handdator

Visa fullständig version : Kokkari


bengtv
2008-05-19, 20:33
Hej. Vi tar en flygstol till Samos söndagen den 8 juni. Är det någon som har
ett bra típs på boende i Kokkari. Är inte ute efter lyx, utan vill ha ett enkelt
lägenhetsboende i byn. Tack på förhand.
Bengt

lindasweden
2008-05-20, 18:38
vet inte hur din budget ser ut, men jag skulle absolut rekommendera Virginias Apartments som ligger längs med den långa stranden i byn Kokkari (den delen närmast centrum). Lägenheten på andra våningen är billigast och kostar 68 EUR /natt. Underbart läge med balkong där du sitter 20 meter från havet och njuter av fantastisk utsikt. Jättebra service och ljuvligt fina små lägenheter. Familjen Catinas som äger lägenhetshotellet skämmer garanterat bort dig! :-)
De har en websida men den får jag inte nämna här på forumet tror jag...
Annars kan du ju alltid kontakta Municipal Tourist Office i Kokkari och be om hjälp att boka boende i den prisklassen som du letar efter.

coanma
2008-05-21, 10:40
jeg har googlet på Virginias apartment men får det ikke opp???:confused::confused:

coanma
2008-05-21, 10:48
Nå fant jeg nettsiden :)Prisene er noe høye, 68 euro for nederste og 98 euro for øverste apartments. :o Men beliggenheten ser fin ut. :)

Manna
2008-05-23, 12:30
Pension "Hello-hello" (töntigt namn) är jättebra. Har bott där två gånger.
2-rums lgh på övervåningen, enrummare där nere. Drivs av Franciska och Klaus från Hamburg.

Koppalt till hotellet finns också restaurangen med standstolar 5 min därifrån. Härlig restaurang med underbar ägare, Tassos och Eleni som är mycket personliga. Ständigt återkommande gäster både på pensionatet och strandrestaurangen vittnar om trivsel. Har nu varit i Kokkari tre år på raken och mött ett flertal återvändare varje gång.

Vill varmt rekommendera Kokkari och "Hello-hello"

Manna