall i år för åttonde gången besöka Naxos, det känns lite som om man lätt fastnar i samma hjulspår, min fråga är helt enkelt; Vad skall vi inte missa på Naxos?
// Helén

Siri A
2008-05-26, 19:09
Ni har väl varit i Koronos?? Underbar bergsby.

Även restaurang Picasso, tycker jag att man inte får missa. Finns både i Naxos stad och på Plaka. Super god mexikansk mat, deras tacos är gudomliga. Kan vara kul med lite omväxling.

Sen har jag massor med andra tips, men jag antar att ni redan varit där... Så jag ställer en motfråga;
Vad har ni sett?? :)

Hellen
2008-05-26, 19:20
Sen har jag massor med andra tips, men jag antar att ni redan varit där... Så jag ställer en motfråga;
Vad har ni sett?? :)

Det var med mening jag inte nämnde var vi varitAng_elx:D Jag kommer inte i håg, men i Koronas har vi varit och ett besök på Picasso är standard, fast i år har vi sagt att vi hoppar det, vi har lärt oss tycka om så mycket olika grekiska maträtter så vi är rädda att vi inte hinner prova alla:eek::D

De härliga klippbaden där man ligger på nästan helt släta (med grekiska måttAng_elx) marmorblock är nog favoriten, är det Appalonas?
Jag är tyvärr urdålig på namn på platser.
// Helén

Charlotte
2008-05-26, 19:42
Hej!
Vi ska också åka till Naxos i sommar, jag tror att det är 9:e gången.
Vi brukar alltid hyra bil och då är ett stopp på ett krukmakeri alltid på programmet. Det ligger mellan Chalki och Filoti. Många vackra o tunga ting har fraktats hem därifrån.
Ett restaurangtips i chora är Old in. God mat o bra priser. Det finns ju hur mycket som helst att välja på men detta var ett litet tips
Lotta

Siri A
2008-05-26, 19:45
Det var med mening jag inte nämnde var vi varit. Jag kommer inte i håg, men i Koronas har vi varit och ett besök på Picasso är standardAha! Antar att ni varit på To Limanaki också?? :D

PotteryWorkShop i Damalas är också ett trevligt stopp.

Hellen
2008-05-26, 20:10
ett stopp på ett krukmakeri alltid på programmet. Det ligger mellan Chalki och Filoti. Många vackra o tunga ting har fraktats hem därifrån.
Ett restaurangtips i chora är Old in. God mat o bra priser. Det finns ju hur mycket som helst att välja på men detta var ett litet tips
Lotta

Tackar, krukmakeri har vi inte besökt (livrädd för extra packning):eek::D

Aha! Antar att ni varit på To Limanaki också?? :D


Det vet jag inte om vi varit, ligger var?


PotteryWorkShop i Damalas är också ett trevligt stopp.

Risken är väl att man inte bara stannar, utan får med sig mer att släpa på:D

Tackar för dessa tips så länge
// Helén

Siri A
2008-05-26, 21:24
Det vet jag inte om vi varit, ligger var?På hamnpromenaden... Ang_elx

Tyvärr har jag ingen bra bild att visa, men har du näsan mot vattnet så ligger det cirkus 50 meter till höger om bageriet. Allt är sååå gott!!

Photobucket funkar skit just nu, men om det funkar imorrn kan jag ladda upp en bild över hamnen tagen från vattnet, och märka ut var restaurangen ligger, om det skulle vara till någon hjälp??

Kalimera
2008-05-29, 20:43
Photobucket funkar skit just nu, men om det funkar imorrn kan jag ladda upp en bild över hamnen tagen från vattnet,Jag räddar dig och lägger ut en bild utan att använda Photobucket. ;)

http://www.kalimera.se/bilder/forum/grekland_47.jpg

Hellen
2008-05-29, 20:49
Ja, jag är med, hos mannen som sitter till vänster i bild i blå skjorta gjorde vår 14:åring sin officiella;) Raki debut.
// Helén

Siri A
2008-05-29, 21:51
Jag räddar dig och lägger ut en bild utan att använda Photobucket. ;)En räddare i nöden!! klapp_klap

Tog du bilden i höstas?? Ser att det kommit "dörrar" in till utedelen av restaurangen. Är det nytt?? Minns inte att jag såg några där i somras...

Kalimera
2008-05-29, 21:52
Det var med mening jag inte nämnde var vi varitDet blir ju lite lättare om du berättar vad ni har sett och gjort. Ang_elx

Kalimera
2008-05-29, 21:55
Ser att det kommit "dörrar" in till utedelen av restaurangen. Är det nytt?? Minns inte att jag såg några där i somras...Det är nytt från i höstas. Lite tråkigare tycker jag, men bra som skydd för vinden. "Katten" och grillen har flyttad till andra sidan.

Hellen
2008-05-29, 21:58
De härliga klippbaden där man ligger på nästan helt släta (med grekiska måttAng_elx) marmorblock är nog favoriten, är det Appalonas?
Jag är tyvärr urdålig på namn på platser.
// Helén

Det blir ju lite lättare om du berättar vad ni har sett och gjort. Ang_elx

Det var bara med liten glimt i ögat jag skrev att det var med mening som jag inte nämnde det, är helt enkelt näst intill obildbar vad det gäller namn på ställen, men känner igen platserna när jag ser dem nedskrivna, fråga mig i stället vad den och den heter så skall jag tala om det;):D

Är det i Appalonas de härliga klippbaden finns?

// Helén- som nog får börja anteckna lite bättre på plats

Kalimera
2008-05-29, 22:02
Är det i Appalonas de härliga klippbaden finns?Härliga klippbad tycker jag bara finns i Agia Anna. Antecknar du det? :)

Siri A
2008-05-29, 22:05
Det är nytt från i höstas. Lite tråkigare tycker jag, men bra som skydd för vinden. "Katten" och grillen har flyttad till andra sidan.Okej! Får be att tacka för nyheterna! :)

Hellen
2008-05-29, 22:13
Härliga klippbad tycker jag bara finns i Agia Anna. Antecknar du det? :)

Noterat fotat och redan besökt, skall tillbaka till den ön ocksåflabb_flab
// Helén