handdator

Visa fullständig version : Hotell Elina + hyra bil


Suddagumman
2008-05-25, 11:53
Hej, vi (två vuxna & två tonåringar) är på väg att resa till Kreta - Rethymnon i juli. Via Fritidsresor har vi bokat charter och hotell Elina som ligger centralt nära både stad och strand. Är det någon som känner till detta hotell?

Vi har tänkt hyra bil och göra dagsutflykter. Undrar om det stämmer som jag läst att det är billigare att boka bil i förväg än att boka på plats?

Siri A
2008-05-25, 11:59
Om ni tänkt boka i förväg, är det då via Fritidsresor?? Har du fått några prisförslag??

Nu vet jag inte vad det kostar att boka i förväg, eftersom jag aldrig åkt charter till Grekland, och heller då aldrig hyrt bil via charterbolag. Men priset varierar mycket, beroende på hur stor bil ni tänkt hyra!? Ca 40-50 € kan jag tippa att det kostar för en "mellanstor" bil på plats i juli.

coanma
2008-05-25, 13:14
Min søster har bodd på Elina og likte hotellet. Vi bodde på Lefkoniko samtidig. Elina har en fin beliggenhet for nærhet til strand og by , men det var en fryktelig trafikkstøy fra gjennomfartstrafikk. Ikke bra å sitte på balkongen om kvelden. Det er flere år siden, men det er vel stadig samme trafikken. :o:o

Kalimera
2008-05-25, 16:51
Undrar om det stämmer som jag läst att det är billigare att boka bil i förväg än att boka på plats?Jag har ingen erfarenhet av att boka bil i förväg så jag vet inte om det är billigare eller ej. Jag tror att det är billigare på plats, det finns många lokala uthyrare som inte finns på internet, det kan löna sig att gå runt till flera uthyrare och jämföra priserna.

litentuva
2008-05-25, 17:59
Om man tittar på vad tex "Holiday autos" tar för en bil om man bokar på internet och jämför med vad vi betalat på plats skiljer det åtskilligt. Nu får vi förvisso en bra deal då vi alltid hyr minst två veckor i sträck men med tanke på den stora konkurensen och utbudet på firmor har jag svårt att se att det skulle bli billigare att förboka.

tonetamara
2008-06-09, 19:33
Vi hyrde bil på plats i rethymnon augusti-07. Vi skulle bet 60 euro för en dag..de va en cab. Fanns ju billigare bilar för ca 40 euro.
Nu i maj/juni betalade vi 90 euro för en 7 sits bil.(då e man fler som betalar med). Nu va de en tjej i rethymnon som hade bokat för oss, så de va klart när vi kom ned. Bokar man 3 el fler dagar får man bättre pris. Där vi hyrde bilen va på AUTO , brevid lefkoniko hotellen, nede vid beach vägen._B-anana

ricky
2008-07-06, 23:39
Ang hotel Elina så har jag inte bott där, men sett det utifrån.
Det ligger ganska trafikerat en liten, liten bit in i stan från stranden sett!

Ett litet hotel som ser helt ok ut och ligger rätt hyfsat till.:)