handdator

Visa fullständig version : Eurovision-vad tror ni?

Agda
2008-05-23, 11:53
Jag tror Lettland vinner inte för att den är bäst utan för den har en refräng som envist sätter sig fast. Det är den enda låt jag kommer ihåg och ofrivilligt nynnar på,om jag tagit bort Sveriges och Greklands bidrag som jag hört till leda nästan.
Jag tycker Greklands bidrag är bäst, hela konceptet var jätte bra!

twiggy
2008-05-23, 12:20
:confused:Jag har ingen aning, eftersom jag inte har sett det. Det är så många delfinaler så man ledsnar innan det ens har börjat. Men jag tror inte på Perelli i alla fall. Vi får se på lördag. Twiggybye_bye

Masouraki
2008-05-23, 14:12
Tror på Ukraina.Perelli vinner inte men kommer att gå långt.Tyvärr så är det många Paparizou look alike iår med samma rytm,musik och samma dans och stil.

anoula
2008-05-23, 14:41
Jag hoppas på Frankrike! Sébastien Tellier har kallats för "den nya Gainsbourg". Han är en provocerande, personlig och mycket talangfull artist. Såg honom live på Berns häromveckan och vilken show han bjöd på!

Kastas
2008-05-23, 15:07
Varför inte Island. Men tror det blir svårt mot Öst-blocket:rolleyes:

Lindiz
2008-05-23, 16:59
Ingen aning...men bäst är Island.
Busungen här hemma gillar det där piratbidraget.
Och sen kan jag inte låta bli tycka finlands låt är härlig.

Men sveriges låt är också bra! Fast jag tror inte hon vinner...

litentuva
2008-05-23, 18:05
Ingen aning...men bäst är Island.
Busungen här hemma gillar det där piratbidraget.
Och sen kan jag inte låta bli tycka finlands låt är härlig.

Men sveriges låt är också bra! Fast jag tror inte hon vinner...

Säga vad man vill om piratbidraget men jag vaknade i morse och nynnade på refrängen... Bra eller dålig, den sätter sig i huvet...

Perelli och Ukraina (skriver jag rätt nu...) kan väl slå ihop sina bidrag så vinner de garanterat. Scenkläderna är ju redan fixade, en brunett och en blondin blir lite ABBA-varning och vips har vi ett vinnande koncept;):D

Netwolf
2008-05-23, 22:54
Ja, vad ska man säga? Ukraina=snyggast, Grekland=bästa låten, Georgien = oxå bästa låten. Portugal = Intressant, en riktig outsider.

Nä, tyvärr tror jag tror inte Charlotte har en chans.

/Netwolf

moelv
2008-05-23, 23:21
Hva med Norge og Maria Haukaas Storeng?

LinnMette
2008-05-24, 00:40
Tror norges bidrag Maria Haukaas Storeng, hold on be strong :) Kommer langt, men ikke vinner :)
Perreli er helt ok, men liker dannmarks bidrag veldig godt:)

Charlotte
2008-05-24, 08:19
Glöm inte de länder som är direktkvalificerade.
Frankrikes låt är grym!
Ha en trevlig helg
Lotta

bob-kåre
2008-05-24, 09:59
Jag hoppas på att Frankrike vinner så kanske alla andra bidrag blir bortglömda.

Edit: Skickar med en länk för er som missat Frankrike och Sebastien Tellier.
http://www.youtube.com/watch?v=3iqXVBnd4Ow

Agda
2008-05-24, 10:02
Jag såg alla de tävlande finallåtarna igår igen, på NET. Det är fortfarande piratlåten som finns kvar i skallen. Ukranias låt blir bara svagare och svagare för mig och jag kan absolut inte nynna den. Det skall bli spännande (i år igen!) och se blir det en outsider eller en klassiker som tar hem det.

Lissi
2008-05-24, 10:53
Jag gillar Frankrikes låt om jag bara HÖR den, inte tittar;)..
Norges och Greklands är också jättebra..Men jag stör mig på att det ska vara så himla utmanande, avklätt och sexigt...Musiken kommer liksom i andra hand.. Norges bdrag blir befriande och man kan LYSSNA på låten på ett annat sätt..Allt det blåa är jättefint!

Greklands, Sveriges, Ukrainas mfl är ju samma tema med lite olika variationer...Ganska synd..

Perelli hamnar rätt högt tror jag men Frankrike vinner är mitt tips!

