handdator

Visa fullständig version : Gbg-Kalimerare


sahar
2005-02-23, 19:34
Kan inte vi kalimeror från Göteborg (och naturligtvis alla andra som har lust) träffas på Lilla tavernan på Linnegatan och äta lite god mat tillsammans? Hade ju varit trevligt...
sahar

ford prefect
2005-02-24, 10:23
Låter kul - förslag på datum...?

//Åke

pawik
2005-02-24, 12:40
Om det går bra tidsmässigt låter det kul.

/pawik

sahar
2005-02-24, 21:05
Låter fredagen den 18:e mars bra? Eller kanske lördagen? Någongång runt 19 tiden?
sahar

Kirios
2005-02-26, 08:36
Detta låter intressant.

Låter fredagen den 18:e mars bra? Eller kanske lördagen? Någongång runt 19 tiden?
sahar

Lördagen den 19:e, eller efterföljande söndag i nödfall, skulle gå att kombinera med ett besök på resemässan. Då sparar vi icke-Göteborgare på resandet.

Kirios

sahar
2005-02-26, 13:34
Vad bra! Då kunde man ju besöka turmässan och gå och äta lite gott efteråt.
sahar

pawik
2005-02-26, 20:27
Ställer nog upp på detta.
Tycker lördag em låter bra efter TUR mässan.

/pawik

sahar
2005-03-13, 11:21
Tyvärr så har jag fått förhinder så jag kan inte vara med:( men kanske en annan gång?

sahar

Riitta
2005-03-13, 12:26
Det skulle vara toppen:) Först mässan och sedan Lilla tavernan.

Hänger gärna med:)

Riitta

pawik
2005-03-15, 22:03
Kirios, Riitta!

Vilken tid passar bäst på lördag.
KL 15 på Lilla Tavernan?
KL 16 på Lilla Tavernan?
Kanske skall vi träffas på mässan?
Vad säger ni??

/pawik

Kirios
2005-03-16, 07:37
Pawik och Riitta

Jag har skickat meddelande till era inboxar med telefonnummer så att vi kan höras av.

//Kirios

naxoss
2005-03-16, 13:15
Hej
Det här låter jättetrevligt. Jag har planer på att följa med också men det beror lite på vilken tid det blir. Vad har ni bestämt?

Lena

sahar
2005-03-16, 20:35
Hej gott folk!
Jag tycker det är lite synd att inte följa med när jag ändå själv kom på iden att träffas men saken är den att jag inte har någon barnpassning på lördag. Barnen brukar fälja med på TUR mässan och även till Lilla tavernan annars men tänkte kanske Ni tycker det är jobbigt och drog mig ur men vill så jätte gärna följa med om det är OK att mina barn är med. Kan Ni i så fall tala om vilken tid ni ska träffas?
sahar

Riitta
2005-03-16, 22:13
Det går ju jättebra att du har barnen med dig.
Vi har inte kommit till skott ännu ifall vi skall träffas vid mässan eller i Tavernan.
Jag skulle tycka det var roligt om vi kunde gå till mässan först. Man behöver ju inte gå tillsammas hela tiden om man vill se på olika saker.
Sedan kan vi ju ta spårvagnen eller hur man nu tar sig till tavernan:)

Kirios, säg vad du tycker så bestämmer vi tid och plats i morgon:)

Riitta

sahar
2005-03-16, 22:21
Barnen och jag ska i alla fall försöka vara på mässan vid 11 tiden och åker till tavernan mellan 15 o 16 tiden ungefär. Spårvagn nr.6 och buss 49 går från Korsvägen till Linneplatsen.

sahar

Kirios
2005-03-16, 23:20
Jag föreslår att alla som vill till Lilla Tavernan möts innanför huvudingången på mässan kl 15:00. Då kanske vi som inte hittar så bra kan få hjälp att ta oss till restaurangen. Vad mig anbelangar så är alla Kalimeror välkommna att följa med, gammal som ung. Ju fler vi blir desto roligare.

//Kirios

naxoss
2005-03-16, 23:59
För mig är det inga problem att du tar med dig dina barn, förstås.
Jag skall inte på mässan den dagen så om vi bestämmer en tid på tavernan så är jag där. Undrar om de inte öppnar 16.00?.

Lena

sahar
2005-03-17, 00:31
På helgerna öppnar de tidigare. Frågan är om vi nu behöver beställa bord när vi är rätt många. Jag har varit med om att det varit kö utanför men det var förstås i somras. Ska jag för säkerhetsskull ringa och boka bord för 7-8 personer?

sahar

Riitta
2005-03-17, 17:44
För mig är det inga problem att du tar med dig dina barn, förstås.
Jag skall inte på mässan den dagen så om vi bestämmer en tid på tavernan så är jag där. Undrar om de inte öppnar 16.00?.

Lena


Jag har varit där och ätit redan vid14 tiden på en lördag, så dom öppnar nog tidigare.
Nu har vi bestämt att vara där ca. 15.15. Hoppas det passar dig:)

Då ses vi!
Riitta

naxoss
2005-03-17, 18:08
Det passar mig jättebra. Jag kommer 15.15. Hur många blir vi?
Det skall bli trevligt att få ansikten på några av Kalimeravännerna.

Lena

Kirios
2005-03-19, 20:31
Tack Sahar,med barnen, Naxoss, Riitta och Pawik för en trevlig stund på Lilla Tavernan. Varken maten eller sällskapet lämnade något övrigt att önska. Kanske kan vi göra om det?

