handdator

Visa fullständig version : hotellpriser i augusti


kepe
2005-07-20, 22:11
Vi är tre pers. som ska åka till Naxos och Ios i mitten av augusti. Vi har inte så bra koll på priser osv. undre perioden. Vad vi förstått så är det högsäsong och priserna stiger... men hur mycket? Vilken ö är generellt billigast av dom två, eller är det ungefär samma priser? Och så skulle vi vilja veta om det brukar finnas rum för tre personer, alltså finns det extrasängar, eller måste man hyra en studio? Det skulle vara jättebra om vi fick några prisexempel för er som varit där, så man vet ungefär vad som är okej att betala (vill ju inte bli lurade... :confused: haha)

Tack på förhand!!

Ammi
2005-07-21, 08:03
Vi är tre pers. som ska åka till Naxos och Ios i mitten av augusti. Vi har inte så bra koll på priser osv. undre perioden. Vad vi förstått så är det högsäsong och priserna stiger... men hur mycket? Vilken ö är generellt billigast av dom två, eller är det ungefär samma priser? Och så skulle vi vilja veta om det brukar finnas rum för tre personer, alltså finns det extrasängar, eller måste man hyra en studio? Det skulle vara jättebra om vi fick några prisexempel för er som varit där, så man vet ungefär vad som är okej att betala (vill ju inte bli lurade... :confused: haha)

Tack på förhand!!



Hej

När vi var på Naxos i juni så kostade en studio för 2 personer ca 40 euro. Priset skall nog ligga däromkring och det är inga problem att få rum för 3 personer lättare än att få för 4 personer. Amorgos var vi också på och den ön var billigare än Naxos där betalade vi 20 euro. Ios har jag ingen erfarenhet av.Men priserna är alltid förhandlingsbara tänk på det!

Ha en bra resa! Ammibye_bye

Eva L
2005-07-21, 09:13
Vi är tre pers. som ska åka till Naxos och Ios i mitten av augusti. Vi har inte så bra koll på priser osv. undre perioden. Vad vi förstått så är det högsäsong och priserna stiger... men hur mycket? Vilken ö är generellt billigast av dom två, eller är det ungefär samma priser? Och så skulle vi vilja veta om det brukar finnas rum för tre personer, alltså finns det extrasängar, eller måste man hyra en studio? Det skulle vara jättebra om vi fick några prisexempel för er som varit där, så man vet ungefär vad som är okej att betala (vill ju inte bli lurade... :confused: haha)

Tack på förhand!!

Bodde på Oniro i Naxos stad för två år sedan i aug och jag tror att vi betalade 35 euro(möjligen 30) för ett ordinärt rum med kylskåp, spis, spisfläkt, tv och luftkonditionering samt en stor balkong. Bra sängar och snyggt badrum.

Eva

kepe
2005-07-24, 19:22
så är runt 40 euro rimligt per natt på dom här öarna? Finns det nån absolut maxgräns när det gäller vanliga "luffarhotell" - så man vet när man kan pressa ner priset.. vore bra att veta!

Janet
2005-07-24, 19:46
40 euro är nog rimligt. Ni kan hitta rum för 30 också, beroende på vilka krav ni har och om ni är villiga att förhandla. Vill man ha t ex pool får man nog punga ut mer. Maxgräns för vanliga luffarhotell? Tja, det beror nog helt på standard. Men jag tror inte ni hittar några direkt dåliga rum för superlåga priser, utan de flesta ligger nog runt 30-45 euro... (gissningsvis)

Ingrid Ny
2005-07-24, 22:10
Hej
Vi kom hem från igår från vår resa, v 28 bodde vi på Hotell ACROPOLIS ute vid stranden Mylopotas på Ios, rummen var för tre personer, jättefräscha, nya handdukar nästan varje dag. Enda nackdelen var en brant backe ner till den stranden, fast det gick en buss strax ovanför hotellet om man skulle till andra ställe. Vi var 2 och betalade 25 E. Vi prutade inte eller diskuterade för vi tyckte det var bra pris. Just på Ios sa alla att det var jättelite folk så det kanske håller i sig ett tag till.
Ha det bra!
Ingrid Ny