Lissi - som egentligen inte bryr sig så mycket..

Kastas
2008-05-24, 10:58
Norges och Greklands är också jättebra..Men jag stör mig på att det ska vara så himla utmanande, avklätt och sexigt...Musiken kommer liksom i andra hand.. Norges bdrag blir befriande och man kan LYSSNA på låten på ett annat sätt..Allt det blåa är jättefint!

Greklands, Sveriges, Ukrainas mfl är ju samma tema med lite olika variationer...Ganska synd..

Perelli hamnar rätt högt tror jag men Frankrike vinner är mitt tips!

Lissi - som egentligen inte bryr sig så mycket..
Ja verkar som en del kompenserar dålig sång med halvnakna tjejer...:mad:

bob-kåre
2008-05-24, 12:08

Därför la jag in en länk som inte går till den riktiga videon till låten, så ingen skall påverkas av hans utstrålning när dom skall rösta ikväll, vore synd om dom andra som saknar utstrålning! ;)

LinnMette
2008-05-24, 16:59
Hørte Frankrike's bidrag nå nettopp ;) Veldig kul sang :)

litentuva
2008-05-24, 17:11
Är det inte Frankrikes sångare som gjort en "kupp" och sjunger på engelska i finalen. Frankrike har ju som bekant en policy att alltid sjunga på franska, vilket han gjorde på den nationella uttagningen. Men nu ska han visst ha överraskat med en översättning på engelska lagom till finalen. Grämer nog patriotiska fransmän;)

Getty
2008-05-24, 17:20
Jag tycker att det Norska bidraget är bäst, tätt följt av Greklandklapp_klap Men vem vet, kanske Charlotte slår till igen och blir den andra personen att vinna två gånger i ESC.

//Ingela

Siri A
2008-05-24, 18:07
Jag tror Charlotte kommer topp 5, men att vinna blir nog lite svårt. Ukraina vägrar jag ens titta på. Härmning av Sveriges bidrag. Varför ha en i stort sett likadan klänning, samma stil osv... :confused: :mad:

litentuva
2008-05-24, 18:17
Jag tror Charlotte kommer topp 5, men att vinna blir nog lite svårt. Ukraina vägrar jag ens titta på. Härmning av Sveriges bidrag. Varför ha en i stort sett likadan klänning, samma stil osv... :confused: :mad:

Och de kläderna hade hon inte i den nationella tävlingen, bara råkade komma med de kläderna till semifinalen eller:confused:? En slump, knappast...

Lissi
2008-05-24, 18:58
Ukraina vägrar jag ens titta på. Härmning av Sveriges bidrag. Varför ha en i stort sett likadan klänning, samma stil osv... :confused: :mad:

Vem härmar vem????:D:confused: Vet vi det???

Lissi - som gillar Norges bäst följt av Frankrike och England...Men Frankrike vinner!!..eller Grekland????Ang_elx

Siri A
2008-05-24, 19:10
Vem härmar vem????:D:confused: Vet vi det???Kanske inte. Fast Charlotte mutad med spa-prudukter, och sen "storgräl" idag på Expressens löpsida..... :rolleyes: ;) Vad tror man!?

Men du har rätt, vad vet vi egentligen....

Lissi
2008-05-24, 19:13
Men du har rätt, vad vet vi egentligen....

..och vad bryr vi oss EGENTLIGEN ?..med tanke på hur det ser ut i världen!:mad:

Agda
2008-05-24, 19:23
På TV tror (gissar)de att Ukraina även kommer att ha glittermick, men det vore väl lite väl uppenbar härmeri,eller?

Outi
2008-05-24, 19:30
Jag tycker Charlotte Perellis framförande av låten är stelt, låten är dock ganska bra jämfört med de andra bidragen...vilka katastrof till bidrag!

Jag håller på Finland, förstås :)

Outi

litentuva
2008-05-24, 20:16
Vem härmar vem????:D:confused: Vet vi det???

