Visa fullständig version : 100 dagar
I dag är det 100 dagar tills vi åker ner till Samos igenklapp_klapklapp_klapklapp_klap
För oss är det bara 32 dagar kvar. Har en "manuell" nedräknare i min kalender.
:)
Aina
bob-kåre
2008-05-22, 09:43
8 dagar, 0 timmar, 17 minuter, 10 sekunder... snart på Kreta.
Och på söndag åker vi till Thassos.
Birgitta63
2008-05-22, 15:24
Hej ! Nu kan jag med berätta att det är nu 100 dagar till vi återkommer till underbara Kreta.Det kändes bara så gottigt att få skriva av sig detta.
Birgitta 63 _B-anana
Hej ! Nu kan jag med berätta att det är nu 100 dagar till vi återkommer till underbara Kreta.Det kändes bara så gottigt att få skriva av sig detta.
Birgitta 63 _B-anana
Ja riktigt skönt ellerbye_bye
Hej
2 dagar 11 timmar och några minuter det dubye_byebye_byebye_bye
Glenn & Berit
I morgon är det 7 dagar sedan jag kom hem från Kreta, fast i mina tankar är jag fortfarande kvar på ön. Får trösta mig med att jag åker tillbaka i slutet på september:).
/Marco
:)63 dagar och 20 timmar innan vi åker till Naxos, för att fira min 50-årsdag. Twiggybye_bye
:)63 dagar och 20 timmar innan vi åker till Naxos, för att fira min 50-årsdag. Twiggybye_bye
Låter ju klokt att åk till Naxos dåklapp_klap
Birgitta63
2008-05-23, 17:28
I morgon är det 7 dagar sedan jag kom hem från Kreta, fast i mina tankar är jag fortfarande kvar på ön. Får trösta mig med att jag åker tillbaka i slutet på september:).
/Marco
Ja just det ja tankarna rostas aldrig sönder ( en härlig refil , eller hur ? )
Birgitta 63
Om 100 dagar är sambon och jag på Santorini igen _B-ananaÅh vad vi längtar! Det känns som tiden går med snigelfart!
Moster :)
Om 100 dagar är sambon och jag på Santorini igen _B-ananaÅh vad vi längtar! Det känns som tiden går med snigelfart!
Moster :)
Men men en härlig väntanbye_bye
ojoj 90 dagar kvar _B-anana
27 dagar till Thassos! _B-anana_B-anana_B-anana
isabellklockare
2008-06-07, 13:43
10 dagar till vi åker till ...... i 30 dagar flabb_flabklapp_klap
10 dagar till vi åker till ...... i 30 dagar flabb_flabklapp_klap
Öluffa?? bye_bye
Ojojvad tiden rusar iväg:D Bara 80 långa dar kvar nu..Samos vi läntar efter dig.
Jag har i dag 60 dagar 23 timmar och 18 min tills jag åter får se mitt älskade Skiathos igen!!!! _B-anana_B-ananaBlir alldeles sjuk av längtan snyft_drop
Ojoj missad 70 dagarsstrecket. Men vad gör de vi var ju på Gotland. 68 dagar kvar._B-anana
60 dagar kvar till Samos ojoj nu går det fort:rolleyes: Fast idag bär det av till Dalarna. Verkar som sommarvädret har återvänt skönt debye_bye
00Josefine00
2008-07-06, 11:21
53 dagar, 22 timmar,19 minuter & 15 kvar tills jag står på grekisk mark , längtar för fullt ! :rolleyes:
53 dagar, 22 timmar,19 minuter & 15 kvar tills jag står på grekisk mark , längtar för fullt ! :rolleyes:
Ja du ser snart är du där så jäkla sköntbye_bye
Så ja nu går det undan 50 dagar sen är vi där igen _B-anana_B-anana
7 dagar 22 timmar kvar till första Samosresan
7 dagar 22 timmar kvar till första Samosresan
Härligt hoppas du eller ni kommer att trivas/mvh Kaståsbye_bye
Bara att plussa på 7 dagar för vår del då!
Känns skönt att det finns ett ljus i tunneln när det är jobbdags på måndag :)
bye_bye7 dagar 22 timmar kvar till första Samosresan
Första Samos resan..så härligt_B-anana_B-ananaminns när vi hade den..:Dflabb_flab.Ni kommer få en underbar semester....Samos är SÅÅÅÅ vackert... vi ska på vår första Skiathos resa snart...bara 9 dagar kvar nu..hoppas den ön är lika vacker.klapp_klapbye_bye
Bara att plussa på 7 dagar för vår del då!
Känns skönt att det finns ett ljus i tunneln när det är jobbdags på måndag :)
Men vi får ju hela 7 dagar med Frank nere_B-anana.Jaja med ni två me dåbye_bye
Om 7 dagar har jag väl precis packat upp och luktat på havet. Eller så sitter jag på transferbussen och skramlar.
ojoj vad tiden går 40 dagar kvarbye_byebye_bye
litentuva
2008-07-21, 20:12
16 dagar , 10 timmar 18 minuterflabb_flab
litentuva
2008-07-21, 20:13
60 dagar kvar till Samos ojoj nu går det fort:rolleyes: Fast idag bär det av till Dalarna. Verkar som sommarvädret har återvänt skönt debye_bye
Hoppas det blir fint i dalarna! Nyss hemkommen från Ludvika ( bara rumpmasar men ändå;)) och där har vi badat mellan regnskurarna. En natt satt vi ute trots 10 grader i luften men vad gör man inte när det äntligen är sommarflabb_flab! Att bada i månskenet när kl är 00.00 måste göras oavsett temperatur i luften, i synnerhet när egen brygga finns att tillgå!
Birgitta63
2008-07-21, 20:38
Hej Kastas! Jag med 40 dagar kvar nu till Kato Stalos/Kreta.
Var åker du i från+var ska du ?
Birgitta 63_B-anana
Från Arlanda till Samos Pythgorionbye_bye
Så ja nu är siffran 30.Om 30 dar får man träffa alla goa på Samos.bye_bye
Så ja nu har räknevärket masat sig ner till 14. 14 dagar kvar _B-ananaupp 02 på natten bilen till Arlanda ja om man har kunnat sova brukar vara svårt.Fast det blir 24 resan till Samos nu. Men då är man som ett barn på nytt. Landa vid 12 tiden taxi in till pythagorion.Gud vad vi längtar;)
Birgitta63
2008-08-16, 15:22
Här med stegräknaren:D14 dagar till vi stiger på grekisk mark.Stegen mot Kreta är uppenbart nära nu. En längtan som började augusti 07 när resan bokades.Åh va det ska bli gottigt att få sticka i väg.
Birgitta 63 _B-anana
Här med stegräknaren:D14 dagar till vi stiger på grekisk mark.Stegen mot Kreta är uppenbart nära nu. En längtan som började augusti 07 när resan bokades.Åh va det ska bli gottigt att få sticka i väg.
Birgitta 63 _B-anana
Näset vart ligger det? Jo det skall bli så jäkla sköntbye_bye
Birgitta63
2008-08-16, 15:43
Hej ! Vill du att vi ska börja en liten tävling vem som gissar rätt :D ?
Birgitta 63
Birgitta 63
ja för fasen gör det :D
Birgitta 63
:D Ja varför inte bye_bye
Birgitta63
2008-08-16, 18:03
Hej igen !
Nja vet ej nu så säkert för vi tappar tråden liksom.
Jag ger mig nu:D.
På Näset var det ja..... jo det är Höllviken det ja.
Ligger 3mil söder om Malmö. Känd för vår fina sandstrand. Om du vill titta på bilder under ej bilder från Grekland "Ber om hjälp ". Där hittar du vår strand i Höllviken. Oj nu gled vi i från tråden igen.
Birgitta 63_B-anana
Hej igen !
Nja vet ej nu så säkert för vi tappar tråden liksom.
Jag ger mig nu:D.
På Näset var det ja..... jo det är Höllviken det ja.
