handdator

Visa fullständig version : Bagageinlämning


gunos
2008-05-21, 19:09
Är det någon som vet om det finns något ställe i fira där man kan lämna in bagaget under några timmar. Vi kommer att ha c:a 6 timmar på oss mellan landning till båten går. På Naxos och i Pireus vet jag var dessa ställen ligger men trots flera besök i Fira har jag inte en aning.
Ta sig direkt ner till hamnen från flyget är inte speciellt lockande, vad göra där nere i 6 timmar?
Jag vet inte heller var i Fira man köper biljetterna till Blue Star Ferries annars brukar det väl vara ok på vissa ställen att ställa undan bagaget där man köper biljetter ( i mån av plats naturligtvis ).

Siri A
2008-05-21, 20:20
Jag vet inte heller var i Fira man köper biljetterna till Blue Star Ferries.Om du kommer från busstorget i Fira så går du ut mot det håll varifrån bussen kom. Sväng direkt höger, gå över gatan och i hörnet ligger en resebyrå. Där säljs biljetter till Blue Star Ferries båtarna, men jag tror de finns att köpa på nästan alla resebyråer, så det spelar nog ingen roll vart ni går. Kolla utanför ifall ni är osäkra. I fönstren hänger ofta båttidtabeller uppsatta, och eftersom Blue Star båtarna är ganska populära så ser ni ganska snart.

gunos
2008-05-23, 14:58
tack Siri
Nu är den lokaliserad och där kan jag lämna bagaget. SantoStar tror jag den hette. Det underlättar mycket. Vi använder väskor istället för ryggsäckar.
Gunnar

Siri A
2008-05-24, 17:58
Gunnar; vart ska ni åka? :)

gunos
2008-05-25, 19:30
Vi är på väg till Schinoussa och Amorgos i nämnd ordning. Tanken är att börja med två nätter på Naxos för att på måndagen ta skopan till Småkykladerna. Jag ville helst ha med Iraklia men vet inte om det blir för kort tid på Amorgos. Vi har tre veckor på oss men vi är av den typen att vi gärna boar in oss på en ö. Det kan bli Iraklia på återresan.
Vi skall avsluta på Santorini med ett par nätter. Det är en ö som i alla fall jag har haft lite svårt för. Men ett par timmar när man kan fixa det praktiska, kontantkort till mobilen o. dyl blir det perfekt. Dessutom utan packningen.
Gunnar