handdator

Visa fullständig version : Vattentemperaturen nu


nina_77
2008-05-25, 21:28
Vi mätte temperaturen i havet några gånger på olika ställen och den var 22-23 grader. I solen var det stekigt och i skuggan underbart skönt. Thassos var väldigt vackert nu, mycket blommor och gröna lummiga träd.

Sandra 68
2008-05-26, 19:48
Hej Nina.
Var det fint på Ilio Mare??
Vi ska ju dit i augusti, hur va själva byn?
Jätte nyfiken...:)
Sandra 68

nina_77
2008-05-26, 20:28
Hej!!
Hotellet är jättefint och mysigt. Väldigt smakfullt inrett. Det är finare än vad resebolagens kataloger visar. Vi bodde i familjerum och då fanns det två stora sängar och två badrum. Personalen är mkt trevlig och de ger god service. Lite si o så med språkkunskaper. Man kommer längre med tyska än engelska där. Men inget som vi tyckte var ett problem. Maten i Buffe restaurangen var jättebra. En stor varierad buffé. Hur mkt mat som helst att välja på och nästan lika mkt att välja på till frukost. Det finns farligt mkt goda efterätter och smarriga bakverk både till frukost och lunch. Jag gick nog upp 2 kg på den veckanAng_elx
Drickan till middagen fick man köpa till och en öl kostade 3.20 euro, läsk kostade 2 euro och en flaska vin allt från 12 euro till mycket mer :rolleyes: Dyrare än andra ställen, men det är ju lyxhotell så då måste dom ju få ta lite betalt oxå. Det var ju iaf billigare än i Sverige. Lunch på strandtavernan kostade 7 euro för en greksallad och lika mkt för pastarätter. Sen fanns det annat som var dyrare ändå. Men vill man så kan man gå till en annan Taverna 500 m bort och äta där istället. Det finns ett litet supermarket ganska nära hotellet alldeles på stranden intill en camping. Dom hade bra priser.
Poolen var jättefin med en bar mitt i med stolar i vattnet.

Skala Prino är en liten by med hamn och några affärer, turistshoppar och restauranger. Inte så mkt mer. Det tog ca 25 minuter att gå dit från hotellet. Men hyr man bil kan man ju åka runt till andra ställen som är lite roligare.

Ni kommer få det jättebra :D

Mvh Nina
Hej Nina.
Var det fint på Ilio Mare??
Vi ska ju dit i augusti, hur va själva byn?
Jätte nyfiken...:)
Sandra 68

Sandra 68
2008-05-26, 21:11
Tack Nina!
Det ska bli jättemysigt att åka dit..
Vi har tänkt hyra väspa eller bil så vi ser lite mer
av ön.
Sandra 68

molnis
2008-06-15, 14:43
Hej Nina!
Vi ska också bo på Ilio Mare i sommar. Blir glad över att det verkar vara ett bra hotell. Vi fastnade för bilderna och valde att bo lite lyxigare än vad vi brukar för det såg så mysigt ut=). Skönt att höra att maten är bra. Vad jag förstår så är det frukost och middag. Vet du om man kunde byta middag mot lunch om man ville det någon dag? Vilka tider serverades middag? Hur är stranden som ligger vid hotellet? Är solstolarna på stranden gratis för hotellgästerna? Oj vad mycket frågor, blev bara så glad att ni bott på samma ställe så vill passa på att fråga det man undrar lite över!

Fick ju jätte bra fakta bara på det du skrev ovan=)
tack!

nina_77
2008-06-15, 16:40
Hej!!
Jag tror inte att det går att byta måltider. Dom verkade hårt hållna på det där med mat. Tex så fanns det ingen barnmeny på lunchen och dom fick inte göra en halv portion och sälja för halvt pris. Lite tråkigt, då min dotter inte åt samma mat som oss och äter som en fluga. Men vi fick anpassa oss och äta sånt hon åt de gånger vi åt där. Stranden vid hotellet är helt ok, det är lite stenigt i början. men när man kommer över stenarna är det jättefin sand. Det blir även lite grundare då. Det kostar 3 euro/solstol. Det var nog det enda vi upplevde som mindre bra. Men vi låg bara vid stranden 1 gång. Sen var vi iväg på annat, samt badade i den mysiga polen. JAg kan tänka mig att det blir fullt runt poolen rätt snabbt vid högsäsong, då det inte finns så många solstolar. Strandbaren är jättemysig. Det finns härliga dagbäddar med massa kuddar och sköna soffor och fåtöljer. Riktigt lyxigt.

Frukosten serverades 7.30-10.00 och middagen 18.00-20.30 Sen finns det ju en lyxrestaurang oxå. Vet inte när den har öppet. Det var nåproblem med leveranser när vi var där pga strejk. Så den var stängd. Men det är säkert väldigt dyrt att äta där. Jag kan även rekommendera den underbara cafebaren som öppnar kl 18. Där kan man ta en god drink och kolla på solnedgången sittandes i sköna soffor på balkongerna.

Ni har gjort ett bra val klapp_klap Skulle mer än gärna åka tillbax, fast då utan barn för att kunna njuta fullt ut av allt som fanns.


Hej Nina!
Vi ska också bo på Ilio Mare i sommar. Blir glad över att det verkar vara ett bra hotell. Vi fastnade för bilderna och valde att bo lite lyxigare än vad vi brukar för det såg så mysigt ut=). Skönt att höra att maten är bra. Vad jag förstår så är det frukost och middag. Vet du om man kunde byta middag mot lunch om man ville det någon dag? Vilka tider serverades middag? Hur är stranden som ligger vid hotellet? Är solstolarna på stranden gratis för hotellgästerna? Oj vad mycket frågor, blev bara så glad att ni bott på samma ställe så vill passa på att fråga det man undrar lite över!

Fick ju jätte bra fakta bara på det du skrev ovan=)
tack!

OlleP
2009-06-07, 19:30
Hej Ilio mare-och Thassos älskare,
låter som vi valt ett bra hotell inför årets sommarresa. Vi åker den 24 juni nu 2009.
Ett påstående som jag hittade i en review över detta hotell som skrivits för några år sedan var att man inet fick ha medhavd dryck på hotellrummen, då kunde den beslagtas... Stämmer detta? Om man t ex vill ta en drink eller glas vin på balkongen på kvällen så skulle det alltså bara kunna göras via roomservice!! Några kommentarer från er som varit där? Reviewen var som sagt skriven för några år sedan så det kan ju vara en inaktuell regel...

Ha en skön sommar 2009!
/Olle