handdator

Visa fullständig version : Blomsterfestival


Monica P
2008-05-10, 10:50
Har nere i granden som gar parallellt med strandgatan ar det fint . Pa tredje dagen nu har man blomsterfestival, hela granden ar full med bord med vaxter och lokala produkter som ost och kryddor. Det ar jattefint i alla synnerhet som granden har fatt stenbelaggning och blivit avstangd for trafik , lite forargligt for alla moppe-drullar men bra for oss andra.

Borta i Masouri och Myrthies ser man manga turister nu, inte bara klattrare utan vanliga besokare, manga kommer ar efter ar.

Nagra av mina vanner har borjat sommarens jobb i turistbranchen, sa dem ser man val inte forran i oktober igen.

Jag har taggar i handerna efter tva dagars upprensning nere vid soptunnorna. Tistlarna nadde i ar rekordhojder och allt annat vaxte otroligt bra, men nu vissnar det och blir bara brandfarlig halm och skrap. Vi har grensax, vi har sekatorer, vi har krattor och hackor. Nu galler det att kommunens nagot likgiltiga gubbar kommer och hamtar vara tretton sackar ocksa.

Folk badar overallt, men inte jag. En annan dag kanske...

Hjalta99
2008-05-11, 16:42
Åh, vad jag längtar! Det är bara 130 dagar kvar nu :D då tjejligan, i sin bästa ålder flabb_flab, kommer att invadera ön.
Tack för att du berättar om hur det är när vi inte kan uppleva det själva...

/Eva

reslust
2008-05-13, 21:30
Hej Monica!
Det låter så underbart med blommor och gränder och badande människor! Längtar verkligen efter att få komma och se med egna ögon.
Du skriver så härligt och målande!
Eva

Riitta
2008-05-13, 21:40
18 dagar kvar:) Har nog inte fattat att det är sant:o Det börjar pirra i magen:)Konstigt att det känns så när man åker till ett ställe där man har varit så många gånger:rolleyes: Skulle jag vara på väg till någon ännu av mig obesökt ö, så skulle jag inte vara så pirrig alls:cool::)

Riittabye_bye