handdator

Visa fullständig version : Thassos


schonemann
2008-05-25, 19:14
Tänker åka till Thassos memd Airtours den 25/6. Har ännu ej bokat och har som alternativ att ta bara flygstol. Behöver i så fall snabbt tips på bra boende till bra pris (max 30 EUR/dygn) i antingen Limenas eller någon av de närliggande byarna Skala Potamias/Panagia. Tacksam för uppslag (hotellrum eller lght med AC och med läge relativt nära tätorten och utan stora nivåskillnader) gärna med tel. o/e webadress.

Per S.

Bennyboy
2008-05-26, 09:30
30€ for 2 personer?
Tror det kan bli på kanten hvis det skal være "bra".
For 35€ så kan du kanskje finne noe ok.

Hellen
2008-05-26, 09:41
30€ for 2 personer?
Tror det kan bli på kanten hvis det skal være "bra".
For 35€ så kan du kanskje finne noe ok.

Är Norra Egeiska öarna dyrare än Kykladerna?
Kykladerna sägs ju ha dyrare boende än tex. Dodekanska Någon som vet?
// Helén

ErOg
2008-06-09, 11:04
När jag kollade upp priserna med en bekant som hyr ut där nere så visade det sig att det blev billigare att boka hotell via bolaget vi åker med... (åker med Airtours)

Thassos är inget ställe man normalt båtluffar till så det kan vara svårare att få tag på "enkelt" boende...

eija
2008-06-09, 12:46
Något fel med detta? Försöker på nytt :D

eija
2008-06-09, 12:47
Hej!
Dock kan man ha också "enkelt boende" på Thassos, men såna ställen har oftast inga webbadresser eller email. Thassos är mycket populär hos greker som kommer till semester från fastlandet under veckoslut eller för en längre tid i augusti och då kan det vara svårare att hitta boende.

Jag har rest där under tjugo år i juni och sällan har jag betalt mera än 20-30 € för ett enkelrum.
Visserligen är det inte alltid så kul att vandra med ryggsäcken och leta efter boende. Nu SOM GAMMAL GUMMA vill jag inte mera göra det utan reserverar mitt rum i förväg. T.ex. på tyska Thassos-sidor (också på engelska) kan man hitta goda alternativ med info.

Ha en fin semester!
Eija

Guru
2008-06-13, 23:50
Som sagt förut av annan, för Thassos åker vi billigast med charter verkar det som faktiskt. På det hotell jag bodde, i ett väldigt enkelt rum utan AC och med en usel toalett & säng skulle de ha 70€/natt i deras listor på hotellet !!! Via Airtours kostade en vecka inkl. resa under 3000:- i maj. Sak samma med transfern från flyget, klart dyrare om man löser det på egen hand. (märkte det då vi gjorde utflykt till fastlandet en dag)

Eva L
2008-06-14, 09:08
Fast vi som åker i lågssäong eller mellansäsong till olika öar och inte förbokar betalar nästan aldrig listpriset utan oftast hälften eller en tredjedel av detta pris.

Jag har bott på ställen där det stått både 60 och 70 på listan men inte betalat mer än 20-25 euro.

Eva

eija
2008-06-14, 09:31
Just samma erfarenheter har jag som Eva. Det högsta priset jag har betalt var 35€ och det var en fin ny lägenhet med två rum och kök i Potos, dock i april. Men hur är det på högsäsongen, har jag ingen aning om. Jag har varit på Thassos i augusti bara en gång och minns inte mera var jag bodde.
Eija