handdator

Visa fullständig version : Hotell vid Athens Flygplats


RUJO
2008-05-08, 20:08
Finns det något annat hotell i närheten av Athens flygplats än Sofitel?
Sofitel är enormt dyrt.

Kalimera
2008-05-08, 21:30
Finns det något annat hotell i närheten av Athens flygplats än Sofitel?Sofitel är enormt dyrt.Det finns inga andra hotell vid flygplatsen, därav de ruggiga priserna.

RUJO
2008-05-09, 23:35
Vi kommer med flyg från Skandinavien vid 21-tiden och skall vidare med inrikesflyg vid 8-tiden nästa morgon. En tur in till centrum bara för att sova (inkl.taxi T/R) kostar ju
också rätt mycket, men inte som en natt på Sofitel. Jag får väl bita i det sura äpplet då jag fick billiga flygbiljetter.

Netwolf
2008-05-10, 08:26
Det går ju bussar in till stan, så då blir det ju billigare. Ett annat alternativ, är ju att sova på flygplatsen.

Å andra sidan är kvällen ung. Ni kommer lagom till kvällsmaten i Aten._B-anana

/Netwolf

Peter
2008-05-10, 16:25
Vi kommer med flyg från Skandinavien vid 21-tiden och skall vidare med inrikesflyg vid 8-tiden nästa morgon. En tur in till centrum bara för att sova (inkl.taxi T/R) kostar ju
också rätt mycket, men inte som en natt på Sofitel.

Jag tycker Janne gav ett bra tips om detta i en annan tråd. Det finns bagageförvaring på flygplatsen. Släng in väskorna/ryggorna där och ta sedan bussen in till Athen. Syntagma tex. Därifrån tar det knappt 10 min att gå till Plaka. Strosa runt lite och kolla. Ät en sen och lång god middag! :D Flanera ytterligare en stund och ta sedan bussen tillbaka till flygplatsen. Den går hela dygnet. Sov några timmar i avgångshallen tillsammans med 500 andra som också väntar på sina avgångar. ;) Det är ingen risk ni behöver känna er ensamma... Ang_elx Det finns nattöppna barer och fik också. Mängder med skyltfönster att kolla...

Man förlorar några timmars sömn och man får inte vara för bekväm. Men ni kan ju sova någon timme när ni kommit fram till hotellet på ön. Och ni sparar mycket pengar på det sättet.

Peter

RUJO
2008-05-10, 22:54
Tack för alla härliga tips. Jag har flugit runt omkring i hela världen och sovit på massor av flygplatser. Men har man som jag snart uppnått 70år så börjar den tiden vara över. Kroppen hänger inte med. Jag tar ett tag i min pensionsumma och sover i en säng denna gång. Njuta av natten får jag sedan göra på öarna i Dodekaneserna under 4 veckor. Tack för svaren.

Frappe
2008-05-11, 18:48
Det finns ju ett Holiday Inn utmed vägen till flygplatsen. Jag har sett i Spata ett mindre pensionat och hotel men inget av dem verkar marknadsföra sig på Internet.

Camilla

Zappa
2008-05-12, 09:48
Det finns ju ett Holiday Inn utmed vägen till flygplatsen. Jag har sett i Spata ett mindre pensionat och hotel men inget av dem verkar marknadsföra sig på Internet.

Camilla

Googla på Holiday Inn så hittar du det! Sen kan du söka på land och stad och hittar ett rum för €127 mellan den 7-8 juli (tog ett datum i högen bara...)

Billigaste rum på Sofitel samma datum hittade jag för €175

Sen får man ju själv avgöra huruvida bekvämligheten att stanna på plats är värt 450 kr extra?! Minus kostnaden för tåg/buss/tunnelbana...

/Sven

RUJO
2008-05-12, 12:04
Tack för tipset, skall kolla på Holiday Inn

Abi
2008-05-12, 23:08
Annars tar ju inte bussen till Rafina så lång tid. Inte kan det väl kosta så mycket för en natt där :confused:

bye_byeAbi

Suz
2008-05-13, 09:22
Annars tar ju inte bussen till Rafina så lång tid. Inte kan det väl kosta så mycket för en natt där :confused:

bye_byeAbi

Vi gör så när vi kommer vid ca 20.00 i slutet av maj. Vi tar bussen till Rafina och bor på Corali för 55 euro, sen åker vi tillbaks igen till flygplatsen nästa fm. På så sätt hinner vi äta en sen middag i Rafina, sova en natt och äta en frukost på strandpromenaden. Vårt plan går inte förren efter lunch så vi hinner med ett dopp i Rafina också. Bussen ska inte ta mer än ca 30 minuter och kostar inte många Euro. Vi slipper sova på flygplatsen och slipper stressa in till hektiska Athen.:) (samt sparar pengarflabb_flab)
/Suz

Peter
2008-05-13, 17:13
Vi gör så när vi kommer vid ca 20.00 i slutet av maj. Vi tar bussen till Rafina och bor på Corali för 55 euro, sen åker vi tillbaks igen till flygplatsen nästa fm./Suz

Tycker jag låter som en utmärkt idé. 55 € för en natt i Rafina är hyfsat. Och Corali är bra. Det är ju dyrare än öpriser men billigare än inne i Athen.

Ät INTE på första Tavernan till vänster om Corali när ni kommer ut! Inge bra.... __D Men det finns många andra Tavernor på det torget. Sedan har ni det andra torget som ligger ovanför hamnen där det också finns ett antal matställen. Snett höger ut från C och följ vägen ovanför hamnen till vänster ca 2 - 300 meter.

Bussarna går tydligen inte från hållplatsen mitt i backen längre! Senast jag åkte gick de från hamnplanen nere till vänster.

Peter

Håkan Frid
2008-05-15, 11:15
Tack för tipset Suz!

Vi har bokat en natt på Corali och det verkar funka smidigt med buss till och från flygplatsen och det skall bli skönt att inte övernatta på flygplatsen! Det blir en ny ingrediens i äventyret även om vi naturligtvis hellre åkt direkt ut till öarna samma dag vi kommer till Athen. Men det är bara att gilla läget, hoppas det inte blir fler ändringar nu baraAng_elx

Håkan Frid