handdator

Visa fullständig version : Vädret nästa vecka


lina.r
2008-05-22, 16:17
Är det någon som vet hur vädret ska bli på Thassos nästa vecka?
m.v.h Lina som åker på söndag._B-anana

Rob Roc
2008-05-22, 16:49
Ser extremt bra ut...

http://weather.uk.msn.com/tenday.aspx?wealocations=wc:GRXX0008

Iaf i Kavala, antar att det borde vara liknande väder på Thassos

Homeros
2008-05-22, 16:50
Enligt rapporten ska det i Kavala på fastlandet vara fint väder hela veckan.
25-30 grader på dagen, 15-19 på natten och sol varje dag.
Aktuell vattentemperatur är 19 grader, ökar säkert någon grad till nästa vecka.
Ser ju lovande ut :)

ulrikas
2008-05-22, 16:58
Jag tror att ni får bra väder. När vi var på Thassos kom det någon regnskur var och varannan dag men det var snabbt övergående.
Kvällarna var lite kyliga så en kofta kom väl till pass. Vi var där veckan före och efter midsommar.

/Ulrika

lina.r
2008-05-22, 17:09
Tack för era svar, ser ut som vi får en kanon vecka./ Lina

moelv
2008-05-22, 18:05
Langtidsvarsel for Thassos iflg yr.no flabb_flab

http://www.yr.no/sted/Hellas/Kavála/Thasos/langtidsvarsel.html

gotlandica
2008-05-22, 20:12
Jag brukar kolla vädret på:
http://www.freemeteo.com/default.asp?pid=15&gid=735861&la=5

Där kan du få vädret en vecka framåt på de flesta orter och öar.

Åker om tre dagar....

Yllie
2008-05-23, 09:21
Hej vi åker den 4 juni! Ska bli så sköönt har hittat en skit bra sida på väder

www.holiday-weather.com (http://www.holiday-weather.com) sen söker du på Greece o thassos så kan du se hur de uppdaterar flera gånger om dagen och även se 7 dagar framåt!
Du får gärna ge lite tips sen på vad ni tycker man ska göra!
// Ylva


Är det någon som vet hur vädret ska bli på Thassos nästa vecka?
m.v.h Lina som åker på söndag._B-anana

lina.r
2008-05-23, 09:43
Det här var intressant, alla väderstationer ger olika temperaturer allt från 20-34 grader. Men dom verkar överens om att det inte ska bli regn iallafall./ Lina

Hellen
2008-05-23, 09:53
Det här var intressant, alla väderstationer ger olika temperaturer allt från 20-34 grader. Men dom verkar överens om att det inte ska bli regn iallafall./ Lina

Beror variationen i gradangivelserna på att en del visar medeltemperaturen över dygnet och andra visar temperaturern just det klockslaget?
Om inte så är fallet, så skulle jag inte lita på någon av vädersidorna
// Helén

Rob Roc
2008-06-04, 15:18
Hmm... verkar bli ganska kass väder nästa vecka __D

Vad gör man på Thassos när det regnar? Utgångspunkt Skala Potatis... Potamias/ Golden Beach

nina_77
2008-06-04, 16:10
När åker ni då?? Jag tycker det ser ut som det ska bli finväder nästa v. Vi hade ett värmeåskväder sista kvällen. Det var över på ett par timmar. Då satt vi och åt på restaurang och tittade på skådespelet himlen bjöd på.


Hmm... verkar bli ganska kass väder nästa vecka __D

Vad gör man på Thassos när det regnar? Utgångspunkt Skala Potatis... Potamias/ Golden Beach

Rob Roc
2008-06-04, 16:48
När åker ni då?? Jag tycker det ser ut som det ska bli finväder nästa v. Vi hade ett värmeåskväder sista kvällen. Det var över på ett par timmar. Då satt vi och åt på restaurang och tittade på skådespelet himlen bjöd på.

Åker på söndag... Har sett ganska många sidor som utlovar moln och regn fram tills på fredag... visserligen i Kavala. Så det återstår väl att se.
Men jag tänkte bara att i förebyggande syfte ta reda på utflyktsmål.

nina_77
2008-06-04, 17:13
Hmmm.... när vi åkte bil runt ön så åkte vi förbi ett stort kloster som man kunde kolla på. Annars är det trevligt att åka upp i bergsbyarna. Hyr man jeep så tar man sig riktigt högt upp. Det gjorde tyvärr inte vi eftersom vi hade barnen med var det olämpligt med jeep. Man kan även ta snabbfärjan över till Kavala. Där finns lite sevärdheter, och det är en ganska stor stad.
Mvh Nina

Åker på söndag... Har sett ganska många sidor som utlovar moln och regn fram tills på fredag... visserligen i Kavala. Så det återstår väl att se.
Men jag tänkte bara att i förebyggande syfte ta reda på utflyktsmål.