Lissi - som gillar Norges bäst följt av Frankrike och England...Men Frankrike vinner!!..eller Grekland????Ang_elx

Inte vet man vem som härmar vem, Ukraina kanske tycker att Charlotte är värsta "Copy-Caten" men m tanke på att Charlotte har samma kläder som i den svenska uttagningen och Ukraina har det inte kan man ju dra en och annan slutsats, eller i alla fall roa sig med att spekulera. Känns kanske bättre om Ukraina vinner, att skylla på att det bara beror på att hon copat Charlotte istället för att erkänna att låten är bra. Dock tror jag inte att finalen står och faller på om Charlotte och Ukraina har samma kläder, snarare på hur grannländerna håller varandra om ryggen. Heja Norge, Danmark Finland Island;)!
By the way; Ukraina hinner ju låna Charlottes "dildomic" då det är 3 bidrag emellan, så slipper hon införskaffa en självflabb_flab! Har hon lite humor bör hon ha en likadan mic bara för att ge alla konspiratörer lite vatten på kranen!

Trevlig schlager!:D

Dezzo
2008-05-24, 20:19
jag tror att Ukraina, Armenien eller Grekland vinner

anoula
2008-05-24, 20:20
Jag gillar Frankrikes låt om jag bara HÖR den, inte tittar;)
Haha, men kom igen, han är ju döläcker!

Siri A
2008-05-24, 21:38
..och vad bryr vi oss EGENTLIGEN ?..med tanke på hur det ser ut i världen!:mad:Precis! Jag tycker att allt blivit lite upphåsat de senaste åren. Jag tycker ca 5 av 25 bidrag varje år överhuvudtaget är värda att lyssna på, kanske beror det på min musikaliska bakgrund och mitt musikintresse, eller så är det bara jag som tycket det är tråkigt. Just nu sitter jag i alla fall och roar mig med Kalimera istället. Mycket roligare!! :D

Sen tycker jag att det inte är lika kul när alltid bidrag från "öst" vinner...(När senast vann ett bidrag från "väst"!? :o) År 2000 vann Portugal tror jag, sen är minnet tomt. Tappade väl intresset nångång efter det. :(

Siri A
2008-05-24, 21:44
(När senast vann ett bidrag från "väst"!? :o) År 2000 vann Portugal tror jag, sen är minnet tomt.Ops... Finland vann ju för nåt år sen, kom jag på. Ang_elx

Marco
2008-05-24, 23:11
..och vad bryr vi oss EGENTLIGEN ?..med tanke på hur det ser ut i världen!:mad:

Kan bara hålla med dig, finns ingen värre "underhållning"! Är nog en av få som i stället föredrog att se på Romas revansch på Inter. Forza Romaaa!

/Marco

Netwolf
2008-05-25, 00:21
Synd för Grekland. De hade ju bästa låten helt klart. Själv hade jag lastat in en del på Grekland __D

Jaja, det går fler tåg.

/Netwolf

Nicka
2008-05-25, 00:45
Fast det kanske var bra att Grekland inte vann. Sist som de gjorde det, vann de ju fotbolls-EM också.:eek::D

nickabye_bye

twiggy
2008-05-25, 01:17
:)Det bästa med den här melodifestivalen var när Björn Gustavsson delade ut poängen för Sverige. Twiggyflabb_flab

Kastas
2008-05-25, 06:58
Skönt att det är över klapp_klapklapp_klapklapp_klap

nekjam
2008-05-25, 08:03
Men det finns ju fler kanaler att titta på, för dom som störs!!! Jag blir så trött, Själv gillar jag eurovisionsfestivalen.
Men det är som vanligt nu ska allt analyseras och kan tänka mig vad kvällstidningarna ska åbäka sig.
Nej titta på nåt annat om ni inte vill se. Jag gillar inte sport men inte har jag nån negativ åsikt om sporten för det. Man kan ju gå in på Kalimera.:D

Kastas
2008-05-25, 08:33
Men det finns ju fler kanaler att titta på, för dom som störs!!! Jag blir så trött, Själv gillar jag eurovisionsfestivalen.
Men det är som vanligt nu ska allt analyseras och kan tänka mig vad kvällstidningarna ska åbäka sig.
Nej titta på nåt annat om ni inte vill se. Jag gillar inte sport men inte har jag nån negativ åsikt om sporten för det. Man kan ju gå in på Kalimera.:D
Stör mig inte på det .Tycker lite synd bara att det håsas upp så enormbye_bye Ja Kalimera är en utmärkt sida att fly undan till:)

Agda
2008-05-25, 08:59
Tycker lite synd bara att det håsas upp så enormt

Gör inte allting det inför en stor tävling fotbollen,hockeyn m m?

