handdator

Visa fullständig version : Mygg i Parga i maj?


Patricuz
2008-05-14, 15:34
Hej igen!

Undrar bara om någon har erfarenhet av att myggorna skulle ha stört i slutet av maj i Parga?


Mvh bye_bye

parga
2008-05-14, 18:08
Hej!

Det har varit både och faktiskt. Jag har alltid åkt i slutet av maj, början av juni. Jag skulle nog rekommendera både MyggA el liknande plus en sådan där "moj" man sätter i eluttaget. Bra att ha utifall att...

Hoppas du och din familj får en underbar semester i Parga. Jag ska själv inte dit i år så här finns det en liten uns av avundsjuka! :)

Jenny

Patricuz
2008-05-14, 20:37
Tack!

Var nämligen på Korfu en gång i slutet av maj och då var det massor av små mygg som man knappt märkte. Vaknade på morgonen helt rödprickig i ansiktet...:mad: Nåja, måste första dagen gå och köpa en "moj" att sätta i kontakten. Jo, jag tror vi får en underbar vecka:) . Kommer att åka på tumis med sonen och det är hans första utlandsresa. Han väntar så otroligt och lär sig lite grekiska ord som hej, hejdå och glass...:D

Mvh:)

sol o värme
2008-05-14, 20:54
Vill bara varna för den där mygg "mojen" man sätter i väggen. Köpte en sån på Kreta förra året när jag för först gången stötte på mygg i Grekland. På hotellet vi bodde på satte man i nyckeln för att få el. Så "mojen funkade bara när man var på rummet. Sover nästan bara på rummet så då förstår man ju vilken efekt den fick. I år tar jag med mygga stift från Sverige.

Ludde
2008-05-15, 13:02
Jag har varit till Parga fyra gånger och det är det enda stället som jag varit till där jag inte stört mig på mygg! Är lite myggkänslig själv oxå så för mig har Parga varit perfekt! Fast jag har aldrig åkt så tidigt som i maj utan bara i mitten av juni och i aug-sept. Men då har det varit myggfritt i alla fall! Åker i juni igen - längtar! _B-anana

bon
2008-05-18, 18:18
Var i Pargar maj-1996 och då fanns det mygg på kvällen om det inte blåste.

birgitta

Patricuz
2008-05-19, 17:07
Tack för de svaren! Vi är utrustadebye_bye