Ligger 3mil söder om Malmö. Känd för vår fina sandstrand. Om du vill titta på bilder under ej bilder från Grekland "Ber om hjälp ". Där hittar du vår strand i Höllviken. Oj nu gled vi i från tråden igen.
Birgitta 63_B-anana
Fina bilder. Såg verkligen skönt ut de bye_byeMen Grekland är Grekland bye_bye
Birgitta63
2008-08-16, 18:45
Ja så klart !
Nu 13 dagar.17 timmmar.47 minuter.5 sekunder.
Birgitta 63_B-anana
Så ja nu har räknevärket masat sig ner till 14. 14 dagar kvar _B-ananaupp 02 på natten bilen till Arlanda ja om man har kunnat sova brukar vara svårt.Fast det blir 24 resan till Samos nu. Men då är man som ett barn på nytt. Landa vid 12 tiden taxi in till pythagorion.Gud vad vi längtar;)
21 dagar för oss.
Och nu börjar det kännas överkomligt, inte oändligt långt bort bye_bye
Birgitta63
2008-08-20, 20:58
Bara 9 dagar kvar nu till Kreta.Det går undan nu och längtar så jättemycket. Snart kan väskan packas och sen ta adjö.
Birgitta 63 _B-anana
10 dagar 9 timmar och 19 minuter. Sedan lyfter Flight NRD167 mot Samos klapp_klap Jo då det mesta ligger framme för att stoppas ner i väskan .klapp_klap
Birgitta63
2008-08-20, 22:23
Roligt med tiden som sjunker ! Vi reser 30 /8 kl 12 :30.
När reser ni ?
Birgitta 63 :)
31/8 07.15 drar vi.klapp_klap
Birgitta63
2008-08-22, 08:38
8 dagar kvar till vi reser. Tänk nästa fredag när vi går och lägger oss
då pirrar det ljuvligt i hela kroppen. Väskan står nära dörren och bara väntar på sin bärare.Åh va vi längtar till avresedagen. Kanske man skulle börja se över vilka kläder som vi ska ha med oss.Listan på allt som vi ska handla med oss hem är nu jättelång.
Birgitta 63 _B-anana
Ja vilken härlig känsla det är fasen man blir ju som barn på nytt. Har redan plockat fram det jag skall ha med mig. Nu är det frugas tur att börja planera vad hon skall ta med sig. Men det är ju betydligt mera :confused:.
Birgitta63
2008-08-22, 08:58
:D:)Jo så är det med oss kvinnor, vi kan packa ner och packa upp igen.
Sen ångrar vi oss och plockar upp igen och bytar " äh tar en annan fräck klänning+oj den måste oxå med ".Väskan är så tung sen men hälften hade ju ej behöfts märker vi sen. Eller hur ?
:D Jo Birgitta du har rätt. Men ni är go att ha bye_byebye_bye
Birgitta63
2008-08-23, 19:19
Utan er hade världen varit trist.
Tänk i dag bara blev det att vi råkade titta på klockan när nyheterna sände. Oj va det pirrade till i hela kroppen för just då var klockan 12:30.
" Nu är klockan prick 12:30, tänk vid denna tid nästa lördag sitter vi på planet". Åh säger vi bara !:)
Birgittta 63
6 dagar 23 tim 38 min. Oj det är ju mindre än en vecka då ju. :D Eskilstuna 07.00 var det 10,5 grader plus nu på morgonen, kollade med Pythagorion +28 grader samma tid. Jo då nu är det dax att åka iväg och förlänga sommaren med sol och bad, eller vad tycker ni andra Greklands älskare??bye_bye
giottoni
2008-08-24, 09:29
Jo då nu är det dax att åka iväg och förlänga sommaren med sol och bad, eller vad tycker ni andra Greklands älskare??bye_bye
Kan inte annat än hålla med! Funderar själv på att ta en 3-veckors tur till Santorini nu på lördag...
