handdator

Visa fullständig version : Hyra båt?


24-seven
2008-05-10, 18:17
Hej!

Är det någon som hyrt båt på skiathos eller sett något ställe som hyr ut båtar? Typ en 5-meters plasteka med 30hk eller liknande... Bara 4 veckor kvar nu!_B-anana

Elisabet
2008-05-10, 19:41
Nej, vi gjorde inte det, men om vi hade varit där fler dagar skulle vi tveklöst ha gjort det! Jag såg flera som åkte till små stränder som man annars bara möjligen hade kunnat ta sig till genom att klättra - och till andra stränder också förståss.

Jag tog inte reda på var man hyrde dem, men gissar att det är i Skiathos stad, kanske vid småbåtshamnen. Det är säkert inte svårt att ta reda på när ni väl är där. Hur stor motorn var vet jag inte heller, men små plastbåtar med utombordare var det i alla fall.

Något som jag däremot inte såg, men gärna hade hyrt, är kajaker. Någon som vet om det finns någon sådan uthyrning på Skiathos?

Elisabet
2008-05-11, 09:11
Jag googlade lite och hittade bland annat en firma som heter Stefanos Ski School. Den ligger vid stranden Vassilias, 2 km från stan. Där finns vattenskidor, wakeboard, barfotaåkning, paraglidning, bananbåtar mm och olika farkoster att hyra: paddelbåt, enkla familjekanoter, havskajaker och små motorbåtar som man kan köra till någon av småöarna med, runt ön (när det inte blåser) eller till någon av alla små enskilda stränder. De har även taxibåt, som kör och hämtar var man vill, när man vill.

Man får fler träffar på google, bland annat vid Vromolimnos.

24-seven
2008-05-11, 10:48
Tack för tipsen Elisabeth!

Tittade på Stefanos Ski Schools hemsida, verkade bra!