handdator

Visa fullständig version : Båtresa Parga-Paxos


ruskl
2008-05-11, 00:06
Maken och jag ville prova något nytt av Grekland i sommar och valde Parga. Har hört så mycket gott om det stället! flabb_flab Vi ser fram emot en härlig semester veckan efter midsommar. Nu en undran...vad jag förstår går det båtar till Paxos. Stämmer det? Är det någon som bott i Parga och besökt Paxos? Hur lång tid tar båtturen i sådana fall? Vi räknar dagarna nu.....

Eva L
2008-05-11, 09:06
Jag åkte till Paxos med Kapten Marcos båt. Der är en heldagutflykt med stopp för bad på vägen över. Ni kan dyka från båten om ni gillar det. Framme på Paxos har ni några timmar för att äta och strosa runt i de trevliga affärerna. Minns inte exakt hur lång båtresan var men vi var hemma först sen eftermiddag. Trevlig dag och en bra utflykt som jag köpte nere i hamnen.

Eva

bopia
2008-05-11, 11:59
Vi har också åkt med kapten Marcos båt, fast det nu är några år sedan så pratar vi ofta om denna utflykt, skulle kunna åka tillbaka till Parga bara för att åka till Paxos igen men då stanna längre än de 2 timmar vi var där.
Det finns olika båtar som gör denna tur och de går olika fort och om jag minns rätt fanns det 2004 mindre båtar som trafikerade Parga- Paxos varje dag, tyvärr vet jag inte hur lång tid resan tar men helt klart värt på tid o pengar.

καλο ταχιδι/trevlig resa
Bopia

Boffe
2008-05-12, 22:13
En perfekt båttur. Ta med solkräm och om det gungar så sitt lågt. "Feel good". Risk för att jag med är där veckan efter midsommar. Typ 42 grader och brännsår under fötterna på Valtos beach då.

leffe
2008-06-14, 11:38
Hej.Har varit i Parga 4 ggr tidigare och åker ner på Lördag 21/6 för ännu ett besök i paradiset!! Öarna Paxos och Antipaxos har vi varit på och det är en underbar upplevelse att få snorkla i grottorna där.Priset vi betalade var ca 40 Euro och man var iväg hela dagen. Helt klart värt pengarna!! Besök gärna "Blue Bar" i Parga för en god drink på kvällen. Personalen där är helt underbar. Sen finns där ju massor av trevliga restauranger. Här har du tips på några: Bachos,Castle,Ostria. Ja jag skulle kunna hålla på i evighet... *L* Vem vet... vi kanske springer på varandra där nere?? Vi ska bo på ett lägenhetshotell vid namn Valtos Ionion. Ha en trevlig resa!!! Leffe.