handdator

Visa fullständig version : Flygbåtsinformation


Ewa
2005-07-22, 12:05
Hej alla....
Under alla år som jag planerat resor till grekland har jag gått in på Kalimeras hemsida, till respektive ö, för att där finna information om flygbåtstider. Men icke i år?? Endast färjetider kommer upp när man går in och söker. Vad har hänt??
Ta t.ex. Samossidan, går in på båtlänken, söker på Samos-Leros, endast färjan 14.30 kommer upp. Jag vill veta när flygbåtarna går inte färjorna.
Är det någon som kan informera mig hur jag ska göra :confused: Vad som hänt :confused:

Tack/Ewa

PO
2005-07-22, 12:38
Här (http://www.greek-islands-travel-ferry-schedules.com/fs_samos.htm) finns en turlista, men "Flying Dolphins" går enligt den bara tom 27:e juli..?
Förmodligen blir väl listan tätare i Augusti.

//PO

Ewa
2005-07-22, 13:18
Tack :) men den stämmer inte, jag var i Grekland maj, juni och juli och det var helt andra tider än dessa :mad: . Ewa

Calle
2005-07-22, 17:45
Tack :) men den stämmer inte, jag var i Grekland maj, juni och juli och det var helt andra tider än dessa :mad: . Ewa

Hej! Jag har kikat in på den förskräckligt fula sidan några gånger genom åren och den är helt klart inte uppdaterad sedan Eldkvarn brann. Det påstås att linjen Rethymno-Pireus dagligen trafikeras av båtarna "Arkadi" samt "Rethymno" kl 19.30, vilket inte alls stämmer. Under de senaste åren så är det skutorna "Aptera" och "Prevelis" som trafikerar linjen med avgång 20.00.

Över huvud taget så tror jag att man ska ta informationen på grekiska sajter med en stor nypa salt. På Anek Lines egen sajt har det ända sedan i höstas stått att båtarna går dagligen mellan Rethymno och Pireus. Sanningen är att dom avseglade ungefär tre gånger i veckan under hösten, vintern och våren fram till juni. Detta inte pga dåligt väder utan därför att dom använde endast en av båtarna och denna seglade ibland även mellan Pireus och Chania.

Så på grekiska nät-tidtabeller litar jag ej! Däremot fungerar det bra och smidigt att boka biljetter med Anek Lines över deras hemsida.

Calle!

Stellwerk1
2005-07-23, 12:08
Kikade in på den där sidan åxå! Hmm, verkligen inte uppdaterad, men nästan komiskt felaktig när det gäller tidtabeller och vilka färjor som trafikerar öarna!flabb_flab

Bla om man tittar lite snabbt på tex Serifos, så förekommer Express Milos som numera ligger på skrotstranden i småbitar, och Express Olympia samt Artemis förekommer på Paros linjen, låter lite som runt 1998-2000 däromkring!
Men man får ju lite minnen av att det gick fler och intressantare färjor då...

//Robert

PO
2005-07-23, 12:19
Jaha där ser man, vilken färgblind j-a mupp denne "Harry" är, att lägga ut gamla turlistor och byta ut året till 2005 borde vara belagt med spöstraff!
Så illa funkar inte ens SJ´s info.

Hoppas jag inte lurade någon i misshugg!

//PO :mad: