handdator

Visa fullständig version : Tag´s till resväskan?


IRSA
2008-05-19, 00:00
Sitter här i min KALIMERA tröja och fick en ide´flabb_flab
Om knappa två månader åker jag till Rhodos och jag har börjat tänka lite praktiskt:o då kom jag på att jag inte har några adresslappar att sätta på resväskorna. Vad vore väl bättre än lappar som det stod w w w . kalimera. se på? Det skulle väl inte så besvärligt att ta fram för Janne? Han har ju tagit fram dessa fina tröjor och linnen. Kanske även bagageremmar vore nått att ha med detta namn på. Det är ju inte så iögonfallande att använda som tröjor och linnen.
Är det någon mer här som skulle uppskatta något sådant??_B-anana

nillisen
2008-05-19, 07:14
En riktig kanonidé tycker jag. Bagageremmar skulle jag gärna köpa. Fast, det blir nog till nästa resa om Janne inte är väldigt snabb. Jag åker på torsdag...:)

IngegerdN
2008-05-19, 18:58
En trevlig idé med adresslappar till resväskorna! Jag skulle genast skaffa ett antal...

BOKA
2008-05-19, 19:37
Kul idé med adresslappar. Vi har visserligen en stor klisterdekal med namnet Kalimera som jag fått vid ett tillfälle när jag beställt lite grejor från Janne.

Den var till stor hjälp när vi skulle identifiera vår på Landvetter "bortkomna" resväska som fanns bland ett stort antal andra väskor vid hemkomsten till Landvetter igen. Väskan kom alltså aldrig fram till resmålet som var Karpathos förra året.

Olle

Ioslina
2008-05-19, 23:06
Ja, lite tags, bagageremmar och klistermärken skulle vara kul!! Ett litet reskit!:) Bra idé!

(Fast alla vi Kalemerianer skulle stå där på Greklands flygplatser och fundera vilkens resväska som är ens egen, alla har lika bagageremmar, lika tags och klistermärken! Bara inte Janne börjar sälja resväskor också, då är det helt kört!!!:D)

Kalimera
2008-05-20, 17:40
Bra idé. Tyvärr hinner jag inte ta fram det innan sommaren, men till hösten kanske det hinns med. Som BOKA skriver fanns det Kalimeraklisterlappar förut, jag brukade skicka med dem tillsammans med tröjor som beställdes. Det fanns både små och stora: små för väskor och stora för bilar, och för vissa utvalda hotell i Grekland. :)

IRSA
2008-05-20, 22:22
bye_bye
Jag förstår att du inte hinner det inför denna sommar, men det dök bara upp hos mig att det vore kul med något sådant.
_B-anana

Zanét
2008-05-21, 06:13
Ja, lite tags, bagageremmar och klistermärken skulle vara kul!! Ett litet reskit!:) Bra idé!
Instämmer! T o m mycket bra idé :D

//Zanét bye_bye

theresa
2008-05-21, 19:56
Bra idé. Tyvärr hinner jag inte ta fram det innan sommaren, men till hösten kanske det hinns med. Som BOKA skriver fanns det Kalimeraklisterlappar förut, jag brukade skicka med dem tillsammans med tröjor som beställdes. Det fanns både små och stora: små för väskor och stora för bilar, och för vissa utvalda hotell i Grekland. :)

Jag ska beställa en tröja lagom till min skiathos resa...kan man få klisterlappar då?

Kalimera
2008-05-23, 14:54
Jag ska beställa en tröja lagom till min skiathos resa...kan man få klisterlappar då?Det finns inga kvar, de tog slut för flera år sedan.

Hjalta99
2008-05-23, 23:06
Det finns inga kvar, de tog slut för flera år sedan.

Jag fick en bildekal när jag köpte min första tröja... Sedan bytte vi bil och det var inte kul... saknade bildekalen vi fått... snyft_dropHade gärna haft en på varje bil haft sedan dess...:D Vi fick många positiva kommentarer varhelst vi var... Och vill gärna ha en ny!
/Eva

Kalimera
2008-05-25, 17:18
Vi fick många positiva kommentarer varhelst vi var... Och vill gärna ha en ny!/EvaKanske till hösten Eva. Du är inte den enda som frågat efter bildekaler, några har hört av sig och berättat att deras dekaler har stulits. :mad:

Hjalta99
2008-05-25, 21:51
Kanske till hösten Eva. Du är inte den enda som frågat efter bildekaler, några har hört av sig och berättat att deras dekaler har stulits. :mad:

Ja, det är tydligt att de är eftertraktade!! flabb_flab Men vad annat kan man förvänta sig, den var ju bara så snygg! Klart att alla vill ha en... ;) Men det är synd om de som blivit av med den så du förstår väl att vi suktar efter nya...?! Jag vet att jag frågade för flera år sedan efter bildekaler så nu ser jag fram emot hösten för första gången! (Trots att jag ska till Kalymnos i september _B-anana.)

Eva - 116 dagar kvar till Paradiset

IRSA
2008-10-07, 10:47
bye_byeTänkte bara "putta upp" tråden lite och påminna Janne om att hösten är här Ang_elx
Irene

Kalimera
2008-10-14, 14:13
Tänkte bara "putta upp" tråden lite och påminna Janne om att hösten är här Tack för tipset. :) Måste bara först se hur jag ska göra med andra beställningar, typ tröjor och sådant. ;)

IRSA
2008-10-14, 21:59
Ok, förstår, tiden räcker sällan inte till för det som ska göras;)
Men det skulle vara jättekul om det blev av innan sommarens resa till Rhodos Ang_elx

Irene

Paphianna
2009-03-20, 21:36
Vill bara så här idag på vårdagjämningen flagga för att det snart är dags för den stora reseanstormningen och visst vore det väl rasandes kul med ett resekit! Klisterlappar, bagagetags och kanske en liten kalimerareflex att blänka med under långa, varma, mörka greklandsnätterspromenader...:p oh vilket långt ord...
Låt 2009 lysa av Kalimeradekaler._B-anana_B-anana...please Janne..

Kalimera
2009-03-21, 16:47
Låt 2009 lysa av Kalimeradekaler....please Janne..Tyvärr måste jag göra dig besviken Paphianna. :o På grund av rådande konjuktur har vi inte möjlighet att köpa in nya prylar. Men vi vill gärna bli av med vårt lager (http://www.kalimera.se/bestall_sv.html). :)

Paphianna
2009-03-21, 18:59
snyft_dropsnyft_dropOK, det var synd!!
Man måste ju försöka!!

Har kollat lagret och tyvärr måste jag konstatera att det som finns kvar där tyvärr inte är kompatibelt med min kropp:(

Lever man efter principen att det är viktigt att hålla skinnet spänt för att bibehålla ungdomen så funkar tyvärr inte linnen i SAng_elx

Dessutom har jag ju både blått & svart linne, såklartflabb_flab och t-shirt

Paphianna bye_byeen duktig och nöjd kund

Kalimera
2009-03-23, 08:31
Paphianna en duktig och nöjd kundDet tackar vi för. flabb_flab