handdator

Visa fullständig version : 23.55 från Pireus den 14/6


Sus_o_dus
2008-05-26, 10:42
Hej
Vi landar 20.00 i Athen och planerar att ta båten 23.55 från Pireus till Amorgos. Har någon gjort det som kan dela med sig av erfarenheter.

Kommer vi att hinna ?
Skall vi förboka biljetter ? Vi kmmer inte kunna hämta ut dem för biljettkontoren är stängda utan måste i sådant fall få dem skickade.
Det stod någonstans att man skall vara vid båten 1 timme före avgång, stämmer det.
Vi planerar att ta tunnelbanan eftersom vi tror det är snabbast ????

längtar till semestern.....flabb_flab

Elisabet
2008-05-26, 11:39
Fyra timmar, det ska inte vara något problem, även om flyget är försenat och ni får vänta länge på bagaget och bussen eller tunnelbanan.

Den stora Blue Star-färjan som avgår den tiden, och som jag gissar att ni ska åka med, tar nästan 2000 passagerare och blir säkert inte full den 14 juni. Det är ju en vanlig lördagkväll. Jag skulle inte boka i förväg. Däremot skulle jag köpa biljetter på flygplatsen, om det försäljningskontoret är öppet när ni landat.

Jan-Jan
2008-05-26, 14:34
Bara en sak: ta inte tunnelbanan eller bussen. Om de fortfarande kör direkttåget som de började med förra sommaren är det absolut snabbast och smidigast!

Netwolf
2008-05-26, 15:15
Vi landar 20.00 i Athen och planerar att ta båten 23.55 från Pireus till Amorgos.
Kommer vi att hinna ?

Ni bör nog hinna. Enda orosmolnet är att Grekland möter Ryssland i fotbolls-EM den kvällen. Tror att matchen börjar runt 21. Alla greker är nog intresserade av matchen. Kanske det blir svårare än normalt att få tag på t ex taxi???

/Netwolf - som flyger hem samma kväll :(