handdator

Visa fullständig version : Hotell i flygplatsbukten?


anderssthlm
2008-05-19, 22:01
Jag har sett bilder från Skiathos där flygplanen sveper över en bukt och över en strand innan de landar... Finns det något boende där?

_B-ananaI know, I am bananas but I like planes....

jennyume
2008-05-20, 11:39
Du kan annars prova Potokaki på Samos. Sägs vara ett eldorado för flygfluktare!

Jenny

Elisabet
2008-05-20, 12:52
Jag har sett bilder från Skiathos där flygplanen sveper över en bukt och över en strand innan de landar... Finns det något boende där?Jag har ingen aning, men tillåt mig tvivla...

När vi var där, både landade och startade vi åt andra hållet, alltså inte över stranden. Jag har ett par bilder tagna från planet och en från båt. Som du ser på första bilden så finns det inga byggnader vid stranden. Möjligen kan något hus skymmas av kullen, men det känns inte troligt att det skulle ligga något hotell där.

På andra bilden syns start- och landningsbanan från andra hållet. Den har faktiskt ett krön!

På tredje bilden ser man hur nära vägen, hus och annat planen går ner. Ungefär där finns det ett par barer/kaféer enligt en karta med annonser som jag har. Möjligen kan det finnas något boende där i närheten.

Jag föreslår att du kontaktar turistinformationen på Skiathos och frågar. Eller tältar på stranden! :)

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/landningsbana.jpg
http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/landningsbana2.jpg
http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/landning1.jpg

Tilda
2008-05-29, 12:07
Stranden heter i alla fall Xanemos beach och är jättehärlig..! Mysigt att ligga där när planen lyfter där över..:)
Har inte för mig att jag sett något boende alldeles vid stranden... Men däremot på vägen dit fanns något hotell. Kommer tyvärr inte ihåg namnen på dem...

Men en otroligt mysig strand är det i alla fall!!!

anna73
2008-07-17, 20:03
Apropå flygplan...

Funderar på Skiathos som vår nästa Greklandsö. Talade om det för en kompis som varit där och hon berättade att Skiathos har Greklands kortaste landningsbana och planen landar bara i perfekt väder. Flera hade suttit och skrikit och kräkts för att planet krängt så mycket.. är det vanligt??

Anna:o

pulta
2008-07-18, 11:41
Hejsan!
Angående landning på Skiathos,så har jag dom 2ggr jag landat där tyckt att det varit lite otrevligt om man jämför med att landa på andra flygplatser.
Landningsbanan är kort och det kränger lite i planet och det bromsas ordentligt,helt klart MEN att folk skriker och kräks låter lite överdrivet för mej,då jag inte har hört om det,men jag talar bara om egen erfarenhet.
Det med att dom landar bara i bra väder vet jag tyvärr inget om,har haft kanonväder då jag landat,men jag kan tänka mej att det kan bli lite problem.
Låt dock detta inte stoppa dej för att åka dit.JAG är flygrädd skall du veta och tycker det är otrevligt att starta och landa,men jag skulle åka tillbaka och landa där igen,så jag har väl inte tagit så stor skada av det :)
Lycka till
Kram

Katta
2008-07-18, 12:03
Apropå flygplan...

Funderar på Skiathos som vår nästa Greklandsö. Talade om det för en kompis som varit där och hon berättade att Skiathos har Greklands kortaste landningsbana och planen landar bara i perfekt väder. Flera hade suttit och skrikit och kräkts för att planet krängt så mycket.. är det vanligt??

Anna:o

Nej, det är det väl tack och lov inte! :)
Jag har landat många gånger på Skiathos flygplats och än så länge har inte något sådant hänt.

Nu hoppas jag verkligen inte att jag får äta upp detta om ca 14 dagar, hrm...:eek::rolleyes:

Att det blir förseningar både till och ifrån Skiathos pga. regn och våt landningsbana, det händer, men även det har jag hitills klarat mig ifrån.

Det finns MASSOR av filmsnuttar på nätet att kolla på om du är mer nyfiken!

bye_byeKatta

Marianne
2008-07-19, 08:29
Jag har landat på Skiathos 6 gånger och aldrig upplevt något i den stilen som din väninna beskriver, Anna. Visst bromsas det kraftigt, men vi har inte upplevt det som obehagligt. En otroligt vacker inflygning är det!

Katitzi
2008-07-19, 17:56
Andra öar förutom Skiathos och Samos där man kan bo nära flygplatsen är Korfu (hotell Bretagne) samt åtminsone se planen på Kefalonia och Rhodos. Om man nu tycker att det skulle vara intressant! :confused: