handdator

Visa fullständig version : Vad gör man tre timmar på Skiathos?


Rojo72
2008-05-20, 20:34
Tjenare!

Surt sa räven, men nu har Hellenic Seaways ändrat avgångstid för färjan till Skopelos när jag ska dit så istället för 2h mellan flygets landningstid och båtens avgångstid har jag nu 4 (12.30-16.30)_B-anana. OK, först tar jag mig ut fr flyget och ner till hamnen och hämtar ut min biljett. Då är klockan kanske 13.30. 3 h kvar. Vad göra? Lämpa in ryggan någonstans och kolla in stan? Lämpa in ryggan och dra och bada? Skita i att lämpa in ryggan och börja bärsa på någonstanset? Skita i att lämpa in ryggan och ändå kolla stan verkar jobbigt... men å andra sidan vet jag int om jag vågar betro något café eller nåt med väskan eller ens om de kommer tycka det är ok. Någon som vet någon effektförvaring i hamnen finns väl inte?

Eftersom jag har förbokat biljett och betalat den så komemr jag ju ha den i näven rätt tidigt efter lunch, hur lång tid innan 16.30 tror ni jag behöver vara vid kajen med de förutsättningarna?

Assar
2008-05-20, 21:01
Jag var några timmar på Skiathos 2006. Gå runt i stan den är väl sevärd,
ät något gott o njut av de timmar du får.

gotlandica
2008-05-20, 21:03
jag skulle absolut lämna in ryggsäcken och ta en vanding genom stan' över till Megali-stranden och ta ett skönt bad. Tar en kvart att gå, men går man runt i de gamla gränderna kan man ju lätt känna behovet av en pilsner också. Har ännu inte upplevt att färjorna avgår för tidigt... Men på utsatt tid och med biljett i handen är bra, barer fin vid kajkanten också!

Ge Skiathos en stund, det är guld där!klapp_klap

Rojo72
2008-05-20, 21:34
Tack för tipsen. Planen är att åka tillbaka till Skiathos dagen innan flyget går så jag får lite tid där också så jag ska absolut kolla in den ordentligt, men kanske inte jsut när jag landat.

Vet ni något bra ställe att lämna ryggan?

Elisabet
2008-05-20, 22:12
I hörnet av gatan framför hamnen och huvudgatan, alltså alldeles där taxin stannar när du kommer från flyget, ligger ett biljettkontor där du antagligen hämtar ut båtbiljetten. Där tror jag man får lämna ryggan ett par timmar.

När du blir hungrig går du huvudgatan tills den delar sig i ett V, där väljer du den vänstra vägen så kommer du snart till ett gyrosställe som heter Noname. Där var gyrosarna fantastiska när vi var där!

Här är en bild från Noname, från andra hållet. Om man kommer från hamnen kommer man alltså från vänster på bilden.

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/11.jpg

Ioslina
2008-05-20, 22:15
Vilken härlig bild, du hade...grek känslan satte sig direkt!....Det var något speciellt med bilden, riktigt vad vet jag inte!
Var bara tvungen att konstatera...:rolleyes:

Lissi
2008-05-20, 22:34
Elisabet, DEN bilden hade jag röstat på!!:D

Lissi