272 dagar 20 timmar 30 minuter. Men tiden står inte stilla, snart är VI där
Hälsningar Berit och Glenn
PS nu är det bara 26 minuter DS_B-anana
272 dagar 20 timmar 30 minuter. Men tiden står inte stilla, snart är VI där
Hälsningar Berit och Glenn
PS nu är det bara 26 minuter DS_B-anana
Jo tiden rusar iväg och vi med den bye_bye
4 Dagar 8 timmar 58 min kvar . God natt alla Kalimerafansbye_byebye_bye
Birgitta63
2008-08-26, 22:44
3dagar 13 timmar 48 min 42 sekunder.
Så nu kommer snart en ny dag. Godnatt på er.
Birgitta63
2008-08-28, 14:58
1 dag ,21 timmar,34 min, 28 sekunder. Yes ! _B-anana_B-ananaBirgittta 63 :)
Härligt Birgitta då lägger vi till ett dygn.Men nu känns det härligt att få åka ner. Har kollat vädret där nere en vecka framåt ja det blir nog bara en stor Sol. klapp_klapklapp_klap
Birgitta63
2008-08-28, 16:42
Hej ! Ja så klart det blir SOL, DEN BIGGASTE eller hur ? :D
Har ni respirr ? För de har vi, men en skön en. Måste ha att göra hela tiden för min del så går dagen fort.
Birgitta 63.
Hej ! Ja så klart det blir SOL, DEN BIGGASTE eller hur ? :D
Har ni respirr ? För de har vi, men en skön en. Måste ha att göra hela tiden för min del så går dagen fort.
Birgitta 63.
Jo du det märks på frugan mest då.Men hon är förlåten .Jag sitter ju med mitt brutna ben så hon får fixa det mesta.Men allt är under kontroll. :D Har dock strukit alla mina skjortor och shorts. Jo visst det kommer att bli en stor sol i 14 dagar nu_B-anana
Birgitta63
2008-08-28, 17:04
En man reder sig så gott han kan ! Bra fixat.
Fick själv välja kläder till min man och det blev VG :D
Den kvällen vi fira hans 50 års-dag det blir en kväll han aldrig kommer att glömma flabb_flab.Jag är rätt så på hittig men det är hemligt.
Birgittta 63._B-anana
En man reder sig så gott han kan ! Bra fixat.
Fick själv välja kläder till min man och det blev VG :D
Den kvällen vi fira hans 50 års-dag det blir en kväll han aldrig kommer att glömma flabb_flab.Jag är rätt så på hittig men det är hemligt.
Birgittta 63._B-anana
Så ja mindre än 24 Tim.Hur känns det? Ok hoppas 50 åringen får det bra och hälsa. bye_bye
Birgitta63
2008-08-29, 07:07
Åh det känns bra tack.Nu är mobilen oxå packad:D. Min man har laddat ner grekiska fina låtar som kan avnjutas där nere på stranden. Tänk i morgon är det dags, blir ej så mkt att hinna med än bara fixa till sig. Kan fortfarande ej fatta att nu i morgon är det vår tur. Åh så roligt det ska bli, komma ifrån allt hemma och byta miljö med grekisk mysfaktor. Mannen hälsar tillbaka och tackar.
Birgitta63
2008-08-29, 23:47
Hej igen ! Hur länge stannar ni ?
Nu får man väl sätta klockan på ringning så vi ej missar flyget.
Godnatt ! bye_bye trevlig semester Ulla och Jan
Birgitta :) _B-anana
Hej igen ! Hur länge stannar ni ?
Nu får man väl sätta klockan på ringning så vi ej missar flyget.
Godnatt ! bye_bye trevlig semester Ulla och Jan
Birgitta :) _B-anana
14 härliga dagar stannar vi. Tack det samma på er bye_bye
Så ja nu har 100 dagar kommit i mål. Tack alla som som varit med på resan mot Samos skrivit och kommenterat. Nu åker vi nu ner till Samos för att njuta. Sola bada äta + en och annan Mythos.Hej då från Ulla och Jan. ps det är +8 grader här nu i E-tuna 06.45 + 23 på Samos. bye_byebye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.