Logga in

Visa fullständig version : Flygstrejk..det har jag missat!! Hjälp!

ZoM
2008-05-15, 08:45
Hej.
Skummade lite här inne och snappade upp något om någon flygstrejk i Grekland. Stämmer det? Kan någon vänlig själ berätta vad tusan som står på där nere? Man bör väl få information av flygbolaget man bokat med om flyget inte kommer avgå?

Får minst sagt lite panik :eek:- vi åker ner med Sas om en vecka och ska åka till korfu med Aegean.

Så snälla uppdatera mig lite...

Mvh ZoMbye_bye

Netwolf
2008-05-15, 09:08
Var har du läst det? Jag har inte hört ett smack om någon flygstrejk nu, däremot för ett par månder sen. Är det den du menade?

/NW

ZoM
2008-05-15, 10:22
Hej. Jag läste det här på forumet i morse. Under en tråd som stod så här i
Nu på em när dottern (MIAS:)) kom hem från jobbet ringde Apollo och upplyste att hennes plan till Karpathos avgår redan vid 2 tiden i natt, istället för 7.20 i morgon bitti:eek: Det blir tydligen flygstrejk i Grekland i morgon och alla måste landa före åtta på morgonen. Så nu blev det lite bråttom och göra det sista och komma iväg. Faderen skall köra henne till Landvetter under kvällen och barnbarnet har flyttat hit med sitt pick och pack:)

Riittabye_bye

Hellen
2008-05-15, 10:26
Det måste varit denna tråden du mendade:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=14438

// Helén

Oups, missade att du hade hittat denflabb_flab:D

Zappa
2008-05-15, 10:26
Jo, så är det ju... Läs lite mer i denna tråden (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=14438).

Det kom ju väldigt hastigt och lustigt, min svägerska blev väl uppringd igår tror jag...

Tror ju dock det kan vara snabbt övergående?! Läs lite mer här (http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2546395.stm).

bye_bye Sven

Lennard
2008-05-15, 10:28
vet inte heller något om strejken men jag jobbar på Gardermoen och massa charterflyg till grekland var kraftigt försenade.

Frappe
2008-05-15, 11:30
Tittar man på Atens flygplats hemsida www.aia.gr ser man att en massa flyg framförallt med Olympic är inställda sen i fm, och övriga försenade även Aegian har inställda flighter....!

Camlla

Hellen
2008-05-15, 11:35
Ingen rolig läsning, rätt kraftiga förseningar på de plan som skall utrikes också. Grekiska inrikestrafiken ligger helt klart nere.
// Helén

ZoM
2008-05-15, 13:18
Hej.
Jo man blir ju lite smått orolig att bli sittande på flygplatsen i Athen, men man får väl hoppas att detta inte varar för länge. Vi åker ju om en vecka så jag hoppas det är löst då. Men för de som är på väg nu i dagarna är det ju riktigt surt!

Vet någon om vad detta handlar om?
Mvh ZoM

Zappa
2008-05-15, 13:52
Hej.
Jo man blir ju lite smått orolig att bli sittande på flygplatsen i Athen, men man får väl hoppas att detta inte varar för länge. Vi åker ju om en vecka så jag hoppas det är löst då. Men för de som är på väg nu i dagarna är det ju riktigt surt!

Vet någon om vad detta handlar om?
Mvh ZoM

Nja, som det står i länken jag skickade ovan, är det ju en "day-long strike". Sympatistrejk för den nationella lönestrejken. Så det är nog business as usual i morgon igen...

bye_bye Sven

Nektaria
2008-05-15, 15:06
Nja, som det står i länken jag skickade ovan, är det ju en "day-long strike". Sympatistrejk för den nationella lönestrejken. Så det är nog business as usual i morgon igen...

bye_bye Sven

Hej Svenne Zappa
Jag ringde Apollo och fick samma svar som du hänvisar till i länken!

Nektaria/Lena

nina_77
2008-05-15, 19:43
Vi ska flyga till Kavala på söndag, med Nordic Airways. Sen ska vi åka färja till Thassos. Nu är jag jättenervös att det ska bli nåt strul med det. Vi åker med småbarn, och det skulle bli så jobbigt för dom (och oss)... Nån som vet hur det ligger till nu????

Ewa
2008-05-16, 06:14
Godmorgon, enligt Apollo (mail sen eftermiddag) ska inte Arlandas flyg på söndag till Grekland beröras....

Sessan
2008-05-19, 18:19
Hur har det gått med strejken, någon som vet? :confused:

Sessan

bye_bye

artofpimpstone
2008-05-27, 10:50
Hej.
Skummade lite här inne och snappade upp något om någon flygstrejk i Grekland. Stämmer det? Kan någon vänlig själ berätta vad tusan som står på där nere? Man bör väl få information av flygbolaget man bokat med om flyget inte kommer avgå?

Får minst sagt lite panik :eek:- vi åker ner med Sas om en vecka och ska åka till korfu med Aegean.

Så snälla uppdatera mig lite...

Mvh ZoMbye_bye

"stötarna"av att rucka och metodiskt kräva saker via strejk sker oftast i början av sässongen men det kan variera som t.exär det flygledare på (Tornen) på flygplatsen?eller Olympic Air Way s piloter,eller markpersonal?sist var det proppellerdrivna planens (domestic)piloter...hur som helst graderingen är bra att veta och allvarligast är flygledare tornens strejker oftast på 24 tim då charter trafiken kan lamslås,men det sker sällan mitt under en högsässong! Förutom de förseningar som oftast berör den inrikestrafik eller mottot ( desto tidigare bokning
desto billigare )råder på en del linjers kampanjer som hos "Agean"bra att veta om de lite mer udda bolagen som ibland har billiga flyg hemmåt med mellanlandningar och byten över Alperna, eller just till Aten.
se.
www.Aegean Airlines - Book your flights, hotels & car rental online (http://www.aegeanair.com/Default.aspx)
www.AIRSEA LINES - Flights (http://www.airsealines.com/flights/flights.php?pageID=103)