handdator

Visa fullständig version : Egyptian Queen


Monica P
2008-05-21, 20:20
Alltså, jag säger bara, lilla Ugly (fula) blev hux flux uppgraderad till drottningen av Egypten.

I helgen har vi haft en engelsk veterinär här, utsänd av en organisation i Frankrike, som utförde steriliseringar och annat på smådjur till ett mycket rimligt pris: frivillig summa. Jag fick veta det genom vänner, för av olika skäl kan de inte annonsera (konkurrens med en härvarande, jättedyr,veterinär mm.

Jag knökade in Rosanosa i lådan och åkte dit. Hon blev raskt och bra omhändertagen av den unge veterinären, en indier som såg ut som om han var 15 år ungefär, men jätteskicklig.

Dan efter for jag dit med lilla Ugly, en hittekatt som är melerad i alla möjliga färger, och som för tio dar sen fick fyra ungar. Tre av dem har försvunnit, kanske dödade av den fula strykarhankatten i grannskapet. Den sista har just öppnat ögonen och är gudasöt, metallicgrå...

Veterinären blev alldeles till sig: ett sånt vackert djur! Finast på Kalymnos!
Då såg jag också hennes gracila kropp och lilla huvud, eleganta svansförning...vi döpte raskt om henne till Egyptian Queen.

Märkligt så fort de repar sig efter en operation. Samma kväll var aptiten återställd, inga tecken på besvär. Och den lille prinsen mår utmärkt, honom hoppas jag att mamman mäktar försvara. (Inga bortskämda innekatter här,
livet är farligt men fritt och intressant.)

reslust
2008-05-22, 15:58
Den drottningen ser vi fram emot att träffa!
Jättekul att läsa allt du skriver om vardagslivet på Kalymnos
Det slukas här hemma i Sverige och ökar bara på suget...
bara tre veckor kvar!