handdator

Visa fullständig version : Konsert i Dalhalla 27/7


Lissi
2005-07-20, 11:57
Är det fler än jag och sambon som ska till Dalhalla och se och höra på konserten "Mina sånger ska leva" med musik av Mikis Theodorakis?
Det vore ju kul om vi var flera Kalimeror där. Vi sitter LÅNGT bak på rad 35 men HÖRA ska vi! klapp_klap

Brige
2005-07-25, 18:57
Är det fler än jag och sambon som ska till Dalhalla och se och höra på konserten "Mina sånger ska leva" med musik av Mikis Theodorakis?
Det vore ju kul om vi var flera Kalimeror där. Vi sitter LÅNGT bak på rad 35 men HÖRA ska vi! klapp_klap

JamenVISST_B-anana Dylikt tillfälle går ej att missa. Dottern, maken o jag åker ner, (vi har bara 23 mil enkel resa;)), vi har köpt biljetterna i födelsedagspresent åt varandra. Vi sitter på rad 16, platserna 2643-2645. Oh vad jag ser fram emot detta evenemang,bl.a. så medverkar Mariakören från Västerås och den kören sjunger fantastiskt vackertklapp_klap Det blir säkert en helkväll. Bara vi nu slipper regn:eek:
//Brige

Eva L
2005-09-19, 10:41
Hur var konserten? Ingen som skrivit ett ord i forumet om den upplevelsen. Vilket kanske tyder på att den var helt underbar eller ett fiasko?

Eva

Lissi
2005-09-19, 19:12
Jo Eva , jag har skrivit om konserten alldeles efter, men det var möjligen under någon annan tråd.....Jag blev förvånad att det inte var under denna .
Jo konserten var JÄTTEFIN! Möjligen lite tung repertoar, men det visste vi ju om innan...Några "vanliga" Theodorakissånger var det, men större delen av programmet var ju Canto General, som är tonsatta dikter av Pablo Neruda!
Men som sagt..en härlig kväll!!! Mikael Samuelsson var magnifik, liksom den grekiska operasångerskan...

Elisabet
2005-09-19, 19:52
Jo Eva , jag har skrivit om konserten alldeles efter, men det var möjligen under någon annan tråd.....Jag blev förvånad att det inte var under denna Här skrev du om konserten :) (www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1513&highlight=dalhalla)

Lissi
2005-09-19, 21:18
ÅH! Vilken lättnad! Jag var rädd att jag blivit senil!!:confused:

Eva L
2005-09-20, 07:07
Här skrev du om konserten :) (www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1513&highlight=dalhalla)

De missade jag helt. Beror säkert på att jag loggade in, klickade nya inlägg och loggade ut innan allt lästs. Då är inläggen markerade som lästa vid nästa besök på sidan. Sorry. Roligt att ni gillade konserten. Verkar ha varit ett bra program.

Eva