handdator

Visa fullständig version : Aten till Amorgos?


ENIAC
2005-07-19, 16:53
Hej!
Jag ska ta med min pojkvän till Amorgos i början av augusti och fira hans 30-årsdag där. För två år sedan luffade jag med min kusin från Santorini till Naxos, vidare till Amorgos, och det var ju smidigt. Nu vill jag visa Amorgos för min pojkvän, för den ön är verkligen något extra! Tyvärr verkar det som att vi inte hittar några biljetter till Santorini (sista minuten), så vi får nog sikta in oss på att flyga till Aten istället. Nu undrar jag hur man lättast tar sig till Amorgos från Aten? Blir det mycket krångligare, fler byten och långa väntetider? Vi ska vara borta två veckor.

Stina
2005-07-19, 17:40
Hej!
Det går stora färjor dagligen till Amorgos från Athen.
Minns inte exakt hur många stopp färjan gjorde när jag åkte till Amorgos från Pireus, men resan tog ca 11 timmar(tror färjan stannade på Syros, Tinos, Mykonos, Paros, Naxos och sedan Amorgos)
Det blir således inga byten mellan Pireus och Amorgos men resan tar ju förstås en stund. Det är möjligt att det finns snabbfärjor också, du kan ju gå in och kolla på GTP(länk finns på Kalimeras startsida)
Mvh. Stina

Jostein
2005-07-20, 08:58
Hei,

Beste måten å ta seg til Amorgos på er Blue Star 2, den går lørdager 23.55 fra Piereus og direkte til Katapola kl. 04.50 på morgenen. Samme båt går direkte Katapola - Pireus, også lørdag 16.50 fra Katapola. Det gjelder altså å få det til å passe med flytider.

Jostein

ENIAC
2005-07-20, 18:11
Tack Jostein och Stina för de snabba svaren! Nu blev det så att vi hittade en resa till Santorini, men då måste vi ta oss ändå från Borås till Arlanda och åka därifrån (istället för Landvetter)... men vad gör man inte för att få komma till Grekland!? Pojkvännen tycker nog jag är lite väl desperat att åka dit, särskilt med tanke på att jag redan varit där... Har kikat på färjetider så det verkar inte bli några problem med den saken. Nu återstår bara att börja skriva packlista! Halva nöjet är ju att ha en underbar resa att se fram emot! 19 dagar kvar! Wheeeee! klapp_klap