handdator

Visa fullständig version : Första gången


hanna-
2008-05-13, 12:39
Skall ge oss på att öluffa för första gången i år, och har fastnat för santorini, har även hört att de ska vara ett bra "nybörjar" val.
Min fråga är om de är enkelt att ta sig från aten till Santorini?
Vi har nämligen hittat biljetter till bra pris dit. Eller om någon annan har ett bra tips på en första runda på två veckor?
Vi vet inte så mycket så alla råd är goda:)

Hellen
2008-05-13, 13:05
Det är inga problem att ta sig från Aten till Santorini, snabbast går det med speed boat som kostar 59€ per person och väg. Glöm inte att räkna med den kostnaden, det finns långsammare båtar och då är biljettpriset ca hälften. Om det är just till Santorini ni vill och skall stanna där, då hade jag flygit dit istället. Santorini är jättefint, men om den är så speciellt lämpad som första-luffar-ö vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag tycker snarare att det är en av de mest stressande öar att anlända till.
Det tyckte jag även om Naxos första gången jag kom dit, men nu älskar jag skådespelet i hamnen med alla rumsuthyrare.
// Helén

hanna-
2008-05-13, 16:20
Det är bra då har vi lite koll på det:) Vi hade tänkt hinna med en eller två öar till beroende på hur det känns där, har du några andra tips med tanke på att vi utgår från santorini?

Elisabet
2008-05-13, 17:47
ALLA öar är bra tips! Men beroende på vad man vill uppleva är de mer eller mindre passande förståss.

Om du berättar lite om vad ni har för önskemål så får du säkert flera bra förslag.