Kirios (med en stor Ouzo Samos i handen):p

karinafp
2005-03-19, 22:38
Kirios (med en stor Ouzo Samos i handen):p

Vad??? :confused:Inte metaxa??? :confused::confused:Vad har hänt??? ;)

Kul att höra att ni hade en trevlig stund, i alla fall. :)

Karin

Kirios
2005-03-19, 23:04
Vad??? :confused:Inte metaxa??? :confused::confused:Vad har hänt??? ;)

Kul att höra att ni hade en trevlig stund, i alla fall. :)

Karin


Den sparar vi tills Du kommer.;)

Kirios

Riitta
2005-03-20, 08:37
Tack Sahar,med barnen, Naxoss, Riitta och Pawik för en trevlig stund på Lilla Tavernan. Varken maten eller sällskapet lämnade något övrigt att önska. Kanske kan vi göra om det?

Kirios (med en stor Ouzo Samos i handen):p

Tack alla säger jag också, det var trevligt och träffa er alla.
Och inte slängde ni ut mig heller fast ni fick höra så mycket om min möte
med Parios:D
Du skall veta Karin att personalen på Lilla tavernan gick inte miste på det heller,och bilder fick dom också se:D (dom ville det:D )

Kirios och Biritta var snälla och körde mig till centralen så jag kom hem också välbehållen.Tack:)

Riitta

sahar
2005-03-20, 09:34
Tack för trevligt sällskap! Gissa vilka som åt grekisk mat även till kvällsmat:)

Kram:sahar

naxoss
2005-03-20, 15:09
Jag tackar också för en trevlig eftermiddag.

Lena

pawik
2005-03-20, 17:41
Tack alla för en trevlig eftermiddag!!
Det var kul på Lilla Tavernan när ägarna kom kom fram och riktigt dreglade av avundsjuka när Riitta visade sina kort från Aten i Januari. "Vi vill också se på bilderna av Parios". Riitta var inte speciellt nödbedd att efterkomma dessa ampla önskemål.
När man så lullar hemåt i ettans spårvagn så kopplar Färjestad och Frölunda greppet direkt i sm hockeyn. Södertälje och 08-åttorna från Skansenön i underläge bums! Kan det bli så mycket bättre. Halva hjärtat i Göteborg, halva kvar i Värmland och de tre fjärdedelar som är kvar tillhör Grekland. Sicken härlig eftermiddag det blev. Snart är det TUR06 och innan dess är det dags för våra egna resor. Härligt!!

/pawik

Elisabet
2005-03-20, 18:06
08-åttorna Tydligare än så kan det inte sägas ;)

Halva hjärtat i Göteborg, halva kvar i Värmland och de tre fjärdedelar som är kvar tillhör Grekland.Jag har förstått att du har ett stort hjärta :)

CarinaN
2005-03-22, 14:15
Ibland är livet så märkligt! Jag har följt ert planerande angående en träff i Göteborg de senaste veckorna, men har tyvärr fått konstatera att jag som bor i Kalmar inte kan vara med. Tror förresten inte att det finns så många kalimeror från den här delen av landet, eller? I alla fall så blev jag "bortrövad" till hemlig ort i lördags eftersom jag skulle fylla jämnt. Fick ett anonymt brev i brevlådan i onsdags där det stod att jag skulle stå redo med en väska packad kl. 7.00 på lördagsmorgonen. Visste inte med vem eller vart jag skulle! Det visade sig vara två gamla kompisar som hämtade mig, vi åkte till tågstationen och därifrån gick resan till GÖTEBORG! Där väntade en tredje gammal kompis som har bott i Mölnlycke i många år. När vi passerade utanför Tur-mässan tänkte jag på er Kalimerare och såg en möjlig chans att kunna träffas, men naturligtvis hade mina kompisar ett fullspäckat program som jag inte kunde bryta. En rolig kväll fick jag i alla fall! Först åt vi på en restaurang som hette Mezé, där de hade en blandning av mat från olika medelhavsländer. Jättegod mat!! Därefter gick vi på Storan och såg Stockholm-live. Sedan vidare på diverse krogar.... kul, kul!
Carina

sahar
2005-03-22, 17:57
Du verkar haft en trevlig födelsedag, grattis i efterskott. Hoppas någon "rövar bort" mig nästa gång jag fyller jämt samt ordnar barnvakt så man kan hinna prata lite med sällskapet istället för att hålla koll på barnen hela tiden:)
sahar

Ruby
2005-03-22, 18:17
Du verkar haft en trevlig födelsedag, grattis i efterskott.
Det är väl idag du fyller år, Carina? Grattis i vilket fall! :)

Hoppas någon "rövar bort" mig nästa gång jag fyller jämt samt ordnar barnvakt så man kan hinna prata lite med sällskapet istället för att hålla koll på barnen hela tiden:)
sahar
Jag har suttit här uppe i Stockholm och varit så avundsjuk på er Kalimera-träff i Göteborg. Det har låtit så himla trevligt - särskilt det att du tog med dig barnen, Sahar. :) När det är små barn med blir det ju på ett enkelt roligare stämning.

Ruby

Riitta
2005-03-22, 18:32
Grattis Carina från mig också:)

Sahars små pojkar var väldigt trevliga och gulliga och åt Grekisk mat gjorde också, både i tavernan och till kvällsmat:)

Trevlig stämnig hade vi så vem vet vi blir några flera nästa år. Det vore trevligt:)

Riitta

sahar
2005-03-24, 17:41
;) Tack Riita, jag kanske vågar ta med dem nästa gång med nu när du tycker att de är trevliga:) Det skulle pojkarna absolut inte ha någonting emot.
Jag lovar att inte beställa allt som finns på menyn nästa gång:D
sahar