handdator

Visa fullständig version : Vespa vs Bil = ?


DanniZqo
2008-05-08, 15:39
Hejsan.

Jag o min sambo ska åka till Korfu i Juni, och tänkte redan nu börja planera lite inför resan.

Är det någon som har en uppfatning på om man kan komma runt ön på vespa eller inte?.

Eller det direkt föreslås att lägga pengar på en hyrbil istället för enkelhet och bekvämlighets skull?

Tackar

/Mvh
DanniZqo :)

Zappa
2008-05-08, 16:08
Är det någon som har en uppfatning på om man kan komma runt ön på vespa eller inte?.


Absolut! Jag och min nyblivna hustru var där på bröllopsresa -96. Vi körde runt hela ön! Om det var vespa eller "vanlig" moppe kan jag inte komma ihåg dock.
Bodde i Kassiopi och var ute i Sidari, ner till Paleokastritsa. Nere i det södra Agios Giorgios, över till Moraitika, och inne i Korfu stad. Dock inte allt på en dag!
Vi tycker om att ta det lugnt, höra, se och lukta mycket, och känna värmen när vi kör!
Har tex också kört till Falassarna, Elafonissi, Paleochora och Rethymnon från Chania, vilket har diskuterats i en annan tråd, och det tyckte de flesta inte var riktigt klokt :p...
Så andra kanske har annan uppfattning om Korfu också :confused:
Men vi gillar det!

bye_bye Sven

Bennyboy
2008-05-08, 16:23
Ta en scooter "för enkelhet och bekvämlighets skull" :)
Hvis dere bor ca midt på øya og ikke i en av utkantene, så er det ikke noe problem å komme rundt hele Korfu på en uke.
Kjør nord en dag, vest eller øst neste og syd en annen dag.
Så kan dere kjøre direkte til steder dere eventuelt vil utforske nærmere de resterene dagene