kepe
2005-07-25, 20:06
tack för tipsen!! klapp_klap

Fenalena
2005-07-29, 10:53
Det är stora skillnader i pris att resa i mitten av aug och jmfrt med tex maj-juni eller sept-okt.
Dyraste tiden är ca 15 juli - 20 aug-sen sjunker priset drastiskt från ena till andra dan nästan.
Ex kan ett boende för 65€ hoppa direkt ner till 45€ - o då pratar jag "normal/officiella priser" för som sagt man kan alltid förhandla om man gillar det o är lite bra på det! vilket jag inte är o särskilt inte om jag väldigt gärna vill ha just det boendet.
Men under alla säsonger kan man förhandla - man kan pruta lite på nätet men såklart det är lättare på plats - fast jag tycker det är rätt kul o sitta o leta boende på nätet och skicka förfrågn o så...
Vi ska oxå resa i aug (6/8 -- 3/9) och jag har förbokat vissa boenden. Billigaste jag hittills bokat är 35€ för en stor studio för 3 pers, badrum, kithenette o kyl, A/C, safedep.box,stor sten veranda med öppen vy över havet o solnedgången, fri transfer till o från båten. Ganska bra tycker jag ! - gäller Amorgos/Katapoula tiden 21-26/8.
Dyraste är på Santorini 6-8/8 70€, i o för sig på stranden, apartment m 2 rum i etage, kök, badrum, veranda mot havet, AC o safe.men ändå inte ett pris vi kan betala varje natt!!

Snittet tror jag kommer landa på ca 42 - 48 € för oss på hela denna tid ] - beror på de val vi gör för val framöver...lägenheter är ju lite dyrare än vanliga rum och vi kommer bara bo på sk vanligt hotell några nätter, men det är ett superfräscht ställe i Chora/Grotta area på Naxos för 45€ för ett triple room m kyl, inkl hemlagad frukostbuffet för 3 pers var morgon.

Jag tänker såhär - att gillar jag boendet och omgivning och värdparet(väldigt viktigt det oxå!) så sätter jag en limit för mig själv" vad just detta boendet känns värt att kosta på för mig - försöker att inte snöa in på att " oj oj, vi missade ett liknande boende 20€ billigare"... om tex det boendet jag hittat kostade 40€... Låter det helt dumt?? För mig är boendet en ganska viktig bit - särskilt "känslan" och terrassen/verandan bara måste vara stor och "öppen" (ingen liten pluttbalkong med lågt staket där man trängs o stirrar ut över massa armeringsjärn eller in i en mur, ha ha)sen ska det vara rent o fräscht förståss!! o ha åtmnstone kylskåp för de kalla dryckerna, egen frulle o lite annat smått o gott till em drinken på verandan ;-))

Ja, sen är det ju så att är man bara vuxna som åker kan man väl hålla på o trixa mer - vi har sonen på 7 år med oss oxå!

Ja, du det löser sig - Ha en trevlig resa!!

Lena

Fenalena
2005-07-29, 11:05
Bodde på Oniro i Naxos stad för två år sedan i aug och jag tror att vi betalade 35 euro(möjligen 30) för ett ordinärt rum med kylskåp, spis, spisfläkt, tv och luftkonditionering samt en stor balkong. Bra sängar och snyggt badrum.

Eva



Det var billigt!!! Oniro som är så fint o fräscht - i alla fall på bilderna jag sett.
Ja, priserna är ju lustiga - har fått från samma ställe o samma gubbe inom loppet av 4 dagar 3 olika prisuppgifter, först 40 €, sedan 85€ och till sist 50€...mysko va!Han verkade tro jag var 3 olika personer??
Standarden verkar heller inte ha sådär jätte mkt med priset att göra - Vissa halvskruttiga boenden vill ha typ 100€ medan ett helt fantasstiskt boende samma tid i samma stad vill ha 50€.

Lena

Eva L
2005-07-29, 11:15
Det var billigt!!! Oniro som är så fint o fräscht - i alla fall på bilderna jag sett.
Ja, priserna är ju lustiga - har fått från samma ställe o samma gubbe inom loppet av 4 dagar 3 olika prisuppgifter, först 40 €, sedan 85€ och till sist 50€...mysko va!Han verkade tro jag var 3 olika personer??
Standarden verkar heller inte ha sådär jätte mkt med priset att göra - Vissa halvskruttiga boenden vill ha typ 100€ medan ett helt fantasstiskt boende samma tid i samma stad vill ha 50€.

Lena

Oniro är fint och fräscht med bra städning. Nu hade vi inte förbokat utan hittade boendet på plats. Vi tittade först på ett par andra alt som inte föll oss i smaken riktigt. På Oniro bodde vi högt med fin utsikt. Vet att det rum vi hade veckan efter var förbokat av ett norskt par som betalde 10 euro mer.

Eva