handdator

Visa fullständig version : Camping!


Sannahl
2008-05-19, 17:01
Är det någon som har campat på kefalonia? Vi ska ner och tälta med våra tre barn och vill ju såklart bo på en bra camping med fina toaletter och en bra strand. Vi bodde förra året på några bra campingar i chalkidiki, kalamata och isthmia. Vi hittade en camping på Skiathos men den var inte bra så där blev det lägenhet.

//Sanna

Panakakis
2008-05-22, 21:09
Hej Sanna! Det finns en camping på Kefalonia som jag känner till, den är belägen norr om Argostoli i närheten av Katavothres. Jag vet inte hur den är eftersom jag bara paserat den ett antal gånger. På resten av ön har jag inte set någon organiserad camping.
Hälsningar PANAKAKIS

Sannahl
2008-05-29, 10:43
Bor du på Kefalonia? Det verkar inte vara så många svenskar som campar i Grekland...

Jag har ju kollat runt lite på nätet och hittat 2 campingar, den som du nämner och en som heter karavomilos. Den i Argostoli verkar vara mindre och äldre än den i karavomilos.

På karavomilos står det dessutom att det finns WIFI så vi kan surfa med laptopen oxå.

Det blir nog så att vi kollar på de campingar som finns och sen bestämmer oss.
Vi kommer ju även att åka till Lefkas, Zakynthos och Ithaca så det blir nog en del letande iallafall.

Tack för svaret!

Panakakis
2008-05-31, 10:16
Hej! Du har helt rätt att det är inte så många som campar i Grekland och det verkar rätt gott om plats på den vid Katavothres och dessutom ser den väldigt stor ut, Det är rätt många Italienare som har husbilar som besöker Kefalonia p.g. a. sin när het och god färjeförbindelser. Om du hittat en camping vid Karavomylos så har jag aldrig sett denna men området är ju nära till både Sami och Melissani grottan och badet vid Antisamis.
Hälsningar PANAKAKIS