Visa fullständig version : 17-18 år vilka öar?
Somedude
2008-05-19, 09:49
Vi är tre tjejer (17-18år) som ska båtluffa i Grekland två veckor i Juni. Problemet är bara att vi inte riktigt kan bestämma oss för vilka öar som vi ska åka till... Vi vill åka till både nån lugn ö och nån med lite mera fart och fläkt på. Det får gärna finnas fina stränder och saker att göra.
Vi kommer att vara i Kykladerna.
Har ni något förslag på nån bra ö som ni tror passar?
Tack!:)
Självklart föreslår jag Naxos. En relativt stor ö, med det mest. Fantastiska stränder,
trevlig hamnpromenad, bar matställen, disco och lätt att göra utflykter på.
Vill man göra en luffartur så är inte avståndet till " den mer partylika ön" Ios inte så långt. Några dagar där för att få lite kunskap om ett par öar i Cycladerna.
Självklart föreslår jag Naxos. En relativt stor ö, med det mest. Fantastiska stränder,
trevlig hamnpromenad, bar matställen, disco och lätt att göra utflykter på.
Vill man göra en luffartur så är inte avståndet till " den mer partylika ön" Ios inte så långt. Några dagar där för att få lite kunskap om ett par öar i Cycladerna.
Eventuellt Paros som tillegg til Naxos? Enklere med forbindelser der imellom. Og Parikia på Paros har vel brukbart natteliv.
Ni ska sikta på två eller tre öar:
Santorini-Naxos-Ios eller Santorini-Naxos-Paros skulle jag satsa på !
isabellklockare
2008-05-20, 18:40
vi är också tjejer på 17 o 18 år som ska öluffa i juni-juli... har aldrig varit i grekland men vad jag läst mig till så låter naxos och ios jätte braklapp_klap
SteffTee
2008-05-20, 20:09
Ios i början av juni är en lugn ö.
Ios andra halvan av juli och i augusti är INTE en lugn ö!
Ios andra halvan av juli och i augusti är INTE en lugn ö!
Har för mig att jag kommer ihåg det... Gött röj...
I alla fall för många år sedan.
Peter
Skulle nog föreslå Naxox, Paros och Ios...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.