Det gick ju inte så bra, tror att Charlotte är "för gammal".Kanske skulle vi skickat Linda B med doorna Zlatan och Henkeflabb_flab.
Hur som helst så tror jag både ledningen för Melodifestivalen,juryn och svenska folket (när de röstar fram vårt bidrag) måste tänka om lite om vi nu vill vinna denna tävling igen. Måste nog till ett ungt energiknippe med glimten i ögat och mycket hungrig på framgång!Vi får nog lämna de redan etablerade stjärnorna utanför denna tävling i framtiden,eller:confused:

Kastas
2008-05-25, 11:24
Gör inte allting det inför en stor tävling fotbollen,hockeyn m m?

Det gick ju inte så bra, tror att Charlotte är "för gammal".Kanske skulle vi skickat Linda B med doorna Zlatan och Henkeflabb_flab.
Hur som helst så tror jag både ledningen för Melodifestivalen,juryn och svenska folket (när de röstar fram vårt bidrag) måste tänka om lite om vi nu vill vinna denna tävling igen. Måste nog till ett ungt energiknippe med glimten i ögat och mycket hungrig på framgång!Vi får nog lämna de redan etablerade stjärnorna utanför denna tävling i framtiden,eller:confused:
Mmmm jo kan nog vare en bra ide.Tror för min del att det blir väldigt svårt att rå på det enormt eniga östblocket:confused:

Lissi
2008-05-25, 17:23
Jag gillade också Björns inslag i går, men det tog nån sekund innan jag fattade:D...Befriande jämfört med allt pompöst fjäskande och tackande för en SÅ fantastisk show som alla andra tjatade om;)

Lissi

litentuva
2008-05-25, 18:01
Jag gillade också Björns inslag i går, men det tog nån sekund innan jag fattade:D...Befriande jämfört med allt pompöst fjäskande och tackande för en SÅ fantastisk show som alla andra tjatade om;)

Lissi
Skit samma om det blir internt och ingen annan fattar, han är bara hur underbar som helst. Fick mig ett gott skratt i röstningseländet:D

monica
2008-05-25, 19:07
Skit samma om det blir internt och ingen annan fattar, han är bara hur underbar som helst. Fick mig ett gott skratt i röstningseländet:D

Internt tror jag inte att det var, igår hade vi greker hemma när vi såg festivalen, de skrattade åt Björn mest och fattade galoppen direkt.
Vi såg på den svenska kanalen svt europa eftersom den hade det bästa ljudet, och jag översatte.

Det vill säga om man har den sortens humor, vilket jag och mina vänner här Grekland och i Sverige har. Humor och kärlek är väl det som är gränslöst.

Jag tycker Björn är helt underbar, håller helt med Lissi, vilket härligt inslag efter allt fjäskande som man kan hoppa över totalt tycker jag.

Monica

litentuva
2008-05-25, 19:15
Härligt att Björns humor sprider sig över landsgränserna och förenar greker och svenskar;)! Med internt menade jag att alla kanske inte fattade att han gjorde sin grej med en stor skopa humor och glimten i ögat. Vet man inte vem han är kanske det uppfattades som lite udda, men det känns tryggt ett gäng greker fick sig ett gott skratt:D
jag säger bara "Heja Björn" Synd att han inte fick en minut till...

monica
2008-05-25, 19:26
Härligt att Björns humor sprider sig över landsgränserna och förenar greker och svenskar;)! Med internt menade jag att alla kanske inte fattade att han gjorde sin grej med en stor skopa humor och glimten i ögat. Vet man inte vem han är kanske det uppfattades som lite udda, men det känns tryggt ett gäng greker fick sig ett gott skratt:D
jag säger bara "Heja Björn" Synd att han inte fick en minut till...

Jag tror att de flesta som har den sortens humor fattar direkt vad han var ute efter, hans mimik och kroppsspråk tror jag ingen kan ta fel på.

Och som du säger han skulle ha 1 minut till minst som de andra fjäskande länderna fick,

Monica

LN
2008-05-25, 21:48
LÄGG NER ELÄNDET!!

Malina
2008-05-26, 09:36
Tyskland var gräsligt och Polen-hon amerikanskan med TÄNDERNA!!!!
Frankrike befriande!

Agda
2008-05-26, 11:24
LÄGG NER ELÄNDET!!

Varför då? Det är många som vill titta på detta "elände" och de andra som inte vill har andra kanaler att titta på. Jag tycker det är enormt roligt att titta på,spekulera kring och debattera om!