handdator

Visa fullständig version : Ny karta över Kalymnos!


Elisabet
2008-05-08, 16:07
Road Editions senaste tillskott är en helt ny karta över Kalymnos i skala 1:25000. Härligt för alla som ska dit! Nu hittar ni (hem från) småvägarna _B-anana

Så här skriver de själva om kartan: This brand new map of Kalymnos island by Road Editions, has been created by G.I.S. technology (Geographical Information Systems), ensuring high accuracy. The complete road network, all villages, beaches, tourist sights and many more, clearly presented in a dependable and user-friendly map. Top quality guaranteed by ROAD Editions, the leader in greek cartography.

Den kom ut så sent som i april.

Rasmus
2008-05-08, 16:27
Härligt för alla som ska dit! Nu hittar ni (hem från) småvägarna...

Hittar vi den på plats i sommar, så kanske vi köper den som ren kuriosa, ty de senaste 22 åren har vi aldrig lyckats gå/köra vilse ens på "småvägarna" utan någon karta. Vi har tack vare den vänliga befolkningen alltid hittat hem. Ja, inte alltid till där vi bott för tillfället, utan ibland hem till de vi mött. Men, vi har alltid kommit "hem"... Kalymnos är en mycket vänlig och bra ö.
R :D
P.S. Tilläggas kan, att jag en gång hörde talas om en turist som lyckades med konststycket att gå vilse på Telendos. Och det i fullt dagsljus. Hur i hela friden man nu kan göra något sådant. Enligt uppgift var han varken halt, lytt eller blind, så det ter sig inte lätt att åstadkomma något dylikt. Om det nu inte var ouzon som ställde till det...
;)

Astri
2008-05-09, 10:05
Jeg kjøpte kartet i fjor. Det er et tynt plasbelegg på det, så er ingen fare for at det skal revne og det tåler vann. Der er ikke en vei glemt!;)
Astri
35 dager igjenbye_bye

Elisabet
2008-05-09, 10:47
Jeg kjøpte kartet i fjor. Jasså, och ändå skriver de på hemsidan att den är helt ny! Dåligt!
Antagligen är det en ny version som har kommit i år då.


Rasmus: En karta är ändå alltid en karta!
Men har den ju egentligen inte för att hitta utan för att gotta sig i flabb_flab

Monica P
2008-05-09, 11:26
Kostar 6 euro och finns att kopa hos diverse forsaljare har. En valdigt bra karta. Jag har kartdille och samlar pa mig alla jag hittar aven om jag inte reser sa mycket. Har en gammal Sverigekarta som troligen ar en raritet, en gammal stadskarta over Aten osv.

Riitta
2008-05-09, 16:27
Låter bra med den kartan:)Vi har ju tänkt och vandra till grottorna på Kefalos och då kanske vi slipper och gå vilse allt för mycket om det är så att alla snå stigarna är med:D
Annars kan ju Monica få följa med som guide:rolleyes:;)

Riittabye_bye

Monica P
2008-05-10, 10:53
Garna det, jag har inte varit dit sen 1978 sa det borjar bli dags...

AndersK
2008-05-12, 11:29
Kartan gavs ut under förra året. Provade då om verkligheten överensstämmer med kartan och det gjorde den mer än väl! Alltså - den som vill lämna allfartsvägarna och leta sig fram till allsköns platser på Kalymnos då rekommenderas ett köp.
Kommer om några veckor att åter använda kartan!
Anders

Riitta
2008-06-20, 16:26
Vi köpte kartan första dagen på Kalymnos:) Den är bra:)

Riittabye_bye