Logga in

Visa fullständig version : Arlandalinjen

Deus Ex
2008-05-10, 11:17
Hoppas det är ingen som missat att man mellan sträckan Karlstad - Arlanda finns en utmärkt direktbuss till terminal 5!
Har åkt med den ett par gånger och det funkar bra även om man får kliva på 00:05!!
Var framme ca 04:30 (givetvis utsövd) och det kostade 320 spänn, värt att slippa flygbussar i stockholm.

Rojo72
2008-05-10, 13:32
Hej!

Jo, JAG har sett det iaf och bokat in mig inför sommarresan nu. Är lite nyfiken på om de varit helt fulla bussarna och vilken standard de har? Känns som det inte vore fel att kunna sova några timmar på bussen....

Roger

nilam
2008-05-10, 14:08
Åkte en gång förra sommaren. Dit åkte vi en stor buss med bra standard, hem var vi inte så många så då fick vi åka en liten "rätt skruttig" buss. De ska utöka sin verksamhet har jag läst och kommer då ha flygbussar till Göteborg via Åmål som låter intressant för oss:)

Malin

Deus Ex
2008-05-10, 14:13
Hej!

Jo, JAG har sett det iaf och bokat in mig inför sommarresan nu. Är lite nyfiken på om de varit helt fulla bussarna och vilken standard de har? Känns som det inte vore fel att kunna sova några timmar på bussen....

Roger

Jag har åkt med 2 olika busstyper, en var typ långfärd med toa och köpa kaffe o mackor osv, den andra var en liten sketen skolbuss utan toa och rätt seg överlag. Så inför resan nu i maj mailade jag och frågade vilken buss dom skulle köra. Så man är beredd!

Nicka
2008-05-10, 21:02
Hej!

Vill först säga att bussarna är ett bra alternativ för vissa. Men vi har två barn och då lönar det sig inte(ekonomiskt) att nyttja Arlandalinjen. Det är ju synd.
Hur bussarnas kvalitè är vet jag inget om. Men när pappa åkte bussen när de kom från Kreta var han jättenervös hela vägen till Karlstad för chuffören höll på att somna. Han såg vid flera tillfällen att chauffören höll på att nicka till. Han försökte hålla igång ett samtal med föraren och det lyckades för de kom ju hem. Men han vill inte åka med Arlandalinjen igen.
Man kan ju hoppas det var en engångshändelse och att inte företaget har så dåliga scheman att chaufförerna inte får tillräckligt med vila.

nickabye_bye