handdator

Visa fullständig version : båtbiljettkontor i Rafina

findus
2008-05-13, 20:59
Hej alla glada greklandsresenärer! har just registrerat mej här i kalimera! Tycker Kalimera är toppen! Har fått som många andra smak på det här att båtluffa. För ett år sedan var jag på Naxos o Amorgos. Skulle tagit en ö till om det inte varit så varmt. Åker iväg i år igen den 20 juni till Naxos och sedan får vi se.....kanske blir det Sifnos eller Milos eller....Men jag har ett litet huvudbry.Har nämligen beställt och betalt båtbiljetter till Naxos från Rafina med High speed 3, av Hellenics. Men det framgår inte riktigt var man hämtar biljetterna. är det så enkelt att man kan hämta dom på vilket båtbiljettkontor som helst i Rafinas hamn?bara man har bokningsnumret.Är det någon som vet blir jag väldigt tacksam för svar snart:)

Lissi
2008-05-13, 21:23
Jag tror alldeles bestämt att det är olika bolag på de olika kontoren, men de ligger så nära varandra i hamnen så det är inget problem att hitta....Man ser på skyltarna utanför vilka rederier kontoren säljer för. Rätta mig någon om jag har fel...

Vi ska också åka den 20/6 på eftermiddagen från Rafina, men bokar inte innan då vi inte vet vilken båt vi hinner med.

Lissi

findus
2008-05-13, 21:44
Tack för tipset.Förra året bokade vi ingen färja innan. Det var fullt på dom flesta färjor. Fick till slut tag på biljetter med en båt från Piereus som tog 11 timmar till Naxos. Var framme i Naxos ca fem på morgonen. Tänkte slippa detta i år. Vi landar i Athen ca 20 i två på eftermiddan.Båten går 1645 från Rafina. Tar ca en halvtimme med buss till Rafina från Flygplatsen. Jag hoppas att tiden ska räcka.:)

Hellen
2008-05-13, 21:46
Tack för tipset.Förra året bokade vi ingen färja innan. Det var fullt på dom flesta färjor.

Åkte ni samma tid på året?
// Helén

findus
2008-05-13, 22:07
ja. vi åkte midsommarafton. var framme i Athen ca 1600. trodde vi skulle hinna med Blue star ferrie som gick 17.30. kanske var det lite väl kort om tid. Det var mycket trafik men var ändå i Piereus ca 17.00. Tävlade med tiden med hjärtat i halsgropen. Var överlyckliga att vi ändå hade en halvtimme på oss i Piereus. Men det hjälpte ju inte. Tog som sagt var greklands låååångsammaste båt kl 20.00.

Hellen
2008-05-14, 07:10
// Helén

ja. vi åkte midsommarafton. var framme i Athen ca 1600. trodde vi skulle hinna med Blue star ferrie som gick 17.30.

Fullbokade båtar redan så tidigt på säsongen, är det för att det var en fredag kanske?
// Helén

Lissi
2008-05-14, 07:22
// Helén
..ja det undrar jag också.... Förra året kom vi med samma flyg, SAS från Kastrup ca 13.30 den 28 JULI och vi åkte med en knappt kvartsfull färja från Rafina till Tinos.
Visserligen är 20 juni en fredag och kanske fler Atenare ska ut på öarna men vi kommer samma tid som ni findus och samma dag men vi bokar inte... Vi ska till Tinos. Är alla färjor i rimlig tid fulla så börjar vi vår luff med ett par dagar i Marmári/Karystos istället på Evia;)

Lissi

findus
2008-05-14, 08:50
ja jag tror det berodde på att det var fredag. Kanske var det dumt att boka båtbiljetter i förväg i år. Lät spännande med Evia.

Lissi
2008-05-14, 14:53
Förra året kom vi med samma flyg, SAS från Kastrup ca 13.30 den 28 JULI och vi åkte med en knappt kvartsfull färja från Rafina till Tinos.
Lissi

OOPS!!! NAXOS åkte vi till.....försenad kvällsfärja som kom fram till Naxos mitt i natten...01.30 så där...

Lissi