handdator

Visa fullständig version : Båtar från Pythagorion ?


millan
2008-05-19, 12:29
Hej
Jag ska åka till Samos den 8 juni och därifrån ta mig till Agios Kirikos på Ikaria. Jag har förgäves letat efter båtar som går från Pythagorion till A.K men kan bara hitta att de går från Vathi eller Karlovassi. Är det någon som vet ??
Likaså undrar jag om det går båtar från Fourni till Pythagorion ?

Hej, hej
Millan

xenos
2008-05-19, 13:14
Båtarna går från Vathy, Samos stad till AG. Kirikos, men oftast till Evdilos denna sommar. En snabb båt går vid femtiden. Kolla GTP för exakt tid. Alla gånger vi farit till Ikaria från Samos har det skett från Vathy.
Via Forni kan det gå ngn bärplansbåt mera sällan.
Lefteris

betsy
2008-05-19, 19:51
¨åp

Smultron
2008-05-20, 06:33
För två somrar sedan åkte vi flying dolphin från Pythagorion till Fourni och den stannade i Agios Kirkos på vägen dit. Minns inte alls hur ofta dessa båtar gick, kanske var det bara ett par dagar i veckan.
På hemsidan för "Ikairiada Travel" finns tidtabeller men vet ej hur gamla dessa är. Kanske kan du kontakta dem för mer information.

Smultron

millan
2008-05-20, 07:58
Tack för svaren.
Då styr vi kosan mot Vathi i stället....

Millan :)

Kalimera
2008-05-20, 08:01
Likaså undrar jag om det går båtar från Fourni till Pythagorion ?I augusti förra året åkte vi Dolphin från Pythagorion till Fourni, via AG på Ikaria, gjorde samma resa tillbaka.

Tassetroll
2008-05-25, 19:56
Ungefär hur länge tar båten från Pyta? Vet du Janne (eller någon annan) hur ofta den går?

//tass tass...

Kalimera
2008-05-29, 13:51
Ungefär hur länge tar båten från Pyta? Vet du Janne (eller någon annan) hur ofta den går?Den gick flera gånger i veckan förra året, resan tar normalt 50 minuter, men tog 2½ timme för oss. Det beror på vilken rutt båten tar, när vi åkte hade rutten ändrats. Du kan läsa om den turen här (http://www.bloggamera.se/2007/08/01/ikaria-fourni/).

ciakoohler
2008-07-11, 12:36
Är det någon som vet om det går nån båt från Pytagorion eller Vathy till Fourni iår.En arbetskamrat till mig till mig ska snart till Samos o jag har tipsat henne om Fourni ,så nu vill jag vara säker på att det går några båtar .

Arne
2008-07-11, 12:47
Från Vathy kan du ta Samos Spirit varje vardagseftermiddag utom måndagar. Rutten ; Vathy- Karlovassi- Ag Kirikos- Fourni. Cirka 4 timmar.

Arne

ciakoohler
2008-07-11, 20:27
Tack Arne du är en stjärna.Har de helt slutat med"Flying dolphin" från Pythagorion?