handdator

Visa fullständig version : När går båten till Naxos?


evhu
2005-07-22, 15:55
Hej,

Ska till Naxos på lördag om en vecka och flyger 8:40 från Arlanda till Santorini. Nu undrar jag vilken tid båten till Naxos avgår - vore bra att veta på ett ungefär med tanke på mat mm.
Är det någon som varit där i sommar som vet?
//nedräkning....

Margaretha
2005-07-22, 16:22
Klockan 15.45 går Blue Star från Santorini till Naxos.

Margaretha

ramses
2005-07-22, 19:46
Ett litet tips i all enkelhet: gå in på länken från Kalimera hemsida, då får du fram alla tider. Önskar dig en skön resa.:cool: bye_bye

evhu
2005-07-23, 09:44
Tack för info - då vet jag.

//Evhu

Patrik S
2005-08-15, 20:42
Tänkte bumpa den här tråden, eftersom det känns befogat med en upplysning för dem som är på väg ut till öarna just nu.

Det är (eller åtminstone har varit) fullt på en hel del båtar. Det är en anstormning utan dess like till grekiska arkipelagen, och därför gör man klokt i att boka båt i förväg om man inte vill fastna i Piraeus ett antal timmar i onödan, eller tvingas köpa svindyra förstaklassbiljetter.

Som jag skrev i vårt resebrev (som finns länkat från Kalimera) så missade vi Blue Star Naxos helt och hållet. När vi skulle till Naxos så var den fullbokad, och till returresan en dryg vecka senare fanns det bara kvar förstaklassbiljetter.
Vår räddning blev den rätt långsamma/försenade båten Express Apollon, som iofs klarade sjögången mycket bra, men å andra sidan tog drygt åtta timmar på sig inkl. försening.

Yak
2005-08-17, 20:38
Kan skrivaunder pa ovanstaende, det tycks vara ett rekordar i ar. Jag kom iofs med min bat till Naxos (pa just express Apollon) nar jag kopte biljetten tre timmar innan, men da fick jag betala 37e for en "forstaklass" istallet for 20e som den normala biljetten skulle kosta.